Gå til innhold

Er det vanlig å føle seg spesiell for behandleren sin?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og at behandleren strekker seg ekstra langt fordi man er spesiell? 

Anonymkode: 28e22...2fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lurer du på alle disse spørsmålene?

Anonymkode: 63159...100

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor lurer du på alle disse spørsmålene?

Anonymkode: 63159...100

Jeg har ikke stilt alle disse spørsmålene!

Anonymkode: 28e22...2fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og at behandleren strekker seg ekstra langt fordi man er spesiell? 

Anonymkode: 28e22...2fb

Nei, det er nok garantert ikke vanlig.

Anonymkode: 75b4d...1b6

Skrevet (endret)

Har hatt mange behandlere uten å føle meg spesiell. Men har hatt to som har strekt seg lenger enn normalt. Som jeg har hatt et bånd med. Igjen så mener jeg ikke at jeg nødvendigvis har vært den eneste som har berørt de. Men jeg har berørt de. Det vet jeg. Og det kan ingen her si noe på da ingen her vet hele historien. 

Jeg har ikke behov for å være spesiell, men som alle arenaer i livet hender det man møter noen som man fikk et spesielt bånd til. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Har hatt mange behandlere uten å føle meg spesiell. Men har hatt to som har strekt seg lenger enn normalt. Som jeg har hatt et bånd med. Igjen så mener jeg ikke at jeg nødvendigvis har vært den eneste som har berørt de. Men jeg har berørt de. Det vet jeg. Og det kan ingen her si noe på da ingen her vet hele historien. 

Jeg har ikke behov for å være spesiell, men som alle arenaer i livet hender det man møter noen som man fikk et spesielt bånd til. 

Har man ikke alltid en "spesiell"tilknytning til behandler uten at det nødvendigvis returneres? Forstår godt at behandlere vil strekke seg ekstra for deg. Du har levd med en enorm og intens smerte.

Anonymkode: 75b4d...1b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har man ikke alltid en "spesiell"tilknytning til behandler uten at det nødvendigvis returneres? Forstår godt at behandlere vil strekke seg ekstra for deg. Du har levd med en enorm og intens smerte.

Anonymkode: 75b4d...1b6

Nei jeg har ikke alltid hatt det. Kun med to stk. Han ene sa rett ut at jeg var mer enn en pasient. Ledelsen i sykehuset tvang han til å kutte kontakten med meg. Vi hadde et bånd. Det betyr ikke at jeg var den eneste. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Nei jeg har ikke alltid hatt det. Kun med to stk. Han ene sa rett ut at jeg var mer enn en pasient. Ledelsen i sykehuset tvang han til å kutte kontakten med meg. Vi hadde et bånd. Det betyr ikke at jeg var den eneste. 

I alle dager? Var han på din alder? Var du forelsket i han?

Anonymkode: 75b4d...1b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I alle dager? Var han på din alder? Var du forelsket i han?

Anonymkode: 75b4d...1b6

Han var 20 år eldre. Nei ikke forelsket, men svært knyttet. Jeg knakk av "bruddet". Trodde jeg trengte han for å overleve. Men det gjorde jeg ikke. 

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Han var 20 år eldre. Nei ikke forelsket, men svært knyttet. Jeg knakk av "bruddet". Trodde jeg trengte han for å overleve. Men det gjorde jeg ikke. 

Kan du sette ord på hva som gjorde at du ble så knyttet til akkurat han? Jeg ble også veldig knyttet til min første behandler. Første gang som syk, første gang i terapi. Hen reddet meg, føles det som. Savnet hen ennå.

Anonymkode: 75b4d...1b6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du sette ord på hva som gjorde at du ble så knyttet til akkurat han? Jeg ble også veldig knyttet til min første behandler. Første gang som syk, første gang i terapi. Hen reddet meg, føles det som. Savnet hen ennå.

Anonymkode: 75b4d...1b6

Noe likt som deg. Han så traumene mine, han så meg. I tillegg hadde vi en god personlig kjemi. Han kunne sitte i 1,5 timer inne på rommet mitt bare for å prate med meg. Han delte om sin egen depresjon etter skilsmissen hvor han skåret fullt på MADRS, sa til meg at det ville gå bra for meg også. Fortalte at hans datter ikke ville snakke med han etter han ble i lag med ei på 26 (han var da 48) og bare masse sånt. Han holdt meg innlagt, det ble rykter og korridorsnakk om meg og han. Da ledelsen tok tak beskyttet jeg han og sa ingenting om hva han gjorde feil. Det hele ble så uheldig. 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (10 minutter siden):

Noe likt som deg. Han så traumene mine, han så meg. I tillegg hadde vi en god personlig kjemi. Han kunne sitte i 1,5 timer inne på rommet mitt bare for å prate med meg. Han delte om sin egen depresjon etter skilsmissen hvor han skåret fullt på MADRS, sa til meg at det ville gå bra for meg også. Fortalte at hans datter ikke ville snakke med han etter han ble i lag med ei på 26 (han var da 48) og bare masse sånt. Han holdt meg innlagt, det ble rykter og korridorsnakk om meg og han. Da ledelsen tok tak beskyttet jeg han og sa ingenting om hva han gjorde feil. Det hele ble så uheldig. 

Oi. Dette var over alle støvleskaft og grenser. Ble du blendet av han? Lei meg for at du måtte oppleve det, det var ikke greit. Forstår at du fikk trang til å beskytte, vi er jo ganske lojale om dem vi bryr oss om.

Anonymkode: 75b4d...1b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi. Dette var over alle støvleskaft og grenser. Ble du blendet av han? Lei meg for at du måtte oppleve det, det var ikke greit. Forstår at du fikk trang til å beskytte, vi er jo ganske lojale om dem vi bryr oss om.

Anonymkode: 75b4d...1b6

Ble nok litt blendet. Er nok det enda. 

Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ble nok litt blendet. Er nok det enda. 

Det er intenst når noen vier en så mye oppmerksomhet. Jeg må alltid minne meg på at terapeut  lytter, ser og bryr seg fordi jeg betaler han😅tror du han var forelsket i deg?

Anonymkode: 75b4d...1b6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...