Gå til innhold

Vil det være klokt å ta en Sobril før terapitimene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å roe meg ned, få tilgang til følelser uten at det gjør så vondt at det føles som om sjelen revner eller at noen får huden av meg.

Anonymkode: 5aac7...7e8

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet

Ville avklart det ned terapeuten først i såfall.

Skrevet

Det synes jeg ikke du skal, du reduserer effekten av terapien. 

Worrisome_plenty
Skrevet

Det skal man ikke gjøre.

Skrevet

Nei, det vil være dumt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å roe meg ned, få tilgang til følelser uten at det gjør så vondt at det føles som om sjelen revner eller at noen får huden av meg.

Det beste er om følelsene dine får komme som de er. Det er ikke farlig og du er sammen med en trygg person. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (8 minutter siden):

Det beste er om følelsene dine får komme som de er. Det er ikke farlig og du er sammen med en trygg person. 

Jeg forstår. Det er bare det at jeg blir så dårlig mellom timene og nå går det 5-6 uker til neste time. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det anbefalt før to terapitimer som var forventet å bli såpass tøffe at jeg ikke var forventet å klare dem uten. Dessverre hadde de ikke effekt på meg selv om jeg doblet dosen siste timen, så jeg har ikke testet det siden. Men psykiater har det som et tiltak på listen som noe vi evt kan prøve neste gang det er forventet like vanskelige timer.

Anonymkode: 0ba5f...6a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår. Det er bare det at jeg blir så dårlig mellom timene og nå går det 5-6 uker til neste time. 

Ja ferien kan være vanskelig. Kanskje prøve å fokusere på noe annet enn behandling? Jeg var veldig avhengig av behandling før, men er ikke det nå. Selv om jeg har fått mye av det i det siste. Grunnen til at alkoholavhengigheten min blusser opp nå er fordi jeg sliter med ensomheten. Er helt alene bortsett fra korte besøk hos eller av mamma. Eller har én venn da, men vi møtes ikke så ofte at det gjør noe med følelsen av ensomhet. 

Men jeg vet følelser ikke er farlig. Slik følte jeg det ikke før. Nå oppsøker jeg vonde følelser ved å sette på trist musikk. For det hjelper faktisk å føle. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ja ferien kan være vanskelig. Kanskje prøve å fokusere på noe annet enn behandling? Jeg var veldig avhengig av behandling før, men er ikke det nå. Selv om jeg har fått mye av det i det siste. Grunnen til at alkoholavhengigheten min blusser opp nå er fordi jeg sliter med ensomheten. Er helt alene bortsett fra korte besøk hos eller av mamma. Eller har én venn da, men vi møtes ikke så ofte at det gjør noe med følelsen av ensomhet. 

Men jeg vet følelser ikke er farlig. Slik følte jeg det ikke før. Nå oppsøker jeg vonde følelser ved å sette på trist musikk. For det hjelper faktisk å føle. 

Ja, jeg skal prøve å fokusere på annet enn behandling. Har snart 4 uker fri fra jobb så da forsvinner strukturen i livet mitt. Grunnen til at behandlingen kjennes så viktig er at det er der jeg kan si noe om hvor vondt jeg har det og få hjelp til alle tankene. Til alle andre later jeg som. Smiler og ler. Kjenner meg som et åpent sår. Drikker du alkohol nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, jeg skal prøve å fokusere på annet enn behandling. Har snart 4 uker fri fra jobb så da forsvinner strukturen i livet mitt. Grunnen til at behandlingen kjennes så viktig er at det er der jeg kan si noe om hvor vondt jeg har det og få hjelp til alle tankene. Til alle andre later jeg som. Smiler og ler. Kjenner meg som et åpent sår. Drikker du alkohol nå?

Skjønner...

Drikker ikke akkurat nå, men har øl i kjøleskapet. Har en plan om å ta Antabus hvis jeg ikke blir edru innen 1-2 uker. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Skjønner...

Drikker ikke akkurat nå, men har øl i kjøleskapet. Har en plan om å ta Antabus hvis jeg ikke blir edru innen 1-2 uker. 

Jeg har lyst å si at du bare må la være, men jeg er likens med mat så jeg vet at det er en kamp. Jeg har en onkel som er alkoholavhengig. Hvordan fungerer egentlig rusbehandling?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har lyst å si at du bare må la være, men jeg er likens med mat så jeg vet at det er en kamp. Jeg har en onkel som er alkoholavhengig. Hvordan fungerer egentlig rusbehandling?

Rusbehandling er en vits egentlig. Det er mer oppbevaring enn noe annet. Det har hjulpet, men jeg fortsetter å falle tilbake..Jeg er vel ingen solskinnshistorie. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Rusbehandling er en vits egentlig. Det er mer oppbevaring enn noe annet. Det har hjulpet, men jeg fortsetter å falle tilbake..Jeg er vel ingen solskinnshistorie. 

Leit. Det går ikke bra for onkelen min iallefall. Er det individuell terapi samt miljøterapi eller? Suksessraten er meget lav har jeg lest.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Leit. Det går ikke bra for onkelen min iallefall. Er det individuell terapi samt miljøterapi eller? Suksessraten er meget lav har jeg lest.

Suksesseaten er 2 av 10. For å bli varig rusfri. For de som i det hele tatt prøver. Jeg prøver. 

Miljøterapi har vært mer verdifullt enn samtaler med behandler. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (33 minutter siden):

Suksesseaten er 2 av 10. For å bli varig rusfri. For de som i det hele tatt prøver. Jeg prøver. 

Miljøterapi har vært mer verdifullt enn samtaler med behandler. 

Det er ikke mange som får det til mao. Deg har jeg tro på derimot! Kan du be mammaen din om å renske kjøleskapet for øl?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke mange som får det til mao. Deg har jeg tro på derimot! Kan du be mammaen din om å renske kjøleskapet for øl?

Hun er opptatt i helgen. Skjønner ikke at noen skal ha tro på meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (14 minutter siden):

Hun er opptatt i helgen. Skjønner ikke at noen skal ha tro på meg. 

Du er en fighter💪synd at du ikke ser det selv!

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er en fighter💪synd at du ikke ser det selv!

Takk

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (9 timer siden):

Men jeg vet følelser ikke er farlig. Slik følte jeg det ikke før. oppsøker jeg vonde følelser ved å sette på trist musikk. For det hjelper faktisk å føle. 

Det du skriver henger ikke helt på greip med det du først skriver. Det jeg har uthevet må jo gjøre vondt verre for ensomhetsfølelsen? 

Anonymkode: cf68d...5be

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...