Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Håper Norge vinner for jeg har veddet på det :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutes ago, stjernestøv said:

Håper Norge vinner for jeg har veddet på det :) 

Det gjør de neppe når de stiller med B-laget.

stjernestøv
Skrevet
slabbedask skrev (1 minutt siden):

Det gjør de neppe når de stiller med B-laget.

Nei de driter vel i det selv. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Nei de driter vel i det selv. 

De driter nok ikke i det, men må spare flere til neste kamp, som er mye viktigere

stjernestøv
Skrevet
emilie321 skrev (1 minutt siden):

De driter nok ikke i det, men må spare flere til neste kamp, som er mye viktigere

Ja det er vel det da som er årsaken...

Skrevet

Har vært en tur i Sverige idag å prøvd og ta sort belte i shopping.... greide det ikke helt, men er fornøyd😊   Nå venter jeg på kveldens kamp😊

Skrevet
stjernestøv skrev (22 minutter siden):

Nei de driter vel i det selv. 

De må det, for Frankrike betyr ingenting. De må lade opp til neste kamp.

Skrevet
Vhanja skrev (11 minutter siden):

De må det, for Frankrike betyr ingenting. De må lade opp til neste kamp.

Nemlig. så sånn sett er det jo ikke så spennende, men det står vel om vi kommer i neste pulje A eller B?

Skrevet
Glitter skrev (3 timer siden):

Så bra du drar til faren din. 

I dag har jeg ikke planer, men tar nok en tur til min mor i morgen.

Ja, jeg kjenner nå det var riktig avgjørelse. Jeg ligger i sengen på det gamle rommet mitt nå og slapper litt av før jeg lovet faren min å se kampen sammen med han (han er veldig fotball interessert 😅).

Hvordan går det med deg i kveld? (Ville bare sjekke inn siden du sa at du sliter litt 🙂).

Anonymkode: 59e36...afc

Skrevet
Lillemus skrev (6 minutter siden):

Nemlig. så sånn sett er det jo ikke så spennende, men det står vel om vi kommer i neste pulje A eller B?

Så inni er det er jeg ikke, så det vet jeg ingenting om. 😅

Skrevet
Vhanja skrev (12 minutter siden):

Så inni er det er jeg ikke, så det vet jeg ingenting om. 😅

Ikke jeg heller, men sønnen er veldig interessert og jeg tror det var han som sa det. :D 

Skrevet
Vhanja skrev (31 minutter siden):

De må det, for Frankrike betyr ingenting. De må lade opp til neste kamp.

Det betyr vel noe for hvor tøffe motstandere Norge møter videre. 

Skrevet (endret)
Lillemus skrev (26 minutter siden):

Nemlig. så sånn sett er det jo ikke så spennende, men det står vel om vi kommer i neste pulje A eller B?

Vhanja skrev (20 minutter siden):

Så inni er det er jeg ikke, så det vet jeg ingenting om. 😅

Gruppevinneren (vinneren av kampen, Frankrike hvis det blir uavgjort) møter en gruppetreer, altså ett av de lagene som har gått videre fordi det er blant de beste treerne.

Gruppetoeren (taperen av kveldens kamp) møter en toer fra en annen gruppe.

Men siden det er så mange lag, er det ikke nødvendigvis sånn at en treer er mye dårligere enn en toer. Norge har tatt seg videre fra en gruppe med antatt høyt nivå. 

Det er mange kamper igjen. De som tok av og påsto at Norge ville komme veldig langt etter seieren over Senegal, bør komme ned på jorda. Det er 32 lag som går videre.

Men det blir mye lengere reisevei for gruppetoeren, siden sluttspillet foregår så mange ulike steder. 

Endret av laban
Skrevet
frosken skrev (Akkurat nå):

Det betyr vel noe for hvor tøffe motstandere Norge møter videre. 

Er det slik at hvis de vinner over Frankrike møter de lettere motstandere videre enn hvis de taper?

Anonymkode: 59e36...afc

Skrevet
frosken skrev (4 minutter siden):

Det betyr vel noe for hvor tøffe motstandere Norge møter videre. 

Nettopp derfor de kanskje bør roe ned på denne kampen og lade opp til neste.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det slik at hvis de vinner over Frankrike møter de lettere motstandere videre enn hvis de taper?

Anonymkode: 59e36...afc

I overgangen mellom gruppe- og cupspill er det (selv på cuper for barn) gjerne slik at de som vinner gruppa, møter toeren fra en annen gruppe. Det blir litt mer komplisert når det er 48 lag med, men prinsippet er det samme. Men så er det ikke slik at det er nøyaktig samme nivå i alle grupper, og noen kan ha hatt litt flaks. 

Noe av poenget med dette er selvsagt at de antatt beste ikke skal møte hverandre i en tidlig runde i sluttspillet.

Endret av laban
Skrevet
laban skrev (4 minutter siden):

I overgangen mellom gruppe- og cupspill er det (selv på cuper for barn) gjerne slik at de som vinner gruppa, møter toeren fra en annen gruppe. Det blir litt mer komplisert når det er 48 lag med, men prinsippet er det samme. Men så er det ikke slik at det er nøyaktig samme nivå i alle grupper, og noen kan ha hatt litt flaks. 

Noe av poenget med dette er selvsagt at de antatt beste ikke skal møte hverandre i en tidlig runde i sluttspillet.

Leste nettopp at i akkurat denne turneringen vil i tillegg det laget som vinner gruppa få kortere reisevei og mer bekvemme tidspunkt for de resterende kampene. 

Skrevet
frosken skrev (Akkurat nå):

Leste nettopp at i akkurat denne turneringen vil i tillegg det laget som vinner gruppa få kortere reisevei og mer bekvemme tidspunkt for de resterende kampene. 

Det stemmer, ref. det jeg skrev i svaret lenger opp, om kveldens kamp. 

Det andre svaret var litt mer generelt om utslagsrunder 😉

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Nei de driter vel i det selv. 

Det er bare noen dager siden forrige kamp, der de beste spilte, og det er fornuftig å la dem få en pause. Det er mye viktigere at de er i form på tirsdag.

Dessuten er det lurt å la de som hittil ikke har spilt i det hele tatt, få kamperfaring, slik at de har prøvd varmen, underlaget og VM-debutnervene. Da er de bedre forberedt den dagen det eventuelt er reelt bruk for dem i en viktig kamp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...