Gå til innhold

Har ikke grått på 6 år - er det sykelig & hva kan jeg gjøre for å klare gråte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg gråt var da jeg ble innlagt i en fremmed by og var redd for tvang. Da bestemoren min som betydde mye for meg døde før det igjen gråt jeg ikke noe. Er dette sykt? Hva kan jeg gjøre for å klare å gråte?

Anonymkode: 34d35...7ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Det er helt innenfor det normale. 

Men det gir ikke mening for meg at jeg gråter når jeg blir innlagt men ikke når jeg mister bestemor? Jeg var jo redd i førstnevnte situasjon kan det være derfor jeg gråt da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det gir ikke mening for meg at jeg gråter når jeg blir innlagt men ikke når jeg mister bestemor? Jeg var jo redd i førstnevnte situasjon kan det være derfor jeg gråt da? 

helt normalt å ikke gråte ved sorg og dødsfall, ikke noe sykt ved det. Man gråter når man føler for det.

Anonymkode: d0e19...d61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

helt normalt å ikke gråte ved sorg og dødsfall, ikke noe sykt ved det. Man gråter når man føler for det.

Men det er mange ganger jeg har følt for å gråte men ikke har klart det? 

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (Akkurat nå):

Helt normalt!

Men jeg klarer jo ikke gråte når jeg føler jeg trenger det? Er det fortsatt normalt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er mange ganger jeg har følt for å gråte men ikke har klart det? 

Gråt kommer når det kommer, det er ingen ting sykt ved dette

AnonymBruker
Skrevet

Gråt kommer når det kommer, det er ingen ting sykt ved dette

Men det er jo forløsende å gråte så jeg føler derfor jeg hadde trengt det? Er det virkelig ikke sykt å ikke klare gråte når man trenger det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er jo forløsende å gråte så jeg føler derfor jeg hadde trengt det? Er det virkelig ikke sykt å ikke klare gråte når man trenger det?

Ikke sykt nei. Gråten kommer når den kommer. Det sier psykologspesialisten jeg går til.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sykt nei. Gråten kommer når den kommer. Det sier psykologspesialisten jeg går til.

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i det. Å gråte så sjeldent som jeg gjør kan umulig være bra?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du trenger ikke gråte for å kjenne forløsning, snakk, vær stille, skriv, syng, alt har samme effekt. Gråt kommer når den kommer. Slapp av.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke gråte for å kjenne forløsning, snakk, vær stille, skriv, syng, alt har samme effekt. Gråt kommer når den kommer. Slapp av.

Jeg føler ikke at jeg kjenner forløsning når jeg gjør de tingene du nevner. Men kan jo hende jeg bare ikke er helt bevisst på det? Jeg føler jeg hadde virkelig trengt å gråte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler ikke at jeg kjenner forløsning når jeg gjør de tingene du nevner. Men kan jo hende jeg bare ikke er helt bevisst på det? Jeg føler jeg hadde virkelig trengt å gråte.

du må slappe av. 

AnonymBruker
Skrevet

du må slappe av. 

Mener du at jeg må slappe fysisk av for å klare gråte eller mener du at jeg må slappe av i forhold til å være opphengt i gråt?

Skrevet

Hvorfor spør du når du på forhånd har bestemt deg for hva som er «Riktig Svar»?

Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Hvorfor spør du når du på forhånd har bestemt deg for hva som er «Riktig Svar»?

Beklager. Det er ikke meningen å være så påståelig jeg bare forventet ikke få svar om at det er normalt fordi jeg føler jo at jeg virkelig trenger å gråte men så får jeg det ikke til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i det. Å gråte så sjeldent som jeg gjør kan umulig være bra?

Jeg gråt ikke "hele livet" før jeg ble alvorlig deprimert. Bruker Litium nå og gråter aldri igjen.

Skrevet

Jeg gråt ikke "hele livet" før jeg ble alvorlig deprimert. Bruker Litium nå og gråter aldri igjen.

Mener du at litium gjør at du ikke klarer gråte? Jeg bruker også litium...

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mener du at jeg må slappe fysisk av for å klare gråte eller mener du at jeg må slappe av i forhold til å være opphengt i gråt?

Jeg mener at du er opphengt i å gråte. Jeg har ikke grått på mange mange år, og lever fint med det. Jeg kjenner glede og sorg og som alle her forsøker å si deg, det er normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...