Gå til innhold

Skal ta wais test på dps

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trinity80 skrev (6 minutter siden):

Hva skjer med deg nå @stjernestøv? Alt bra om dagen?

Det går bra, jeg ser ting fra mitt perspektiv og vil ha fjernet diagnosen for den stemmer ikke. GAD stemmer nok. 

Videoannonse
Annonse
Den forsvunne diamanten
Skrevet (endret)
nachnoo skrev (På 14.6.2026 den 12.31):

Vil legge til at det også kommer an på hva du vil studere. Noen fag krever betydelig talent, mens andre kan man komme seg gjennom med mye hardt arbeid.

Tenk også på mulighetene for å få arbeid om du skulle komme gjennom studiet, men med dårlige karakterer.

Takk for svar, hvor mye krever et fag som feks noe innen biologi ville du sagt? Det er kanskje litt vanskelig å svare på? Og et spørsmål til, hva er egt et betydelig talent?

Endret av Den forsvunne diamanten
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (8 minutter siden):

Og et spørsmål til, hva er egt et betydelig talent?

Jeg kan ta et eksempel fra realfag og familien. En av oss har betydelig talent for matematikk og fysikk, men er helt ordinær i kjemi. For denne er det f.eks. umiddelbart selvsagt at roten av 169 er 13. Den andre ser formen på molekyler tredimensjonalt og er dermed helt topp i kjemi, men er ordinær i fysikk.

Hvis man uten særlig anstrengelse får 6 ved avgangseksamen på videregående, har man talent. Det samme om man lett kommer inn på operaskolen.

Skrevet

Det fine er at man som regel liker det man har talent for. Og så må de fleste av oss øve uansett. Man øver opp talentet. 

Anonymkode: 773f4...049

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...