Gå til innhold

Husker dere drømmene deres?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Nå er jeg altså så frustrert over at jeg ikke husker drømmene mine, noen tips til å huske dem? Noen ganger husker jeg noe men det er svært lite og jeg tror det er pga medisinene jeg tar om kvelden, vil prøve å bli kvitt de og sove naturlig. Men må begynne å meditere så kanskje det kan hjelpe, savner bare en cd som jeg mediterte til før for den er borte vekk. Det var så behagelig musikk og jeg gikk dypere av den, finner ikke den rette musikken nå. Syns alt er bråk. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

Noen som vet om noe bra meditasjons musikk på youtube? 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Nå er jeg altså så frustrert over at jeg ikke husker drømmene mine, noen tips til å huske dem?

Det skal visstnok hjelpe å gjøre det til en vane å tenke tilbake / forsøke å huske dem, så fort som mulig etter at man har våknet hver morgen, gjerne notere ned stikkord også. Dette har jeg fra en som gikk i terapi (fordi hun selv skulle bli terapeut) i en periode. Men hun brukte verken sovemidler eller annen medisin, vet ikke om det kan ha noe å si.

Selv har jeg nesten bare stressdrømmer, altså sånne der jeg gjør noe feil, kommer for sent, har glemt noe osv. Så jeg synes det er helt greit å begrave dem dypt når jeg våkner. 

stjernestøv
Skrevet
laban skrev (2 minutter siden):

Det skal visstnok hjelpe å gjøre det til en vane å tenke tilbake / forsøke å huske dem, så fort som mulig etter at man har våknet hver morgen, gjerne notere ned stikkord også. Dette har jeg fra en som gikk i terapi (fordi hun selv skulle bli terapeut) i en periode. Men hun brukte verken sovemidler eller annen medisin, vet ikke om det kan ha noe å si.

Selv har jeg nesten bare stressdrømmer, altså sånne der jeg gjør noe feil, kommer for sent, har glemt noe osv. Så jeg synes det er helt greit å begrave dem dypt når jeg våkner. 

Ok takk for tips, skal prøve å ligge en stund om morgenen og prøve å huske noe og skrive ned stikkord om det dukker noe opp. Nei, tror de medisinene har noe å si for de bedøver sikkert den æteriske dublet som får oss til å huske drømmer. Den blir i hvert fall bedøvd under narkose. 

Ja like greit å ikke huske da, jeg føler det skjer mye i drømmene som jeg gjerne vil være bevisst om. 

Skrevet

Jeg husker det noen ganger. Da kan de av og til også "sitte i" hele dagen, men som oftest er de glemt omtrent i det jeg våkner. 

Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Nei, tror de medisinene har noe å si for de bedøver sikkert den æteriske dublet som får oss til å huske drømmer.

Drømmer dannes i og huskes av hjernen. Det finnes ikke noe okkult i det. 

Skrevet
laban skrev (19 minutter siden):

Drømmer dannes i og huskes av hjernen. Det finnes ikke noe okkult i det. 

Ok hvis du sier det så :) 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)

Jeg har en drøm som går igjen med jevne mellomrom. Jeg bodde i barndomshjemmet mitt fra jeg var 4 år og mine foreldre solge det da jeg var i 40- årene. Vi dro ofte dit på ferie til barndomsbygda mi. Jeg, exmannen og ungene. 

Drømmen går ut på at vi fortsatt drar dit på ferie. Vi er i huset og plutselig kommer jeg på at det ikke er vårt hus lenger. Det noen andre som eier huset,  men de er ikke hjemme. Jeg får panikk og stresser med at vi må komme oss fort ut. Jeg planlegger hva jeg skal si til dem hvis ikke vi rekker å komme oss ut før de kommer hjem. Jeg våkner alltid når de kommer. 

PS. Jeg må alltid kjøre forbi huset når jeg er i hjembygda og det er alltid like trist at jeg ikke bare kan spasere inn. Jeg føler fortsatt på at det egentlig er vårt hus og at de nye beboerne ikke hører til der. 

Endret av Nicklusheletida
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Neida jeg vet du er klok :) 

Takk for tilliten!

Skrevet
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Jeg har en drøm som går igjen med jevne mellomrom. Jeg bodde i barndomshjemmet mitt fra jeg var 4 år og mine foreldre solge det da jeg var i 40- årene. Vi dro ofte dit på ferie til barndomsbygda mi. Jeg, exmannen og ungene. 

Drømmen går ut på at vi fortsatt drar dit på ferie. Vi er i huset og plutselig kommer jeg på at det ikke er vårt hus lenger. Det noen andre som eier huset,  men de er ikke hjemme. Jeg får panikk og stresser med at vi må komme oss fort ut. Jeg planlegger hva jeg skal si til dem hvis ikke vi rekker å komme oss ut før de kommer hjem. Jeg våkner alltid når de kommer. 

PS. Jeg må alltid kjøre forbi huset når jeg er i hjembygda og det er alltid like trist at jeg ikke bare kan spasere inn. Jeg føler fortsatt på at det egentlig er vårt hus og at de nye beboerne ikke hører til der. 

Det er jo fint du får være i huset i drømmene da men synd med stresset på slutten, ja er jo koselig å se barndomshjemmet sitt :) 

Skrevet
Vendi skrev (35 minutter siden):

Jeg husker det noen ganger. Da kan de av og til også "sitte i" hele dagen, men som oftest er de glemt omtrent i det jeg våkner. 

Ja det er det som er kjedelig, kan huske jeg drømte om min mor men ikke hva. 

Skrevet (endret)
laban skrev (31 minutter siden):

Det finnes ikke noe okkult i det.

Okkult betyr egentlig bare "læren om det skjulte", og ulike retninger legger ulike betydninger i det. Det trenger ikke være noe overnaturlig eller antivitenskapelig involvert. Begreper som "æterisk dublet" etc er derimot mye mer problematiske.

Endret av psykedeliker
Nicklusheletida
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det er jo fint du får være i huset i drømmene da men synd med stresset på slutten, ja er jo koselig å se barndomshjemmet sitt :) 

Ja, jeg får i det minste vært der en liten stund på nattestid innimellom 😁

Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg får i det minste vært der en liten stund på nattestid innimellom 😁

Ja kjekt det, sikkert mange gode minner der :) 

Nicklusheletida
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja kjekt det, sikkert mange gode minner der :) 

Ja, har det, både som barn, ungdom og voksen. 

Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Okkult betyr egentlig bare "læren om det skjulte", og ulike retninger legger ulike betydninger i det. Det trenger ikke være noe overnaturlig eller antivitenskapelig involvert. Begreper som "æterisk dublet" etc er derimot mye mer problematiske.

Nettopp, har lest at store vitenskapsmenn f.eks er okkultister. Men æteriske dublet er også en bok for de som vil utvikle seg, den er for okkultister. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Ja, har det, både som barn, ungdom og voksen. 

Så koselig :) 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Men æteriske dublet er også en bok for de som vil utvikle seg, den er for okkultister. 

Jeg refererer til begrepet slik du har brukt det i denne tråden, ikke til noen bok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...