Gå til innhold

Hvor mange ganger har du blitt hentet av politiet fordi du nektet hjelp?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt hentet utallige ganger og like flaut hver gang.

Anonymkode: 1394f...3bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Borderline?

Anonymkode: 12b45...0c0

AnonymBruker
Skrevet

To ganger. Begge gangene fordi jeg rømte. Den verste gangen kom de heldigvis i sivil.

Anonymkode: c55ed...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Da må man jo til slutt begynne å vurdere hvor mye ressurser man bruker på èn person som åpenbart ikke ønsker hjelp, fremfor alle de andre menneskene i køen som ønsker hjelp.

Anonymkode: 3550b...372

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da må man jo til slutt begynne å vurdere hvor mye ressurser man bruker på èn person som åpenbart ikke ønsker hjelp, fremfor alle de andre menneskene i køen som ønsker hjelp.

Anonymkode: 3550b...372

Virkelig? Noen er for syke til å innse det selv.

Anonymkode: c55ed...2bd

Worrisome_plenty
Skrevet (endret)

Jeg rømte to ganger fra institusjon da jeg var 18 og 19. Politiet som fant meg var hyggelige de.

Endret av Worrisome_plenty
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har blitt hentet utallige ganger og like flaut hver gang.

Da må du skjule deg bedre så de ikke finner deg neste gang. Ikke legg igjen noen digitale spor som kan avsløre hvor du befinner deg. Må du bruke kort for å ta ut kontanter, dra til en annen bydel enn der du vanligvis befinner deg. Gå omveier og ulike ruter slik at det blir vanskelig å forutse bevegelsene dine.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Virkelig? Noen er for syke til å innse det selv.

Anonymkode: c55ed...2bd

Ja, og da må man etterhvert stille det spørsmålet. Det handler om ressurser.

Hva om man kan hjelpe fem stykker som ønsker hjelp i stedet for den ene som ikke gjør det?

Anonymkode: 3550b...372

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, og da må man etterhvert stille det spørsmålet. Det handler om ressurser.

Hva om man kan hjelpe fem stykker som ønsker hjelp i stedet for den ene som ikke gjør det?

Anonymkode: 3550b...372

Hva om den ene som blir gitt opp dør pga det?

Anonymkode: c55ed...2bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Borderline?

Anonymkode: 12b45...0c0

De med borderline vil ha hjelp.

Anonymkode: 1394f...3bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva om man kan hjelpe fem stykker som ønsker hjelp i stedet for den ene som ikke gjør det?

Hadde helsevesenet brukt ressursene de allerede har riktig, kunne alle sammen fått hjelp - så spørsmålet er feil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva om den ene som blir gitt opp dør pga det?

Anonymkode: c55ed...2bd

Hva om man da ender opp med å redde fem andre hvorav to av dem hadde dødd uten?

Anonymkode: 3550b...372

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva om man da ender opp med å redde fem andre hvorav to av dem hadde dødd uten?

Anonymkode: 3550b...372

Jeg tviler på at det å droppe hjelpe en person hadde frigjort nok ressurser til å hjelpe fem andre?

Anonymkode: c55ed...2bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, og da må man etterhvert stille det spørsmålet. Det handler om ressurser.

Hva om man kan hjelpe fem stykker som ønsker hjelp i stedet for den ene som ikke gjør det?

Anonymkode: 3550b...372

En person som ikke får hjelp kan også skade andre alt ettersom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tviler på at det å droppe hjelpe en person hadde frigjort nok ressurser til å hjelpe fem andre?

Anonymkode: c55ed...2bd

Jo, noen ganger kan det det. Når man må hente samme person gang på gang, og de må ha daglig, tett oppfølging for å overbevise dem om å ta medisinene sine.

Hva om alle disse ressursene heller ble brukt på folk som ønsker hjelp?

Anonymkode: 3550b...372

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, noen ganger kan det det. Når man må hente samme person gang på gang, og de må ha daglig, tett oppfølging for å overbevise dem om å ta medisinene sine.

Hva om alle disse ressursene heller ble brukt på folk som ønsker hjelp?

Anonymkode: 3550b...372

Det er nok ikke så enkelt.

Anonymkode: c55ed...2bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok ikke så enkelt.

Anonymkode: c55ed...2bd

Det er bare en floskel. Ingenting er enkelt. Men det koker likevel ned til ressurser.

Anonymkode: 3550b...372

Skrevet

Jeg ble truet med politiet en gang. Det siste jeg ville var å lage drama, så gjorde så klart det som skulle til for å unngå å bruke så mye ressurser bare for å stå på mitt. 

Anonymkode: 746ea...34d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare en floskel. Ingenting er enkelt. Men det koker likevel ned til ressurser.

Anonymkode: 3550b...372

Enig. Psykiatrien skulle virkelig trengt flere ressurser men i stedet kuttes det ned. Her jeg bor er det bl.a snakk om at de skal kutte i akutt teamet. Så de skal ikke lenger være åpne på kveldstid (når folk flest trenger mest hjelp).

Anonymkode: c55ed...2bd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...