Vhanja Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Ekstra skrev (22 minutter siden): Ja, har tenkt en del på dette. For et nært familiemedlem er glasset bestandig halvtomt, men jeg har tendens til å se det omvendt - halvfullt. Man får det så mye bedre om man tenker litt positivt og kanskje har en litt naiv tro på at ting vil bli bra og at de fleste folk er til å stole på. Har tenkt på hvorfor det er slik og om det er noe å gjøre med det. Jeg tror man kan gjøre noe med det, i hvert fall delvis. Som barn og tidlig ungdom så klaget jeg også på været når det var grått og regn. Det var jo det foreldrene mine gjorde, og egentlig de fleste rundt meg. Så da gjorde jeg det samme. Men da jeg ble litt eldre så kom jeg til den konklusjonen at ingenting var mer meningsløst og bortkastet enn å klage på været. Det er jo ikke noe man kan gjøre noe med. Så i stedet for å klage på det, hva med å heller tilpasse seg til det? Ingenting er jo verre enn å starte dagen med å kikke ut vinduet og sukke og stønne. Fra den dag av sluttet jeg og været har resten av mitt liv hatt veldig lite å si for hvordan jeg føler meg. Selv da jeg hadde hund og måtte ut og gå tur hver dag, så påvirket gråværet meg mindre enn de uten hund som kunne være inne om de ville. Etter det ble jeg stor fan av dette bildet: Endret 1 time siden av Vhanja 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.