Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville aldri ha brukt så mye penger på hår og sminke. I mitt hode handler en slik dag om kjærlighet, ikke om materiell pynt og staffasje. Jeg vet ikke hva prinsessefølelse betyr, men tenker at man kan føle seg like fin, og ikke minst like komfortabel, med enklere løsninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Babette skrev (38 minutter siden):

Jeg ville aldri ha brukt så mye penger på hår og sminke. I mitt hode handler en slik dag om kjærlighet, ikke om materiell pynt og staffasje. Jeg vet ikke hva prinsessefølelse betyr, men tenker at man kan føle seg like fin, og ikke minst like komfortabel, med enklere løsninger.

Materiell pynt betyr noe for meg. Det er en av måtene jeg viser kjærlighet. Med å legge ned tid og intensjon i det jeg velger ut skaper en ramme og viser alle som kommer at jeg ønsker å lage en vakker ramme rundt kjærligheten til meg og min samboer, men akkurat like mye handler det om å vise kjærlighet til gjestene.

Jeg handler pynt fra gjenbruken slik at jeg kan supplere pyntegjenstander jeg har arvet av min mormor, jeg skal bruke heklet brikker som foreldrene på begge sider kommer med, alle smykker er arvet eller smeltet om fra våre forfedres gifteringer. Jeg hekler gave til alle gjestene. Og sånn kan jeg fortsette. Alt er valgt ned til den minste detalj. Alt for å vise kjærlighet til alle som er der. Jeg mener at det også ligger kjærlighet i å velge den fineste kjolen du har og pynter håret akkurat sånn at du ser best ut.

Skrevet
Fru2020 skrev (4 timer siden):

Forloveren min sa at hun og jeg kunne ha en prøvetime og hvis vi ble fornøyde så kunne hun gjøre det. Samtidig har jeg lyst å få den prinsessefølelsen.

Hvorfor ikke takke ja til det tilbudet? 

Jeg har nok aldri erfart prinsessefølelser i voksen alder, men jeg liker følelsen av å spare noen tusen 😉

Skrevet
laban skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ikke takke ja til det tilbudet? 

Jeg har nok aldri erfart prinsessefølelser i voksen alder, men jeg liker følelsen av å spare noen tusen 😉

Jeg kommer nok til å si ja, hvis resultatet blir fint. Men jeg liker veldig godt tanken på en rolig start hos frisøren. Hvis jeg skal gjøre meg klar her hjemme så vil det være andre tilstede.

Ikkeanonymnok
Skrevet
Fru2020 skrev (26 minutter siden):

Jeg kommer nok til å si ja, hvis resultatet blir fint. Men jeg liker veldig godt tanken på en rolig start hos frisøren. Hvis jeg skal gjøre meg klar her hjemme så vil det være andre tilstede.

Dersom du takker ja til venninnen din kan dere vel leie et hotellrom mens dere gjør dere klar? 
Rimeligere enn frisør men du slipper andre folk hjemme og kan lage litt «spafølelse» av det.

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden):

Dersom du takker ja til venninnen din kan dere vel leie et hotellrom mens dere gjør dere klar? 
Rimeligere enn frisør men du slipper andre folk hjemme og kan lage litt «spafølelse» av det.

Det var faktisk en veldig god ide. Det skal jeg tenke mer på.

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (13 minutter siden):

Det ble jeg litt giret på. Vi har et hotell her hvor man har utsikt over en nydelig strand fra de fineste rommene. Hele hotellet er nydelig og jeg har tilbrakt masse tid der. Jeg tenker jeg kan jo booke en suite der hele helgen og fremdeles få det billigere enn hos frisøren🥳 Kanskje starte dagen med badstu og litt boblebad

Ikkeanonymnok
Skrevet
Fru2020 skrev (15 minutter siden):

Det ble jeg litt giret på. Vi har et hotell her hvor man har utsikt over en nydelig strand fra de fineste rommene. Hele hotellet er nydelig og jeg har tilbrakt masse tid der. Jeg tenker jeg kan jo booke en suite der hele helgen og fremdeles få det billigere enn hos frisøren🥳 Kanskje starte dagen med badstu og litt boblebad

Høres lurt ut. Da får du litt mer for pengene også i forhold til å bruke alt på frisør. :)

Skrevet
Fru2020 skrev (På 9.6.2026 den 16.44):

Jeg booket akkurat time til frisør på bryllupsdagen min høsten neste år. Det er oppsett og sminke. Hun jeg bestilte hos har jeg væry kunde hos i 15 år. Vi har begge jobbet oss gjennom voldelige forhold samtidig og har delt mye med hverandre i stolen. Lokalet hennes er veldig rolig og stemningsfult så det vil sette en veldig god start på dagen. Også det at det er en frisør jeg er litt glad i vil bety noe.

....men altså. Det koster 9000 kr. 

Hva tenker dere om det? Jeg kan klare å spare det opp hvis jeg begynner nå. Men er det alt for gale å bruke så mye penger? Til sammenligning har jeg kjøpt en brudekjole til 300 kr så det budsjettet ble ikke makset ut.

Vis du er fornøyd med din frisør💇‍♀️ jeg hadde unnet meg dette selv om det ble dyrt du blir sminket i tillegg til klippen🙂

Skrevet (endret)
Babette skrev (8 timer siden):

Hun vil være👸🏼mannen henne🤴🏻som i Tre nøtter til Askepott❤️

Endret av Musikk
Skrevet
psykedeliker skrev (På 9.6.2026 den 16.48):

Vil man følge manus betaler man det det koster, og det skal helst være dyrt så omverdenen ser hvor flink man er.

Vi lever bare en gang da kan vi unne oss noen goder som en frisørtime med sminke. 

Skrevet
Fru2020 skrev (17 timer siden):

Materiell pynt betyr noe for meg. Det er en av måtene jeg viser kjærlighet. Med å legge ned tid og intensjon i det jeg velger ut skaper en ramme og viser alle som kommer at jeg ønsker å lage en vakker ramme rundt kjærligheten til meg og min samboer, men akkurat like mye handler det om å vise kjærlighet til gjestene.

Jeg handler pynt fra gjenbruken slik at jeg kan supplere pyntegjenstander jeg har arvet av min mormor, jeg skal bruke heklet brikker som foreldrene på begge sider kommer med, alle smykker er arvet eller smeltet om fra våre forfedres gifteringer. Jeg hekler gave til alle gjestene. Og sånn kan jeg fortsette. Alt er valgt ned til den minste detalj. Alt for å vise kjærlighet til alle som er der. Jeg mener at det også ligger kjærlighet i å velge den fineste kjolen du har og pynter håret akkurat sånn at du ser best ut.

Nå ser det ut til at du heller mot løsningen med dyktig venninne og hotellrom ? Det blir sikkert minst like fint som hos frisør. Og ut fra det andre du skriver om gjenbruk og håndlaget, synes jeg den løsningen høres ut til å passe veldig godt til din personlighet. 

Skrevet (endret)

Damen bestemmer selv hva hun vil gjøre ikke dere heller støt henne i valget om frisørtimen. 

Endret av Musikk
Skrevet
Musikk skrev (13 minutter siden):

Damen bestemmer selv hva hun vil gjøre ikke dere heller støt henne i valget om frisørtimen. 

Trådstarter spurte jo oss om hva vi mener. Noen ville tatt frisørtimen, andre ikke. Alle har ikke 9000 kr på toppen av de andre utgiftene til bryllup.

I løpet av tråden har hun fått et godt tips som hun kanskje kommer til å følge. Det er ofte slik dette forumet fungerer. Legg merke til hvor saklig hun svarer, enten hun er enig i responsen eller ikke 😉

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg var hos frisør da giftet meg og ville gått for det. Brudebildene skal du jo ha hele livet :)

Skrevet
Nicklusheletida skrev (18 minutter siden):

Jeg var hos frisør da giftet meg og ville gått for det. Brudebildene skal du jo ha hele livet :)

Jeg har ikke tenkt å gå til fotograf egentlig. Blir nok bare at en venninne tar bilder av oss utenfor kirken. Kirken er en gammel middelalderkirke som står i en nydelig hage så det blir bra.

---------

Jeg har nå to bestillinger liggende inne. En på hotellet og en hos frisøren. Så får jeg bestemme meg senere.

(Bare jeg ikke ender med begge deler🙈😅)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk dette har du bestemt deg blir det frisørtime og sminke? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...