Gå til innhold

Skrive som anonym eller med brukernavn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere er fordelene og ulempene med å skrive med brukernavn? 

Jeg skriver til vanlig 99% av tiden med brukernavn men vurderer å forsvinne og begynne å konsekvent alltid skrive som anonym. Grunnen til det er frykten for gjenkjennelse og at jeg sliter med å stikke meg frem å la andre mennesker bli kjent med meg. Har hatt sikkert 10+ brukernavn siden jeg ble aktiv her for 8 ish år siden siden jeg stadig ombestemmer meg angående det å skrive som bruker og som anonym. Jeg får sånne innfall der jeg tenker det er skummelt samtidig også innfall der jeg tenker jeg ønsker bli kjent med andre her inne og at forumet og det å stå frem med brukernavn er en fin øvingsarena. Hva tenker dere, hva ville dere gjort hvis dere var meg?

Føler jeg står ved et veiskille nå. Enten går jeg all in og skriver bare alltid under brukernavn eller så forblir jeg alltid anonym.

Anonymkode: 7ea2f...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det galt å veksle litt på? Det trenger ikke å være enten eller. 

AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det galt å veksle litt på? Det trenger ikke å være enten eller. 

Jo, du har vel rett i det. Jeg har av og til en tendens til å tenke enten eller.

Anonymkode: 7ea2f...3b1

Skrevet

Jeg kan gjøre begge deller helst med nick. 

Skrevet

Jeg synes det er veldig hyggelig å bli "kjent" med de på forumet, så jeg stemmer for at du skriver med brukernavn. Men du kan selvfølgelig gjøre en mellomting og skrive som anonym når du føler for det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter på. Mye anonymt, men også noe med nick. Tenker det er helt greit, og regner med at mange gjør det samme. 

Anonymkode: c98ed...72b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver nesten alltid uten brukernavn. Jeg er ikke så opptatt av at andre her skal bli kjent med meg, samtidig er jeg sikker på at jeg kan være ganske gjenkjennelig for de som leser her fast. Det jeg ikke liker tanken på derimot, er at noen kjente fra IRL kan komme tilfeldig inn og kjenne meg igjen i ett innlegg, og så spore seg tilbake til alt jeg har skrevet her inne. Derfor så og si alltid anonym. 

Anonymkode: c55c3...f4f

Skrevet

Jeg gir blanke faen i om noen kjenner meg igjen. Jeg skriver ingenting jeg ikke kan stå for og jeg skammer meg ikke over å være her inne. Har skrevet over 10.000 innlegg og ikke et eneste som anonym. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (11 minutter siden):

Jeg gir blanke faen i om noen kjenner meg igjen. Jeg skriver ingenting jeg ikke kan stå for og jeg skammer meg ikke over å være her inne. Har skrevet over 10.000 innlegg og ikke et eneste som anonym. 

Enig med deg i det, vi er jo den vi er og bør ikke skamme oss over det. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Nei, det er klart, det finnes jo de som har mer krevende problemstillinger enn meg. Jeg forteller de fleste rundt meg, inkludert arbeidsgiver, at jeg tidvis sliter med angst. Om noen skulle fått vite at jeg bruker Zoloft, så går ikke verden under av det 😊

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Husker da jeg hadde noen "stalkers" på forumet. Selv da skrev jeg med brukernavn uansett. Men det gjorde at jeg ble litt redd hver gang en AnonymBruker siterte meg. Det henger ennå i selv om ingen her holder på slik lenger. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (1 minutt siden):

Nei, det er klart, det finnes jo de som har mer krevende problemstillinger enn meg. Jeg forteller de fleste rundt meg, inkludert arbeidsgiver, at jeg tidvis sliter med angst. Om noen skulle fått vite at jeg bruker Zoloft, så går ikke verden under av det 😊

Ja det er ikke verden undergang, her vet jo ikke folk hvordan jeg er i RL heller så rart om noen kjenner meg igjen. Må jo være når jeg skriver om familie det da men jeg bryr meg ikke om det heller, står for det jeg skriver. :) 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Husker da jeg hadde noen "stalkers" på forumet. Selv da skrev jeg med brukernavn uansett. Men det gjorde at jeg ble litt redd hver gang en AnonymBruker siterte meg. Det henger ennå i selv om ingen her holder på slik lenger. 

Ja har fått mitt jeg og for noen år siden men tenker de får styre på, vi har lov å være oss selv :) 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja har fått mitt jeg og for noen år siden men tenker de får styre på, vi har lov å være oss selv :) 

Ja. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skriver nesten alltid uten brukernavn. Jeg er ikke så opptatt av at andre her skal bli kjent med meg, samtidig er jeg sikker på at jeg kan være ganske gjenkjennelig for de som leser her fast. Det jeg ikke liker tanken på derimot, er at noen kjente fra IRL kan komme tilfeldig inn og kjenne meg igjen i ett innlegg, og så spore seg tilbake til alt jeg har skrevet her inne. Derfor så og si alltid anonym. 

Ingen kan spore seg tilbake til hva folk har skrevet. Den funksjonen er ikke på dette forumet.

Skrevet
Vhanja skrev (19 minutter siden):

Ingen kan spore seg tilbake til hva folk har skrevet. Den funksjonen er ikke på dette forumet.

Jo, den anonyme har rett. En tilfeldig leser kan tenke at dette høres ut som naboen min. Så kan de søke på  dette nicket og få opp alt vedkommende har skrevet. 

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (25 minutter siden):

Det er superlett å bruke Google for å finne masse Vhanja har skrevet her inne.

Skrevet
Babette skrev (6 minutter siden):

Jo, den anonyme har rett. En tilfeldig leser kan tenke at dette høres ut som naboen min. Så kan de søke på  dette nicket og få opp alt vedkommende har skrevet. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er superlett å bruke Google for å finne masse Vhanja har skrevet her inne.

Ja, man kan google det hvis man vil. Men det er jo en ganske patetisk ting å gjøre. Jeg tenker det sier mer om den som gjør det enn det gjør om den de leser om.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet mye her inne som er både personlig og privat, og selv om jeg kan stå for det er det ikke alt alle har noe med å vite om meg. Jeg står ikke med en diger plakat på torget med detaljerte punkter fra sexlivet mitt heller, selv om jeg både står inne for å ha sex med mannen min, og kan snakke med for eksempel venner om det. 

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Ja, man kan google det hvis man vil. Men det er jo en ganske patetisk ting å gjøre. Jeg tenker det sier mer om den som gjør det enn det gjør om den de leser om.

Spiller ingen rolle hvem det sier noe om. Desto større grunn til å være anonym egentlig, å begrense muligheten for patetiske folk, det er helst sånne jeg vil ha på avstand. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...