Gå til innhold

Redd for å knekke sammen helt


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg ustabil for tiden og er redd for å knekke sammen helt, miste meg selv helt og få et følelsesutbrudd (begynne å gråte eller bli sint).

Hva kan man gjøre for å klare unngå det?

Anonymkode: 27e65...266

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner meg ustabil for tiden og er redd for å knekke sammen helt, miste meg selv helt og få et følelsesutbrudd (begynne å gråte eller bli sint).

Hva kan man gjøre for å klare unngå det?

Anonymkode: 27e65...266

Hva er du redd skal skje om du gråter eller blir sint?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kjenner meg ustabil for tiden og er redd for å knekke sammen helt, miste meg selv helt og få et følelsesutbrudd (begynne å gråte eller bli sint).

Hva kan man gjøre for å klare unngå det?

Anonymkode: 27e65...266

Du mister ikke deg selv helt. Det er kun følelser. 

Anonymkode: 1a37b...c01

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (6 minutter siden):

Hva er du redd skal skje om du gråter eller blir sint?

At jeg mister meg selv helt (er ikke vandt til å føle på følelser). Også at den jeg er med skal bli så bekymret at de vil få meg innlagt (det skjedde sist jeg fikk sammenbrudd).

Anonymkode: 27e65...266

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At jeg mister meg selv helt (er ikke vandt til å føle på følelser). Også at den jeg er med skal bli så bekymret at de vil få meg innlagt (det skjedde sist jeg fikk sammenbrudd).

Anonymkode: 27e65...266

Da er det på tide å øve seg :- ) Følelser er ikke farlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At jeg mister meg selv helt (er ikke vandt til å føle på følelser). Også at den jeg er med skal bli så bekymret at de vil få meg innlagt (det skjedde sist jeg fikk sammenbrudd).

Anonymkode: 27e65...266

Dette går så fint. Følelser er ikke følelser. Du blir ikke innlagt over å være emosjonell. 

Anonymkode: 1a37b...c01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du mister ikke deg selv helt. Det er kun følelser. 

Anonymkode: 1a37b...c01

Det har skjedd en gang før at jeg knakk helt sammen og fikk ett sammenbrudd. Jeg følte veldig at jeg mistet meg selv helt. Endte med innleggelse.

Anonymkode: 27e65...266

Skrevet
XbellaX skrev (24 minutter siden):

Da er det på tide å øve seg :- ) Følelser er ikke farlig.

Nei, følelser er jo ikke farlig ikke egentlig men det føles veldig slik.

Anonymkode: 27e65...266

Skrevet

Hvorfor skal folk være redd for å kjenne på følelser? Ja vi alle liker best å kjennne på de gode og fine følelsene, men vi har ikke bare gode og fine følelser men og vonde og negative følelser, begge deler er viktig for å leve et normalt liv. Når en nekter å kjenne på de negative følelsene så blir det et stort problem for oss. En kan ikke sykeliggjøre normale følelser.

Anonymkode: fe3ec...8ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal folk være redd for å kjenne på følelser? Ja vi alle liker best å kjennne på de gode og fine følelsene, men vi har ikke bare gode og fine følelser men og vonde og negative følelser, begge deler er viktig for å leve et normalt liv. Når en nekter å kjenne på de negative følelsene så blir det et stort problem for oss. En kan ikke sykeliggjøre normale følelser.

Anonymkode: fe3ec...8ca

Enig i det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal folk være redd for å kjenne på følelser? Ja vi alle liker best å kjennne på de gode og fine følelsene, men vi har ikke bare gode og fine følelser men og vonde og negative følelser, begge deler er viktig for å leve et normalt liv. Når en nekter å kjenne på de negative følelsene så blir det et stort problem for oss. En kan ikke sykeliggjøre normale følelser.

Anonymkode: fe3ec...8ca

Jeg vet ikke helt, det har bare blitt sånn. Jeg skulle gjerne følt følelsene mine men har på en eller annen måte mistet kontakten med dem og da blir alle følelser skumle til slutt.

Anonymkode: 27e65...266

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det har skjedd en gang før at jeg knakk helt sammen og fikk ett sammenbrudd. Jeg følte veldig at jeg mistet meg selv helt. Endte med innleggelse.

Anonymkode: 27e65...266

Du bestemmer jo selv om du vil bli innlagt det er frivillig å dra til fastlegen og frivillig å dra til legevakt.

Anonymkode: d5ff4...921

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du bestemmer jo selv om du vil bli innlagt det er frivillig å dra til fastlegen og frivillig å dra til legevakt.

Anonymkode: d5ff4...921

Det stemmer ikke helt. I verste fall kan lege fatte vedtak om tvungen undersøkelse og møter man ikke frivillig da kommer politiet.

Anonymkode: 27e65...266

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke helt, det har bare blitt sånn. Jeg skulle gjerne følt følelsene mine men har på en eller annen måte mistet kontakten med dem og da blir alle følelser skumle til slutt.

Anonymkode: 27e65...266

Du kan gjøre noe med det og faktisk lære deg å begynne å kjenne på de negative følelsene dine og. Ja jeg vet det er vondt og tungt men det er nødvendig faktisk.

Anonymkode: fe3ec...8ca

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...