Gå til innhold

Hvordan akseptere diagnose og psykose?


Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men hva er det med at noen kan være tilknyttet universet og de kan gjøre/ være det i fred og ro og andre lir innlagt med psykose, får diagnoser. 

Veldig mange mennesker snakker om å være tilknyttet universet, noen driver med tarotkort, andre wicca, andre former for tro. Noen tror på utenomjordiske venner, andre øgler ( lizards). Paledianere, flat earth, hollow earth. Mange ulike tanker og tro. Mange mange mennesker tror og også blir foretatt av sin religion med at de er spesielle. Å se etter tegn fra Gud, har jo vært noe mennesker har gjort i årtusener. Hvorfor får noen lov til å tro pg føle på " universet" og andre innlegges og blir tvangsmedisinert?

Anonymkode: 983f7...06f

Kanskje har det litt å gjøre med om slike ting har negative innvirkning på en eller ikke. Hvis man f.eks blir redd av det, føler seg forfulgt av det, og at det på en måte overtar livet ens på en negativ, uønsket måte? Og også "stormannsgalskap" som i at man opplever seg som utvalgt og spesiell med et oppdrag som kan gå utover en selv eller andre hvis det settes ut i livet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hmmm. Jeg skjønner at du ikke har det helt bra enda.

Anonymkode: 21952...bfb

Nei ikke enda. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det som gjør deg så spesiell?

Anonymkode: 1a376...281

Det aner jeg ikke. Lurer på det samme. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det som gjør deg så spesiell?

Anonymkode: 1a376...281

Jeg må få skrive det jeg tror her, alle er spesielle og alle har kontakt med universet for det er inni oss. Til og med Jung snakket om marcro og micro kosmos så det er jo psykiatri. 

Skrevet
Glitter skrev (47 minutter siden):

Hm. Men det er du uenig i? 

Aner ikke. Jeg ble befalt at jeg måtte ta mitt eget liv og det blir jeg enda. Bare ikke like intenst som før. Jeg fortalte alt til psykoseteamet og det var de som la meg inn på tvang. Og der ble jeg i nesten fire måneder. Jeg var alvorlig deprimert I tillegg. 

Aner ikke hvorfor det er så stor forskjell. 

Jeg blir veldig usikker når de rundt meg påstår at jeg ikke har diagnosen, ja. Psykiaterne satte diagnosen, men mine nære mener at det var andre årsaker til økt energi/depresjon.

Skrevet
munchin skrev (1 minutt siden):

Jeg blir veldig usikker når de rundt meg påstår at jeg ikke har diagnosen, ja. Psykiaterne satte diagnosen, men mine nære mener at det var andre årsaker til økt energi/depresjon.

Hm, ok. Skjønner du blir usikker. 

Skrevet
Glitter skrev (56 minutter siden):

Hm, ok. Skjønner du blir usikker. 

Jeg vil påstå at jeg er ekstremt god til å skjule smerte og uhelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...