Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde du og gjorde det deg glad? 

Anonymkode: 8bb7a...a46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Selfølgelig gjør det meg aldri godt å såre andre. Kanskje det må ha vært ungene når jeg var på mitt sykeste og jeg ikke tok kontakt med dem.

Anonymkode: d3ea6...b3d

Ikkeanonymnok
Skrevet

Aner ikke hvem jeg har såret og hvorfor, men det skjer sikkert stadig vekk. Tenker at folk får ta ansvar for sine egne følelser også tar jeg ansvar for mine følelser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Spørsmål tilbake til ts. Hvem såret du sist? Hva gjorde du og gjorde det deg glad?

Anonymkode: ef4a4...655

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Trodde ikke at man ble glad av å såre folk, det høres ikke bra ut. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Enig! Men virker som noen synes det. De vet hva som ville såret og gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (5 timer siden):

Aner ikke hvem jeg har såret og hvorfor, men det skjer sikkert stadig vekk. Tenker at folk får ta ansvar for sine egne følelser også tar jeg ansvar for mine følelser. 

Men synes du ikke at du skal ta ansvar for hva du gjør mot andre? Eller er det bare de som skal ta ansvar for det som skjer mot dem? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørsmål tilbake til ts. Hvem såret du sist? Hva gjorde du og gjorde det deg glad?

Jeg kommer ikke på noen jeg såret sist eller hva jeg gjorde og uansett hadde aldri gjort meg glad. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke sårer noen ubevisst. Men har ikke møtt noe på lenge og på forum passer jeg på å ikke såre med ord bare for å gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Selfølgelig gjør det meg aldri godt å såre andre. Kanskje det må ha vært ungene når jeg var på mitt sykeste og jeg ikke tok kontakt med dem.

Anonymkode: d3ea6...b3d

Skjønner det. 

AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (5 timer siden):

Skjønte at du ikke gikk inn for å såre noen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og du da? 

Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men synes du ikke at du skal ta ansvar for hva du gjør mot andre? Eller er det bare de som skal ta ansvar for det som skjer mot dem? 

Jeg sårer ikke folk med vilje - stort sett. Gjør jeg det med vilje har de fortjent det.
Poenget mitt var uansett at nå til dags så føler folk seg såret bare man puster feil og det kan ikke jeg ta ansvar for. Hvis noen her inne føler seg såret fordi jeg stiller et kritisk (men helt fair) spørsmål, skal jeg måtte ta ansvar for den personens følelser og beklage? 

Skal jeg føle meg såret for at to av mine kompiser er sammen uten meg og uten å spørre meg? Nei, selvfølgelig ikke. Men om jeg hadde følt meg såret så er det JEG som måtte tatt ansvar for den følelsen, ikke de to som henger sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kommer ikke på noen jeg såret sist eller hva jeg gjorde og uansett hadde aldri gjort meg glad. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke sårer noen ubevisst. Men har ikke møtt noe på lenge og på forum passer jeg på å ikke såre med ord bare for å gjøre det. 

Vi sårer mennesker bevisst eller ubevisst hver dag. Det som en synes er greit og si og skrive synes en annen er sårende. Andres følelser rår vi ikke over.
Samtidig kan en ikke bli så konfliktsky og redd for og såre, at en ikke våger og si ifra hvis noe er galt/feil. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Synes det var et merkelig spørsmål. Jeg trodde heller ikke en ble glad av og såre folk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Synes det var et merkelig spørsmål. Jeg trodde heller ikke en ble glad av og såre folk.

Hva mener du her? Dessverre er det naivt å tenkt at folk ikke blir glad av å såre andre. Det blir de. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi sårer mennesker bevisst eller ubevisst hver dag. Det som en synes er greit og si og skrive synes en annen er sårende. Andres følelser rår vi ikke over.
Samtidig kan en ikke bli så konfliktsky og redd for og såre, at en ikke våger og si ifra hvis noe er galt/feil. 

Jeg er enig med deg i det. Ikke alltid man vet hva som sårer en annen, men de som bare gir stikk de vet sårer de er det mange av. Det er ikke særlig fint. 

AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (22 timer siden):

Jeg sårer ikke folk med vilje - stort sett. Gjør jeg det med vilje har de fortjent det.
Poenget mitt var uansett at nå til dags så føler folk seg såret bare man puster feil og det kan ikke jeg ta ansvar for. Hvis noen her inne føler seg såret fordi jeg stiller et kritisk (men helt fair) spørsmål, skal jeg måtte ta ansvar for den personens følelser og beklage? 

Skal jeg føle meg såret for at to av mine kompiser er sammen uten meg og uten å spørre meg? Nei, selvfølgelig ikke. Men om jeg hadde følt meg såret så er det JEG som måtte tatt ansvar for den følelsen, ikke de to som henger sammen. 

Jeg er enig med deg i det. Man bør tåle fair spørsmål. Og det er så klart forskjellig hva som tåles. 

Det kan være sårende å være den som ikke blir bedt med og hadde vært fint med inkludering. Noe som absolutt ikke alltid bli gjort. 

Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det kan være sårende å være den som ikke blir bedt med og hadde vært fint med inkludering. Noe som absolutt ikke alltid bli gjort. 

Men da er det den som blir såret som har ansvaret for sine handlinger og følelser. 

AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (9 minutter siden):

Men da er det den som blir såret som har ansvaret for sine handlinger og følelser. 

Så de som ikke inkluderer har ingen ansvar tenker du? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så de som ikke inkluderer har ingen ansvar tenker du? 

De som ikke inkluderer har et ansvar for at de ikke inkluderer. (Så kan det også være mange årsaker til at de ikke gjør det).

Men dine følelser er alltid ditt ansvar. Og hvis noen gjør noe som sårer deg så er det ditt ansvar å kommunisere dette. Folk er ikke tankelesere. 

Jeg har selv erfart at jeg har såret venner uten å vite at jeg gjorde det, og de har såret meg uten å vite at de gjorde det. Ingen av oss gjorde det bevisst og ingen av oss var klar over at den andre ble såret. Eneste måten vi fant ut av det på, løste det og kom oss videre var ved å kommunisere med hverandre. 

Anonymkode: 2e843...294

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...