Gå til innhold

Hva gjør du når du får det skikkelig vanskelig etter terapitimen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg på at du er forvirret, i kaos, ubalansert, skamfull og at du angrer på det du sa. Det er en hel uke til neste time hos (privat) psykolog og jeg kommer til å tenke på terapeuten natt og dag.

Anonymkode: 3bd90...eb8

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Glitter

17

• nachnoo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor kommer du til å tenke på terapeuten? Tror du at du sa eller gjorde noe hn ikke har sett før? 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Hvorfor kommer du til å tenke på terapeuten? Tror du at du sa eller gjorde noe hn ikke har sett før? 

Jeg sa til terapeuten at "dette er en problemstilling som du møter hele dagen". Da svarte han nei. Jeg har det svært krevende i relasjon med behandlere. Vanskelig å forklare.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da tenker jeg på at du er forvirret, i kaos, ubalansert, skamfull og at du angrer på det du sa. Det er en hel uke til neste time hos (privat) psykolog og jeg kommer til å tenke på terapeuten natt og dag.

Jeg skriver. Jeg skriver hver morgen, og ellers ved behov. Noen ganger har jeg dessverre avlyst neste time, men jeg har heldigvis alltid fått satt den opp igjen og gjennomført. Ellers ser jeg på det som en form for ekstrem fylleangst, selv om jeg ikke har vært full får jeg angsten fordi jeg har eksponert noe jeg vanligvis ikke gjør, i terapien går jeg utenfor mine egne rammer og regler for hva som er tillatt og akseptert, akkurat som jeg ville gjort i fylla når sperrene er mindre. Da jeg begynte i terapi var det å i det hele søke hjelp og møte opp forbudt, og krevde mye av nervesystemet. Nå er vinduet utvidet, men jeg jobber hele tiden på kanten av hva som er ok for meg, og da blir det naturlig nok mye "fylleangst" fortsatt. 

Anonymkode: 1b33b...355

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg sa til terapeuten at "dette er en problemstilling som du møter hele dagen". Da svarte han nei. Jeg har det svært krevende i relasjon med behandlere. Vanskelig å forklare.

Det betyr ikke at du har sjokkert han på en negativ måte. Han er profesjonell. Jeg har fortalt om et forferdelig lovbrudd som jeg skammer meg dypt over. Det hørte nok ikke min behandler om hver dag heller. Men hun avviste meg ikke av den grunn. Vi snakket om det. Det var rom for selv det. Vi hadde relasjon i 5 år og hun sa jeg betydde noe for henne da vi hadde siste samtale. 

Ikke døm deg selv så hardt. Terapeuten gjør det ikke. Ikke plag deg selv helt til neste samtale. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (14 minutter siden):

Det betyr ikke at du har sjokkert han på en negativ måte. Han er profesjonell. Jeg har fortalt om et forferdelig lovbrudd som jeg skammer meg dypt over. Det hørte nok ikke min behandler om hver dag heller. Men hun avviste meg ikke av den grunn. Vi snakket om det. Det var rom for selv det. Vi hadde relasjon i 5 år og hun sa jeg betydde noe for henne da vi hadde siste samtale. 

Ikke døm deg selv så hardt. Terapeuten gjør det ikke. Ikke plag deg selv helt til neste samtale. 

Nei, jeg har på ingen måte sjokkert han. Jeg tenker at det å si at "du betydde noe for meg" er noe som inngår i terapien/noe behandlere sier til alle.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg har på ingen måte sjokkert han. Jeg tenker at det å si at "du betydde noe for meg" er noe som inngår i terapien/noe behandlere sier til alle.

Ikke hvis du hadde hørt konteksten eller kjent min behandler. :) Jeg vet hun mente det. Du trenger ikke betvile at det jeg skrev om min behandler stemte, jeg prøvde bare å hjelpe deg. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet

Det høres så slitsomt ut å tenke så mye på behandler. Ikke glem at for behandler er du en i rekken av massevis av pasienter men for deg er behandler en mye viktigere person. Vedkommende bryr seg om deg i timen, og skjenker deg kanskje en tanke i løpet av uken, men du er ikke ekstra spesiell for Vedkommende. Kan du ikke bare se på det som en samarbeidsavtale og legge bort alle de slitsomme følelsene rundt. Det er faktisk bare samtaler som skal få deg til å komme videre, ikke noe mer. 

Anonymkode: 52432...38d

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ikke hvis du hadde hørt konteksten eller kjent min behandler. :) Jeg vet hun mente det. Du trenger ikke betvile at det jeg skrev om min behandler stemte, jeg prøvde bare å hjelpe deg. 

Det kan hende din behandler også sier at det samme til andre pasienter, det kan du ikke vite :) 

Anonymkode: 81223...da4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres så slitsomt ut å tenke så mye på behandler. Ikke glem at for behandler er du en i rekken av massevis av pasienter men for deg er behandler en mye viktigere person. Vedkommende bryr seg om deg i timen, og skjenker deg kanskje en tanke i løpet av uken, men du er ikke ekstra spesiell for Vedkommende. Kan du ikke bare se på det som en samarbeidsavtale og legge bort alle de slitsomme følelsene rundt. Det er faktisk bare samtaler som skal få deg til å komme videre, ikke noe mer. 

Amen 🙏 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan hende din behandler også sier at det samme til andre pasienter, det kan du ikke vite :) 

Jo, i dette tilfellet vet jeg det etter 5 år med henne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Amen 🙏 

Meg over: Jeg husker noen ganger ikke hvordan behandler ser ut, så noen ganger må jeg google henne for å se det. Kanskje litt for langt i den andre enden av skalaen, men. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jo, i dette tilfellet vet jeg det etter 5 år med henne. 

Har hun sagt til deg at det er bare deg hun har sagt sånne ting til?

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (10 minutter siden):

Neida, jeg tror på at du betydde noe for din behandler. Bare tenker allikevel at det er en del av en standardpakke en lærer å si på studiet.

Skrevet

Har hun sagt til deg at det er bare deg hun har sagt sånne ting til?

Jeg bryr meg ikke om hun har sagt det til noen andre. Jeg vet at det var ektefølt sagt fra henne. Det kan ikke dere ta i fra meg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hun har sagt det til noen andre. Jeg vet at det var ektefølt sagt fra henne. Det kan ikke dere ta i fra meg. :)

Neida, det skal vi ikke ta fra deg. Du var nok sikkert spesiell for henne, men det betyr ikke at du er den eneste som har vært eller er spesiell for henne :) 

Skrevet

Neida, det skal vi ikke ta fra deg. Du var nok sikkert spesiell for henne, men det betyr ikke at du er den eneste som har vært eller er spesiell for henne :) 

Har ikke sagt det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sagt det. :)

Men er det slik du ønsker at det skal være? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er det slik du ønsker at det skal være? 

Hvorfor skulle det det? Vet om ei annen hun kanskje også brydde seg ekstra om. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (39 minutter siden):

Var det offentlig behandler? Da kan hun vil uansett ikke avvise deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...