Gå til innhold

Er du spent på dommen i morgen? MBH

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du dommen blir? 

Anonymkode: 8d5ba...537

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper 3 år +

Anonymkode: 8d5ba...537

slabbedask
Skrevet

4 år.

Og dommen blir anket.

Så søker han om å bli sluppet ut frem til ankesaken.

Worrisome_plenty
Skrevet

Jeg har ikke noe grunnlag for å gjette, men tror ikke han slipper billig unna.

Skrevet

4 år var mindre enn jeg forventet/håpet.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg hadde ingen aning på forhånd, så stoler på at dommen er riktig. 

Skrevet

Jeg synes ikke det var spesielt overraskende i noen retning.

Jeg tenker at å beføle noen som sover rett etter at man har hatt frivillig sex er i nedre enden av skalaen for voldtekt.

Han har også utøvd vold, truet med kniv. Han generelt signalisert at han gir fullstendig faen i besøksforbud og ikke skjønner alvoret i saken.

Sånt gir ikke så lang straff i Norge.

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

4 år var mindre enn jeg forventet/håpet.

Enig. Eneste positive er at det gjør det litt mer risikabelt for ham å anke, så han kanskje lar være. Men jeg har ikke veldig store forhåpninger. 

Skrevet

Sånn type adferd han har hatt hadde eksen min og. Han lærte aldri av dommene sine og endte til slutt opp med forvaring. 

Så Marius burde lære av dette hvis han ikke vil ha samme skjebne til slutt. 

Ikkeanonymnok
Skrevet

Skuffende lav dom. 

AnonymBruker
Skrevet

Han skal anke og da får vi håpe han får høyere straff. Leste at de kriminelle i fenglsene sier at de som er pedofile og som forgriper seg på kvinner og barn er nederst på rangstigen i fengslene. 

Anonymkode: 13e2e...078

Skrevet

Jeg synes det er tragisk og uklokt at han anker. Enda en runde med sirkus som går ut over alle involverte.

Han kan risikerer å få en mye strengere dom neste gang. Jeg tror det er mer sannsynlig enn at han skal slippe billigere unna. Jeg tror ikke han forstår hvor dårlige kort han har. 

Skrevet
Sokk skrev (6 timer siden):

Enig. Eneste positive er at det gjør det litt mer risikabelt for ham å anke, så han kanskje lar være. Men jeg har ikke veldig store forhåpninger. 

Jeg er fornøyd med dette, for jeg forventet 18 mnd med mesteparten betinget. 

Heldigvis ble han dømt for en del av de mer alvorlige siktelsene også. Jeg var redd det ble ord mot ord her.

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (13 minutter siden):

Jeg var redd det ble ord mot ord her.

Jeg også, i mange sånne saker får de jo ikke straff. Går rundt og fortsetter som før. 

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/kriminelle-onsker-a-banke-marius-borg-hoiby-etter-dommen/v/5-95-3094141

Her beskrives det som det verste i fengsel med tunge kriminelle, at å drive med vold mot kvinner er det verste og vil føre til alvorlige konsekvenser for Høiby. Kvinner er svakere enn menn, og derfor sees det som veldig alvorlig når kvinner mishandles og opplever vold av menn. Men noen menn driter i det vet jeg. 

Everybody
Skrevet

Hvorfor skal de andre innsatte egentlig banke opp Høiby? Er noen egentlig "bedre" enn andre i et fengsel? Alle der er kriminelle og soner en dom. Disse tunge kriminelle som har lyst til å banke opp Høiby, hva er det de har gjort som er så mye bedre enn det Høiby har gjort? Hvorfor er det ikke Høiby som skal banke opp de? Hva er egentlig den "beste" forbrytelsen man kan sitte i fengsel for?

Skrevet

Jeg klarer ikke forstå hvorfor han anker. Noen som kjenner situasjonen rundt dette, er det f.eks en tendens til at lagmannsretten dømmer mildere i lignende saker?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

https://www.nettavisen.no/nyheter/kriminelle-onsker-a-banke-marius-borg-hoiby-etter-dommen/v/5-95-3094141

Her beskrives det som det verste i fengsel med tunge kriminelle, at å drive med vold mot kvinner er det verste og vil føre til alvorlige konsekvenser for Høiby. Kvinner er svakere enn menn, og derfor sees det som veldig alvorlig når kvinner mishandles og opplever vold av menn. Men noen menn driter i det vet jeg. 

Dette setter jeg spørsmålstegn ved. Hans sak skiller seg ikke ut fra andre som sitter der i det hele tatt, bortsett fra at han har den familien han har.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen av de innsatte er psykopater som trenger noen de kan se ned på og banke opp. Det er de verste bøllene  samlet på en plass.

XbellaX skrev (21 minutter siden):

Dette setter jeg spørsmålstegn ved. Hans sak skiller seg ikke ut fra andre som sitter der i det hele tatt, bortsett fra at han har den familien han har.

Forskjellen er hva man er dømt for. Arne by ble banket opp i fengselet. Jeg tror ikke det er annen grunn enn at han er seksualforbryter.

Skrevet
Grendel skrev (Akkurat nå):

Noen av de innsatte er psykopater som trenger noen de kan se ned på og banke opp. Det er de verste bøllene  samlet på en plass.

Forskjellen er hva man er dømt for. Arne by ble banket opp i fengselet. Jeg tror ikke det er annen grunn enn at han er seksualforbryter.

Arne Bye-saken mener jeg ikke kan sammenlignes med MBH i det hele tatt.

MBH skiller seg ikke ut fra andre unge menn i rusmiljøet som sitter inne. Vold mot kvinner (og andre menn) er dagligdags. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...