frosken Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni XbellaX skrev (1 time siden): Jeg klarer ikke forstå hvorfor han anker. Noen som kjenner situasjonen rundt dette, er det f.eks en tendens til at lagmannsretten dømmer mildere i lignende saker? Jeg har ikke lest dommen, men hørte en kommentator si at dommen åpner for usikkerhet/nyanser når det gjelder de mest alvorlige punktene. Det betyr jo at en annen rettsinstans kan vekte argumentene annerledes og således komme til en annen konklusjon. 0 Siter
XbellaX Skrevet 16. juni Skrevet 16. juni frosken skrev (2 timer siden): Jeg har ikke lest dommen, men hørte en kommentator si at dommen åpner for usikkerhet/nyanser når det gjelder de mest alvorlige punktene. Det betyr jo at en annen rettsinstans kan vekte argumentene annerledes og således komme til en annen konklusjon. Kan se slik ut, sovevoldtekter er vanskelige saker. Jeg hørte opptak av Dax18 fra i går og det kom frem at lagmannsretten tidligere ofte dømte noe mildere, men at det ikke var tilfelle lenger. En anke er et sjansespill, han ble tross alt allerede frikjent for to av fire voldtekter. Han har i hvert fall dyktige advokater for en ny runde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.