ISW Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): For å legge til. Jeg visste ikke at seroquel kunne bare slutte å virke. Min psykolog forklarte at årsaken var at jeg har bipolar lidelse og dosen er for liten. Men den dosen hadde vært nok i over 10 år. Så kommer mine maniske sykluser med over 10 års mellomrom?. Sist jeg var i kontakt med dps før dette mente de ikke det var bipolar og det med god grunn, fordi jeg ikke har de fleste av de viktige symptomer. Anonymkode: 9cd48...f82 Alle søvnmedisiner slutter å virke etter en stund. Det betyr ingenting annet enn at reseptorene i nervesystemet er tilvendt medisinen. Løsningen er noen dagers pause. Det er ikke mer mystisk enn det. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni ISW skrev (22 minutter siden): Alle søvnmedisiner slutter å virke etter en stund. Det betyr ingenting annet enn at reseptorene i nervesystemet er tilvendt medisinen. Løsningen er noen dagers pause. Det er ikke mer mystisk enn det. Ja, det er nettopp det jeg mener og skjønner nå 3 år senere at den bare sluttet å virke. Jeg er ikke bipolar i det heletatt. Fikk bare dårlig hjelp når dette skjedde, slik at søvnløshet gikk helt over styr. Legen tok meg ikke seriøst nok når jeg sa at jeg ikke har sovet mange netter på rad. Ble helt mentalt ødelagt og det gikk ut over det fysiske og. Ingen som noen gang har fortalt meg at det kan skje. Og søvnløsheten var horribel ikke noe jeg syntes var gøy i det heletatt. Klart jeg fremstår ubalansert hos legen når jeg ikke har hatt en natts ordentlig søvn av den typen at jeg kan si, ah nå sov jeg godt på 3 år. Pluss stress og angst. Blir fin blanding det. Hadde jeg visst det at dette kan skje, da hadde jeg ikke vært redd tatt pause vært tilbake på normalen. Men kanskje ikke lurt med diabetes og lipider pg det der. Anonymkode: 9cd48...f82 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Jeg har altså spurt legen om nedtrappingsplan. Legen henviser til dps. Dps sier jeg må vente til høsten, må vente på ny utredning og vente på å få byttet ut lithium til noe annet, ønsker ikke bytte, vil bare av. Forstår ut fra alt som skrives at det ikke er lurt å slutte brått og uten hjelp, men for å klare nedtrapping må jeg ha hjelp fra legen, trenger resepter for mindre doser og oppfølging. Legen vil ikke. Føler dette er "entrapment". Hadde vært perfekt tid å gjøre det nå som jeg har sommerferie. Men nei, må fortsette å ta pillene jeg ikke vil ha. Forsto det slik ut i fra utsagn her og med de jeg har snakket med hos bipolarforeningen at jeg har rett til å slutte på medisiner? Er det ikke da?merkelig at de vil nekte meg å gjøre det på denne måten? For meg føles det også som de vil drøye, prøve å overbevise meg om å fortsette. Anonymkode: 9cd48...f82 0 Siter
Glitter Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Rart de skal gjøre det så vanskelig når du prøver å gjøre det på den rette måten. Det skal jo være ditt valg om du vil gå på medisinen. Om det er lurt er jo en annen sak. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Glitter skrev (6 minutter siden): Rart de skal gjøre det så vanskelig når du prøver å gjøre det på den rette måten. Det skal jo være ditt valg om du vil gå på medisinen. Om det er lurt er jo en annen sak. Ja en annen form for tvsngsmedisinering. Det er frivillig altsamnen, men du må gjøre som vi sier eller potensielt skade deg selv ved å kutte ut brått? Er det noen som har fått nedtrapping fra lege/ psykiater eller er det vanlig st de ikke vil hjelpe fordi de foretar risikovurderinger og er redd for konsekvensene? Anonymkode: 9cd48...f82 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja en annen form for tvsngsmedisinering. Det er frivillig altsamnen, men du må gjøre som vi sier eller potensielt skade deg selv ved å kutte ut brått? Er det noen som har fått nedtrapping fra lege/ psykiater eller er det vanlig st de ikke vil hjelpe fordi de foretar risikovurderinger og er redd for konsekvensene? Anonymkode: 9cd48...f82 Kan du gå privat? Anonymkode: bb85f...e1c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kan du gå privat? Anonymkode: bb85f...e1c Jeg kan, men det er dyrt. Jeg har ikke mye penger. Vil sikkert trenger flere psykiater timer. Og er redd Jeg ender opp med å betale masse, og så få samme resultat. Anonymkode: 9cd48...f82 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg kan, men det er dyrt. Jeg har ikke mye penger. Vil sikkert trenger flere psykiater timer. Og er redd Jeg ender opp med å betale masse, og så få samme resultat. Anonymkode: 9cd48...f82 Jeg har autoseponert Litium flere ganger (under alvorlig depresjon). Med samme resultat. Depresjonen har blitt verre fra dag 3 av. Anonymkode: bb85f...e1c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har autoseponert Litium flere ganger (under alvorlig depresjon). Med samme resultat. Depresjonen har blitt verre fra dag 3 av. Anonymkode: bb85f...e1c Ja har hørt at det er farlig og derfor vil ha hjelp. Men får det ikke. Prøvde chat gpt, men den sier også jeg må gjøre slikt under legens veiledning og hjelp. Aldri slutte selv, fordi det er farlig. Har også googlet men ikke funnet info om hvordan slutte annet enn råd om å gjøre det i samarbeidmed lege. Dessuten vil ikke det hjelpe fordi jeg vet ingenting om dosering under nedtrapping og om jeg kan bruke de pillene jeg har, eller må ha resept for mindre. Jeg syns det er bare trist at de ikke vil hjelpe meg. 🙁 Anonymkode: 9cd48...f82 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.