Gå til innhold

Kan omverdenen se/merke at du har aktiv psykisk lidelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tja, kommer nok helt an på diagnosen du har om omverden kan se eller tenke hva du kan feile. 

Endret av Musikk
Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (9 timer siden):

Fordi skaden i mange tilfeller kan rettes opp i, når man opptrer som voksne og ansvarlige mennesker uavhengig av alder og følelsesmessig tilknytning.

Tror ikke det, da jeg var ung ville en psykolog ha hele familien min på møte men det nektet jeg. Så gikk vi til to psykologer på ppt hele familien da jeg var 13 år, syns ikke det hjalp noe. Var bare overfladisk. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Tror ikke det, da jeg var ung ville en psykolog ha hele familien min på møte men det nektet jeg.

Hvorfor nektet du? Og hva var det som ikke hjalp?

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor nektet du? Og hva var det som ikke hjalp?

Det var for vondt og veldig utfordrende å ta opp ting med familien min, de trodde jo de hadde retten på sin side selv om det gikk utover meg. De hadde nok aldri komt med unnskyldning for de eide meg, selv om jeg mente at ingen eier andre mennesker. Men kan jo hende psykologen kunne forklart bedre enn meg men jeg var så ung og barndommen var så nær og jeg bodde hjemme, tror ikke de hadde behandlet meg bedre for de forandret seg aldri. Jo min far ble litt mildere med årene men ikke med min mor, det var så mye som ikke var greit. 

Og det hjalp ikke at familien gikk til de to psykologene, ting ble ikke bedre. De sa jo ofte om en kaller et barn dum så blir han dum til slutt, jeg stod opp mot min far og sa min mening som var litt eksentrisk. Føler mine foreldre ble påvirket av mine meninger og begynte å tro på et liv etter døden osv. Når jeg var liten sa min far når du dør blir alt svart og det er som å sove uten å drømme, jeg sa hva jeg trodde gang på gang. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...