AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:55 Skrevet lørdag kl 07:55 Hva nyter du? Jeg er i 50 åra og føler all nytelse er forbudt nå. Jeg har diabetes og kan ikke nyte det jeg like tidligere, som iskrem boller sjokolade. Har ikke kjæreste, så kan ikke nyte sex og berøring. . Kan ikke nyte alkohol på grunn av medisinbruk.ikke røyk fordi lungene ikke tåler. Nå begynte jeg å snuse, bare for å nyte noe, men kan miste tennene. Kan ikke nyte sola på en finværsdag fordi jeg får vondt i hodet. Kan ikke nyte gaming fordi jeg blir kvalm. Kan ikke nyte for mye kaffe fordi ellers blir jeg søvnløs. Hva nyter dere, har dere nye forslag? En tung jeg kan nyte er massasje og spabehandlinger men det er veldig dyrt. Anonymkode: c4fab...c8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:07 Skrevet lørdag kl 08:07 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva nyter du? Jeg er i 50 åra og føler all nytelse er forbudt nå. Jeg har diabetes og kan ikke nyte det jeg like tidligere, som iskrem boller sjokolade. Har ikke kjæreste, så kan ikke nyte sex og berøring. . Kan ikke nyte alkohol på grunn av medisinbruk.ikke røyk fordi lungene ikke tåler. Nå begynte jeg å snuse, bare for å nyte noe, men kan miste tennene. Kan ikke nyte sola på en finværsdag fordi jeg får vondt i hodet. Kan ikke nyte gaming fordi jeg blir kvalm. Kan ikke nyte for mye kaffe fordi ellers blir jeg søvnløs. Hva nyter dere, har dere nye forslag? En tung jeg kan nyte er massasje og spabehandlinger men det er veldig dyrt. Anonymkode: c4fab...c8d Frisk luft og natur-inntrykk på spaserturen💚 Anonymkode: 97aad...2c0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:12 Skrevet lørdag kl 08:12 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Frisk luft og natur-inntrykk på spaserturen💚 Anonymkode: 97aad...2c0 Kjedelig. Anonymkode: c4fab...c8d 1 Siter
Lillemus Skrevet lørdag kl 09:16 Skrevet lørdag kl 09:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva nyter du? Jeg er i 50 åra og føler all nytelse er forbudt nå. Jeg har diabetes og kan ikke nyte det jeg like tidligere, som iskrem boller sjokolade. Har ikke kjæreste, så kan ikke nyte sex og berøring. . Kan ikke nyte alkohol på grunn av medisinbruk.ikke røyk fordi lungene ikke tåler. Nå begynte jeg å snuse, bare for å nyte noe, men kan miste tennene. Kan ikke nyte sola på en finværsdag fordi jeg får vondt i hodet. Kan ikke nyte gaming fordi jeg blir kvalm. Kan ikke nyte for mye kaffe fordi ellers blir jeg søvnløs. Hva nyter dere, har dere nye forslag? En tung jeg kan nyte er massasje og spabehandlinger men det er veldig dyrt. Anonymkode: c4fab...c8d Jeg nyter god mat, men det trenger ikke være kaker og is fulle av sukker - har du prøvd å lage noe med mandelmel og annen søtning enn sukker f.eks? Lavkarbois av fløte, finesse og egg er supergodt! Lettvint å lage også. Har du prøvd koffeinfri kaffe? Selv nyter jeg naturopplevelser, gå en tur i skogen, høre på fuglene, se blomstene og kjenne lukte av syrin og hegg. ❤️ 0 Siter
morsan Skrevet lørdag kl 09:44 Skrevet lørdag kl 09:44 Av tingene du nevner som du ikke kan nyte lenger, ville jeg nok mest savnet sex, deretter kaffe. Ellers klarer jeg meg fint uten søtt, og jeg skulle klart meg uten vin også (selv om jeg foretrekker ikke). Gaming, snus og røyk er helt uaktuelt. Jeg synes du har en rar og snever avgrensning av hva slags type kategorier som vurderes som nytelse. Som @Lillemus nyter jeg naturopplevelser og dufter og lyder forbundet med det, både skogen, fjellet, ved sjøen. Dette kan også kombineres med mat, drikke, lesing etc. Det er mye mat man kan nyte som ikke er i kategorien boller/sjokolade/is. Hva med cantaloup med serranoskinke? Eller ferskt brød med skagenrøre? En god biff med masse sopp? Sushi? Mange muligheter! Man kan også nyte god musikk - enten hjemme eller på konsert. Eller lese en god bok. 4 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:55 Skrevet lørdag kl 09:55 morsan skrev (5 minutter siden): Av tingene du nevner som du ikke kan nyte lenger, ville jeg nok mest savnet sex, deretter kaffe. Ellers klarer jeg meg fint uten søtt, og jeg skulle klart meg uten vin også (selv om jeg foretrekker ikke). Gaming, snus og røyk er helt uaktuelt. Jeg synes du har en rar og snever avgrensning av hva slags type kategorier som vurderes som nytelse. Som @Lillemus nyter jeg naturopplevelser og dufter og lyder forbundet med det, både skogen, fjellet, ved sjøen. Dette kan også kombineres med mat, drikke, lesing etc. Det er mye mat man kan nyte som ikke er i kategorien boller/sjokolade/is. Hva med cantaloup med serranoskinke? Eller ferskt brød med skagenrøre? En god biff med masse sopp? Sushi? Mange muligheter! Man kan også nyte god musikk - enten hjemme eller på konsert. Eller lese en god bok. Angåande mat. Kan ikke spise melon som diabetiker,ikke brød heller, ikke sushi. Biff og sopp går bra. Jeg har aldri vært en stor bolle og is spiser, men å kose meg med det av og til er nle jeg savner. Savner også melon, sushi etc. Jeg har aldri vært en stor musikk person. Klarer ikke å bli engasjert i det. Bok ja, og vil etterhvert lese. Men det er ikke nytelse på samme måte. Natur er vel fint det, men ikke noe jeg nyter. Anonymkode: c4fab...c8d 1 Siter
morsan Skrevet lørdag kl 09:59 Skrevet lørdag kl 09:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Angåande mat. Kan ikke spise melon som diabetiker,ikke brød heller, ikke sushi. Biff og sopp går bra. Jeg har aldri vært en stor bolle og is spiser, men å kose meg med det av og til er nle jeg savner. Savner også melon, sushi etc. Jeg har aldri vært en stor musikk person. Klarer ikke å bli engasjert i det. Bok ja, og vil etterhvert lese. Men det er ikke nytelse på samme måte. Natur er vel fint det, men ikke noe jeg nyter. Anonymkode: c4fab...c8d Jeg forventet ikke at det skulle være akkurat den maten jeg foreslo som falt i smak, men at man må prøve å utvide området man vurderer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:08 Skrevet lørdag kl 10:08 Synes du virker mer opphengt i å være negativ og liste opp alt du ikke kan fremfor å være løsningsorientert. - Det er mye god mat du kan lage og spise, du må bare finne noe innenfor det du tåler. Du sier det går bra med biff, da kan du virkelig nyte en god biffmiddag. - Du blir ikke kvalm av alle spill, det er vel mest spill med mye kamerabevegelse. Du kan fint finne roligere spill eller endre innstillingene. - Du kan fortsatt kose deg med filmer, TV-serier og bøker. Kanskje tegneserier for voksne? Er mye spennende der ute. - Er all alkohol utelukket eller kan du ta deg et glass til maten? Noen medisiner kan fungere med moderat inntak av alkohol. - Du kan absolutt nyte natur. Gå en tur i skogen nå i sommer når været er fint. Gå gjerne et sted hvor det ikke er noe særlig med folk, sett deg på en stein og nyt stillheten. Anonymkode: 72f00...387 2 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:09 Skrevet lørdag kl 10:09 morsan skrev (7 minutter siden): Jeg forventet ikke at det skulle være akkurat den maten jeg foreslo som falt i smak, men at man må prøve å utvide området man vurderer. Forstår det, men dette er tungvjeg liker, som jeg ikke lenger ksn spise, de du nevnte. Bortsett fra Skagen salat, som jeg syns er godt men ganske "overrated". Anonymkode: c4fab...c8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:26 Skrevet lørdag kl 10:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjedelig. Anonymkode: c4fab...c8d Skal du nyte noe så må du først fremskaffe lyst til å nyte. Den beste veien dit er en eller annen form for meditasjon. Det trenger ikke tas bokstavelig. Meditasjon handler om å finne en avslappet positiv stemning. Den bør du finne først. De flest finner denne tilstanden ved være i kontakt med naturen, eller annen fysisk aktivitet. Aller helst så fysisk at du blir skikkelig svett og sliten. En bok kan også gi deg fin ro og åpne deg for å nyte noe. Om boken er god, og gir deg inspirasjon. Mine konkrete tips som ikke er nevnt av andre er isbading, badstue, svømming, sykling, all fysisk aktivitet, en sær sport som kun utøves av noen få, onani/leketøy, skriverier(dikt, historier, erotikk, fantasi). AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Synes du virker mer opphengt i å være negativ og liste opp alt du ikke kan fremfor å være løsningsorientert. Det er mitt inntrykk også, for mye sutring og selvmedlidenhet. Anonymkode: e3829...114 1 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:08 Skrevet lørdag kl 11:08 Er flere varianter av koffeinfri kaffe, jeg smaker ikke forskjell på de med og uten Anonymkode: 18cf8...be8 0 Siter
knas Skrevet lørdag kl 13:05 Skrevet lørdag kl 13:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er flere varianter av koffeinfri kaffe, jeg smaker ikke forskjell på de med og uten Anonymkode: 18cf8...be8 Det gjør jeg. 0 Siter
morsan Skrevet lørdag kl 14:11 Skrevet lørdag kl 14:11 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes du virker mer opphengt i å være negativ og liste opp alt du ikke kan fremfor å være løsningsorientert. Anonymkode: 72f00...387 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er mitt inntrykk også, for mye sutring og selvmedlidenhet. Anonymkode: e3829...114 Enig med dere. Det er lett å forstå at man synes det er trist og kan kjenne savn over at man ikke lenger kan nyte ting man nøt før, hva enten man må holde seg unna diverse matvaner eller man har fått fysiske hindringer, som fx amputeret et bein. Uansett hjelper det ikke å synke hen i selvmedlidenhet. Da blir jo bare tapet man har lidd enda verre. Forresten, en ting jeg alltid har lurt på når jeg kommer over eller hører om negative folk, og det er om dette er mulig å gjøre noe med, f eks ved terapi, meditasjon eller annet for å endre innstilling, eller om det er et medfødt personliglighetstrekk som man ikke får gjort så mye med. Jaja, det ville vel vært stoff for en helt egen tråd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:21 Skrevet lørdag kl 14:21 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er flere varianter av koffeinfri kaffe, jeg smaker ikke forskjell på de med og uten Anonymkode: 18cf8...be8 Utrolig at du ikke gjør det. Jeg blir sittende og vente på noe, et stort smakshull som mangler, om jeg drikker koffeinfri. Koffeinfri virker bare merkelig. Anonymkode: e3829...114 1 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:32 Skrevet lørdag kl 14:32 morsan skrev (13 minutter siden): Enig med dere. Det er lett å forstå at man synes det er trist og kan kjenne savn over at man ikke lenger kan nyte ting man nøt før, hva enten man må holde seg unna diverse matvaner eller man har fått fysiske hindringer, som fx amputeret et bein. Uansett hjelper det ikke å synke hen i selvmedlidenhet. Da blir jo bare tapet man har lidd enda verre. Forresten, en ting jeg alltid har lurt på når jeg kommer over eller hører om negative folk, og det er om dette er mulig å gjøre noe med, f eks ved terapi, meditasjon eller annet for å endre innstilling, eller om det er et medfødt personliglighetstrekk som man ikke får gjort så mye med. Jaja, det ville vel vært stoff for en helt egen tråd. Nå har jeg ikke lest hva som står her, men regner med det er noe oppgulp om hvor negativ og klagete jeg et. Så fint at dere er så perfekte da og aldri har følt at livet er urettferdig for dere. Antagelig har dere fått tildelt bedre kort enn meg selv. Gratulerer!!! I Norge får man aldri bære misfornøyd bare smile hele tiden. Sånn tvangstrøye smil. Har jo lært dette lenge siden at det er tabu å snakke om det negative. Likevel kaster folk seg rett og slett over komikere og samfunns forskere som vil ut med hvor feil og unaturlig dette er. Fordi innerst inne vet vi at det er noen ganger nødvendig og bra å kunne klage og syte og at man ikke alltid kan være positiv! Anonymkode: c4fab...c8d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:49 Skrevet lørdag kl 14:49 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå har jeg ikke lest hva som står her, men regner med det er noe oppgulp om hvor negativ og klagete jeg et. Så fint at dere er så perfekte da og aldri har følt at livet er urettferdig for dere. Antagelig har dere fått tildelt bedre kort enn meg selv. Gratulerer!!! I Norge får man aldri bære misfornøyd bare smile hele tiden. Sånn tvangstrøye smil. Har jo lært dette lenge siden at det er tabu å snakke om det negative. Likevel kaster folk seg rett og slett over komikere og samfunns forskere som vil ut med hvor feil og unaturlig dette er. Fordi innerst inne vet vi at det er noen ganger nødvendig og bra å kunne klage og syte og at man ikke alltid kan være positiv! Anonymkode: c4fab...c8d Dette er en barnslig respons. Det handler ikke om at man ikke har lov å klage på de utfordringer man har. Men at du virker gjennomsyret negativ i tråden til alle forslag, og lite løsningsorientert for å finne noe som du kan nyte og som kan gjøre livet ditt bedre. Anonymkode: 72f00...387 2 Siter
laban Skrevet lørdag kl 14:55 Skrevet lørdag kl 14:55 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): I Norge får man aldri bære misfornøyd bare smile hele tiden. Sånn tvangstrøye smil. Har jo lært dette lenge siden at det er tabu å snakke om det negative. Synes du nordmenn er overdrevent positive? Jeg synes mange klager ganske mye. (Nå tenker jeg ikke primært på å klage over helt personlige saker som f.eks. egen helse, men andre ting.) Endret lørdag kl 14:55 av laban 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:00 Skrevet lørdag kl 16:00 Skjønner det er kjipt for deg men det gjelder å se mulighetene 🙂 Anonymkode: 37fd1...abe 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 17:41 Skrevet lørdag kl 17:41 morsan skrev (3 timer siden): Enig med dere. Det er lett å forstå at man synes det er trist og kan kjenne savn over at man ikke lenger kan nyte ting man nøt før, hva enten man må holde seg unna diverse matvaner eller man har fått fysiske hindringer, som fx amputeret et bein. Uansett hjelper det ikke å synke hen i selvmedlidenhet. Da blir jo bare tapet man har lidd enda verre. Forresten, en ting jeg alltid har lurt på når jeg kommer over eller hører om negative folk, og det er om dette er mulig å gjøre noe med, f eks ved terapi, meditasjon eller annet for å endre innstilling, eller om det er et medfødt personliglighetstrekk som man ikke får gjort så mye med. Jaja, det ville vel vært stoff for en helt egen tråd. Jeg har hørt/lest at opptimist/pessimist til en viss grad er medfødt personlighetstrekk. 1 Siter
Ekstra Skrevet lørdag kl 18:15 Skrevet lørdag kl 18:15 Glitter skrev (31 minutter siden): Jeg har hørt/lest at opptimist/pessimist til en viss grad er medfødt personlighetstrekk. Ja, har tenkt en del på dette. For et nært familiemedlem er glasset bestandig halvtomt, men jeg har tendens til å se det omvendt - halvfullt. Man får det så mye bedre om man tenker litt positivt og kanskje har en litt naiv tro på at ting vil bli bra og at de fleste folk er til å stole på. Har tenkt på hvorfor det er slik og om det er noe å gjøre med det. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.