Gå til innhold

Hva er det med folk som forsvarer dyr og mener vi skal vike?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (4 timer siden):

Dette har jeg ikke fått med meg. Synes det hogges ned natur enda. Fordi det skal settes opp noen stygge bygg, som vi egentlig ikke har bruk for og som vil bli brukt noen få år. 

Når folk ikke får hogge ned trær i egen hage har det gått for langt. Bare det å måtte være tvunget til å søke om lov er latterlig i min verden. Men jeg er i utakt med det byråkratiske klimahysteriet. Snart blir vi flere tror jeg.

Anonymkode: f0086...45e

Videoannonse
Annonse
UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når folk ikke får hogge ned trær i egen hage har det gått for langt. Bare det å måtte være tvunget til å søke om lov er latterlig i min verden. Men jeg er i utakt med det byråkratiske klimahysteriet. Snart blir vi flere tror jeg.

Er det pga fuglereir eller generelt? Kommunen hogger trær vi vil beholde da.  

Lillemus
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man får hogge trær i egen hage, unntakene er vel om treet av en eller annen grunn er fredet eller om det er et fuglerede i det. Vi har tatt ned trær på vinteren, da er det ingen reder. 😀

Skrevet
Grendel skrev (10 timer siden):

Ville du latt rotter overta huset ditt?

Det er en helt annen situasjon når noen invaderer hjemmet ditt og når alt du trenger å gjøre er å gå på andre siden av gaten. 

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (9 timer siden):

Er det pga fuglereir eller generelt? Kommunen hogger trær vi vil beholde da.  

Kommunene gjør som de vil, de bestemmer. De har et utall av eksperter som finner noe verneverdig ved et stort tre. 

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (5 timer siden):

Man får hogge trær i egen hage, unntakene er vel om treet av en eller annen grunn er fredet eller om det er et fuglerede i det. Vi har tatt ned trær på vinteren, da er det ingen reder. 😀

Reder er der hele tiden, fuglene tar ikke ned reirene😀I byer er det slettes ikke rett fram å hogge egne trær i egen hage.

Skrevet
Vhanja skrev (1 time siden):

Det er en helt annen situasjon når noen invaderer hjemmet ditt og når alt du trenger å gjøre er å gå på andre siden av gaten. 

Jeg synes i grunnen det er noe annet når det er en fredet fugl og jeg synes vi kan strekke oss litt.

Jeg synes det er rart at vi dreper kylling og svin i industriell skala. Vi utrydder rotter uten å blunke, men når det er en gal kråke eller svane en by blir stor ståhei.

Tror du ikke det er mange reir som går føyken i vanlig skogbruk? Jeg tror ikke de sjekker hvert tre. 

Skrevet
Grendel skrev (5 minutter siden):

Jeg synes i grunnen det er noe annet når det er en fredet fugl og jeg synes vi kan strekke oss litt.

Jeg synes det er rart at vi dreper kylling og svin i industriell skala. Vi utrydder rotter uten å blunke, men når det er en gal kråke eller svane en by blir stor ståhei.

Tror du ikke det er mange reir som går føyken i vanlig skogbruk? Jeg tror ikke de sjekker hvert tre. 

Jeg tror igjen det handler litt om hvor lett det er å la være. Hvor stor innsats kreves av oss for å la dyr være i fred?

Lillemus
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Reder er der hele tiden, fuglene tar ikke ned reirene😀I byer er det slettes ikke rett fram å hogge egne trær i egen hage.

Ikke gjør deg vanskelig. Det er forbudt å ta ned trær med reder i hekketiden, ellers i året gjør man som man vil. Med mindre det er veldig gamle trær som kan være fredet.

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (44 minutter siden):

Ikke gjør deg vanskelig. Det er forbudt å ta ned trær med reder i hekketiden, ellers i året gjør man som man vil. Med mindre det er veldig gamle trær som kan være fredet.

Det er ikke for å være vanskelig, men fugler kommer ofte tilbake til samme reir. Er det snakk om spesielle fugler da må våre interesser vike. Det skal ikke mye til, selv insekter har rettsvern i Norge.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har et utall av eksperter som finner noe verneverdig ved et stort tre. 

Hvorfor tilegner du deg ikke den samme ekspertisen selv, hvis du er så misfornøyd?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor tilegner du deg ikke den samme ekspertisen selv, hvis du er så misfornøyd?

Hva skal jeg med den? Du bør løse dine egne problemer. Du har et komplisert forhold til andres meninger. Jobb med det. Før du gir råd til andre.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skal jeg med den? Du bør løse dine egne problemer. Du har et komplisert forhold til andres meninger. Jobb med det. Før du gir råd til andre.

Der kom projiseringene ja. Hva har dine behandlere sagt om dette?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Der kom projiseringene ja. Hva har dine behandlere sagt om dette?

Har du det bra med deg selv? Helt ærlig? Følger du medisineringen?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du det bra med deg selv? Helt ærlig? Følger du medisineringen?

Jeg har det i alle fall mye bedre enn de som må projisere for å takle hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Jeg har det i alle fall mye bedre enn de som må projisere for å takle hverdagen.

Det vet du. Og du vet at jeg projiserer, du vet at jeg har en behandler, du vet at jeg har det vanskelig, og du kjenner mine metoder for å takle hverdagen. Håper ikke du er psykiater eller psykolog. Da er det flere enn deg som har problemer.

Skrevet

Nå kan vi jo egentlig bare se på hvem som tvang hvem til å måtte vike i første omgang, så tenker jeg at vi mennesker bør være litt med ydmyke.

UtakknemligDiva
Skrevet
Vhanja skrev (6 timer siden):

Ja. Men det ser så underdanig ut å gå på andre siden av veien fordi det er en måkemor der. Og hva om dette er i en by der det ferdes mange turister? ikke alle som passerer vet at det er en måke med unger der. Skal det settes opp et stort skilt «veien er stengt pga måkeunger»??? Jeg ødelegger ikke reiret bare fordi jeg passerer. Jeg har ingen ønske om å ødelegge for dyr, men saken er at vi skal drive å vike for alt. Jeg føler at så mange andre land ler av oss pga dette. Pga mye ved oss, vi prøver å fremstå som om vi er det første landet i verden til å forstå noe, og tror alle land ser opp til oss og følger vårt eksempel. 

Sånne folk jeg sikter til, aksepterer alt ved dyr. De mener at alle andre mennesker, bortsett fra dem selv, er slemme rovdyr som ødelegger kloden, utrydder alt rundt, mens de selv er dyrevennene som forstod alt og skjønner språket til dyrene. 

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (2 minutter siden):

Ja. Men det ser så underdanig ut å gå på andre siden av veien fordi det er en måkemor der. Og hva om dette er i en by der det ferdes mange turister? ikke alle som passerer vet at det er en måke med unger der. Skal det settes opp et stort skilt «veien er stengt pga måkeunger»??? Jeg ødelegger ikke reiret bare fordi jeg passerer. Jeg har ingen ønske om å ødelegge for dyr, men saken er at vi skal drive å vike for alt. Jeg føler at så mange andre land ler av oss pga dette. Pga mye ved oss, vi prøver å fremstå som om vi er det første landet i verden til å forstå noe, og tror alle land ser opp til oss og følger vårt eksempel. 

Sånne folk jeg sikter til, aksepterer alt ved dyr. De mener at alle andre mennesker, bortsett fra dem selv, er slemme rovdyr som ødelegger kloden, utrydder alt rundt, mens de selv er dyrevennene som forstod alt og skjønner språket til dyrene. 

Du høres unødig hissig ut over en så liten bagatell som å gå på andre siden av veien. Det er da helt irrelevant for deg om turister ikke vet om det. 

"Ser underdanig ut?" Har jeg aldri hørt før. Det vitner vel heller om empati. 

Hvorfor er du så aggressiv og sint hele tiden? 

UtakknemligDiva
Skrevet
Vhanja skrev (På 14.6.2026 den 16.20):

Du høres unødig hissig ut over en så liten bagatell som å gå på andre siden av veien. Det er da helt irrelevant for deg om turister ikke vet om det. 

"Ser underdanig ut?" Har jeg aldri hørt før. Det vitner vel heller om empati. 

Hvorfor er du så aggressiv og sint hele tiden? 

Hvordan skal jeg vite det. Hadde jeg vist hadde jeg svart. Ja, folk ser underdanige ut når de må legge ut på sosiale medier «jeg brukte zoom og holdt meg unna for å ikke forstyrre» «jeg parkerte langt unna og går forsiktig forbi når jeg skal hjem» hvorfor skal de vise alle rundt seg hvor fantastiske de er? Og i mine øyne er de i overkant underdanige når de må vise dette til alle andre OG faktisk sette dyr sin verdi så høyt at de er villige til å nærmest ofre eget hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...