AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Og fokusere på nestekjærlighet? Jeg har veldig mye kjærlighet å gå, men ikke til meg selv. Anonymkode: fbffb...c8a 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Tviler. Du bør begynne med forholdet til deg selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni nachnoo skrev (2 minutter siden): NEI!!! Huff. Jeg er nok en av de som aldri kommer til å få det til, for vi må være mange. Anonymkode: fbffb...c8a 0 Siter
Anonymos Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Sagt på en annen måte: Blir man frisk fra egen sykdom ved å bruke nesten alle krefter på å bedre forhold utenfor seg selv og sykdommen sin? 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Anonymos skrev (56 minutter siden): Sagt på en annen måte: Blir man frisk fra egen sykdom ved å bruke nesten alle krefter på å bedre forhold utenfor seg selv og sykdommen sin? Nei, selvfølgelig blir man ikke det. Men aktiviteter er så godt som alltid viktige redskap i kampen mot depresjon. All denne nestekjærligheten en ønsker å overøse andre med kan man kanskje roe ned litt på og heller finne ut av hvordan man kan ta vare på seg selv. Finn deg heller noe praktisk å gjøre. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni XbellaX skrev (1 time siden): Nei, selvfølgelig blir man ikke det. Men aktiviteter er så godt som alltid viktige redskap i kampen mot depresjon. All denne nestekjærligheten en ønsker å overøse andre med kan man kanskje roe ned litt på og heller finne ut av hvordan man kan ta vare på seg selv. Finn deg heller noe praktisk å gjøre. Jeg jobber i oppvekst og utdanning. Får gitt mye omsorg der. Ts Anonymkode: fbffb...c8a 0 Siter
Fru2020 Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Nei. Men jeg tror at med kjærlighet til seg selv kan man komme et stykke 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni nachnoo skrev (11 timer siden): NEI!!! Men det er et fint mål i livet? Å leve for å gi til andre? Anonymkode: fbffb...c8a 0 Siter
nachnoo Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men det er et fint mål i livet? Å leve for å gi til andre? Anonymkode: fbffb...c8a Ja, men de har ingenting med det å bli frisk fra depresjon å gjøre. Om du har reist med fly, husker du sikkert dette om oksygenmasker: Ta på din egen maske før du hjelper andre. Skal du kunne bidra med noe vesentlig for andre, må du selv komme deg ut av depresjonen. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni nachnoo skrev (6 minutter siden): Ja, men de har ingenting med det å bli frisk fra depresjon å gjøre. Om du har reist med fly, husker du sikkert dette om oksygenmasker: Ta på din egen maske før du hjelper andre. Skal du kunne bidra med noe vesentlig for andre, må du selv komme deg ut av depresjonen. Jeg er litt med på det du sier. Jeg strever veldig og har mye psykisk smerte. Allikevel tar jeg meg kraftig i skinnet og møter på jobb hver eneste dag (deltid). Blod, svette og tårer. Kollegaene hadde blitt super-overrasket om de hadde visst hvordan jeg har det (de vet om tidligere innleggelser, men tror jeg er frisk nå). Poenget mitt er at man kanskje gjennom å gi til andre kan hjelpe seg selv mer enn man trodde. Anonymkode: fbffb...c8a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Nei nei nei. En blir ikke frisk av å ikke sette grenser for seg selv og ikke si nei til andre. En kan ikke utslette seg selv for å please andre. Anonymkode: 05848...a04 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei nei nei. En blir ikke frisk av å ikke sette grenser for seg selv og ikke si nei til andre. En kan ikke utslette seg selv for å please andre. Anonymkode: 05848...a04 Jeg tenkte at om man krymper egoet sitt (selvfokus). Så vokser man som person? At jeg er satt til denne jorden for å tjene andre. Anonymkode: fbffb...c8a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte at om man krymper egoet sitt (selvfokus). Så vokser man som person? At jeg er satt til denne jorden for å tjene andre. Anonymkode: fbffb...c8a Det tror jeg ikke. Man må elske seg selv. Men jeg tror det kan være nyttig, når man er klar for det, å sette seg ned jevnlig og tenke over hvem i verden man virkelig dypest ønsker vel. Fra de der ute i den store verden, til de nærmeste. Anonymkode: 10b93...ff9 0 Siter
Sokk Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Allikevel tar jeg meg kraftig i skinnet og møter på jobb hver eneste dag (deltid). Blod, svette og tårer. Hvis dette er ditt forhold til jobben, så tenker jeg at du vil bli bedre av depresjon om du presser deg litt mindre, lider litt mindre, og tar mer vare på deg selv. Det vil også komme de rundt deg til gode, selv om det kanskje er vanskelig å se det selv nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Sokk skrev (8 minutter siden): Hvis dette er ditt forhold til jobben, så tenker jeg at du vil bli bedre av depresjon om du presser deg litt mindre, lider litt mindre, og tar mer vare på deg selv. Det vil også komme de rundt deg til gode, selv om det kanskje er vanskelig å se det selv nå. Det eneste som gir meg verdi er å gjøre noe for andre. Anonymkode: fbffb...c8a 0 Siter
psykedeliker Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tenkte at om man krymper egoet sitt (selvfokus). Så vokser man som person? At jeg er satt til denne jorden for å tjene andre. Hvem har lært deg dette, og hvorfor? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni psykedeliker skrev (8 minutter siden): Hvem har lært deg dette, og hvorfor? Jeg har alltid hatt disse tankene om meg selv. Fra barndommen av. Anonymkode: fbffb...c8a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det eneste som gir meg verdi er å gjøre noe for andre. Anonymkode: fbffb...c8a Det høres ut som om du er sykere enn du tror, og ved å handle på dette så mater du sykdommen. Anonymkode: 96a5d...59a 0 Siter
psykedeliker Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har alltid hatt disse tankene om meg selv. Fra barndommen av. Alt vi lærer i barndommen må vi lære av noen eller noe. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.