AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni For meg er det ikke viktig å se noen form for reaksjon hos behandler. Jeg synes det er vanskeligere når behandler påvirkes emosjonelt av det jeg forteller, for da går jeg umiddelbart inn i en rolle der jeg blir ansvarlig for behandlers følelser også. Det er ikke relevant for meg ha behandler føler rundt det jeg forteller; det er mer relevant for meg at behandler hjelper meg med mine egne følelser/reaksjoner. Anonymkode: 457c6...725 3 Siter
XbellaX Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva vil du anbefale at en pasient gjør, som etter flere år opplever å ikke klarer å stole på behandler(e) som man ikke vet noe om, først og fremst hvordan det egentlig reageres på en selv? Anonymkode: f3e31...66f Jeg skjønte ikke hva du mener med siste del av setningen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni XbellaX skrev (19 minutter siden): Jeg skjønte ikke hva du mener med siste del av setningen? Beklager, klønete skrevet. Altså, hva man skal gjøre, når man prøver på alle mulige måter, men ikke klarer å få tillit til behandler, fordi man ikke kjenner behandlers autentiske reaksjoner og tanker om det man sier og gjør. Å bytte behandler hjelper ikke, det oppstår bare det samme der. Anonymkode: f3e31...66f 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Beklager, klønete skrevet. Altså, hva man skal gjøre, når man prøver på alle mulige måter, men ikke klarer å få tillit til behandler, fordi man ikke kjenner behandlers autentiske reaksjoner og tanker om det man sier og gjør. Å bytte behandler hjelper ikke, det oppstår bare det samme der. Anonymkode: f3e31...66f Du bestemmer deg for det. Du velger å stole på. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Beklager, klønete skrevet. Altså, hva man skal gjøre, når man prøver på alle mulige måter, men ikke klarer å få tillit til behandler, fordi man ikke kjenner behandlers autentiske reaksjoner og tanker om det man sier og gjør. Å bytte behandler hjelper ikke, det oppstår bare det samme der. Anonymkode: f3e31...66f Be om mer speiling i timen. Du må velge å ha tillit til. Anonymkode: 7b80e...376 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni XbellaX skrev (3 minutter siden): Du bestemmer deg for det. Du velger å stole på. Jeg velger i hodet og handlinger å stole på, men systemet følger ikke etter. Det forteller meg at behandler er farlig, jeg kjenner hen ikke. Helt irrasjonelt, for alt tilsier at jeg kan, men tvilen slipper ikke taket. Anonymkode: f3e31...66f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Be om mer speiling i timen. Du må velge å ha tillit til. Anonymkode: 7b80e...376 Jeg får en del speiling, men det er jo bare mine ord og tanker sagt tilbake til meg. Jeg synes det er litt ekkelt faktisk, for det er som det er en murvegg der som kaster alt tilbake som et ekko. Anonymkode: f3e31...66f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg får en del speiling, men det er jo bare mine ord og tanker sagt tilbake til meg. Jeg synes det er litt ekkelt faktisk, for det er som det er en murvegg der som kaster alt tilbake som et ekko. Anonymkode: f3e31...66f Hvilken sykdom har du? Anonymkode: 7b80e...376 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni Jeg opplevde en gang at behandler begynte å gråte fordi hun synes det var så trist at jeg ikke lenger ønsket å leve. Opplevde det som ubehagelig. Anonymkode: caee3...044 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg opplevde en gang at behandler begynte å gråte fordi hun synes det var så trist at jeg ikke lenger ønsket å leve. Opplevde det som ubehagelig. Anonymkode: caee3...044 Det hadde jeg heller ikke likt. Det hadde faktisk gjort meg rasende. Men jeg liker ikke dilling i terapi da. Anonymkode: 7b80e...376 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det hadde jeg heller ikke likt. Det hadde faktisk gjort meg rasende. Men jeg liker ikke dilling i terapi da. Anonymkode: 7b80e...376 Jeg har det ikke i meg å bli rasende (eller sint) i det hele tatt. Men enig i det med dilling, det liker ikke jeg heller. Anonymkode: caee3...044 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.