Gå til innhold

Kan omverdenen se/merke at du har aktiv psykisk lidelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk. Jeg synes på en måte at det er merkelig samtidig så ser jeg at jeg aldri har lært det fra barns ben av, så det gir på en måte mening.

Anonymkode: ecfa1...409

Ja det gjør vel det. Jeg er veldig stille og tar lite plass i enkelte situasjoner, men hos tidligere kjæreste, mamma, helsevesenet og slikt sliter jeg ikke med det. 

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes på en måte at det er merkelig samtidig så ser jeg at jeg aldri har lært det fra barns ben av, så det gir på en måte mening.

Å ikke lære sine barn å ta sin plass når det trengs er en form for omsorgssvikt. Har du ansvarliggjort foreldrene dine for dette?

Skrevet
psykedeliker skrev (34 minutter siden):

Å ikke lære sine barn å ta sin plass når det trengs er en form for omsorgssvikt. Har du ansvarliggjort foreldrene dine for dette?

Nei, jeg har tenkt at det er min medfødte personlighet.

Skrevet
psykedeliker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor ansvarliggjøre foreldre når skaden alt er skjedd? Det er ikke akkurat noe å gjøre med det da, når man er voksen må man bare innse at sånn er livet og gå videre. 

Skrevet
stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Hvorfor ansvarliggjøre foreldre når skaden alt er skjedd? Det er ikke akkurat noe å gjøre med det da, når man er voksen må man bare innse at sånn er livet og gå videre. 

Har du aldri snakket med dine foreldre om det som var? Brukt tid i terapi på det? Det vil jo innhente deg på et tidspunkt.

Skrevet

De færreste ser det på meg, men jeg blir som noen var inne på tidligere i tråden sosialt utilgjengelig, så det oppleves nok da som at jeg skifter veldig karakter fra en dag til en annen og det vil jeg tro er merkbart for andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du aldri snakket med dine foreldre om det som var? Brukt tid i terapi på det? Det vil jo innhente deg på et tidspunkt.

Har aldri snakket med mine foreldre om det nei, prøvde en gang med min mor for psykologen sa jeg burde gjøre det men hun begynte å grine og sa jeg måtte ikke si sånt. Syns synd på henne da og angret på det, var det noen jeg skulle tatt det med var det min far men han innså jo ikke at han hadde gjort noe galt. Det nytter ikke da men man må bare la det ligge, har brukt tid på det i terapi i mine yngre år så det innhenter meg ikke. Er ferdig med det nå og klandrer ikke mine foreldre for noe, det var en grunn til at de ble som de ble og. Det viktigste for meg var at jeg klarte å bryte det mønsteret og ikke videreføre det til mine barn. 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Har aldri snakket med mine foreldre om det nei, prøvde en gang med min mor for psykologen sa jeg burde gjøre det men hun begynte å grine og sa jeg måtte ikke si sånt. Syns synd på henne da og angret på det, var det noen jeg skulle tatt det med var det min far men han innså jo ikke at han hadde gjort noe galt. Det nytter ikke da men man må bare la det ligge, har brukt tid på det i terapi i mine yngre år så det innhenter meg ikke. Er ferdig med det nå og klandrer ikke mine foreldre for noe, det var en grunn til at de ble som de ble og. Det viktigste for meg var at jeg klarte å bryte det mønsteret og ikke videreføre det til mine barn. 

Da var du bevisst mønsteret og førte ikke den sosiale arven videre 🙌

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...