Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et trykk i brystet, er kvalm og føler jeg ikke helt får pustet ordentlig. Hender jeg kaster opp også. Er dette en form for angst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sjø skrev (7 minutter siden):

Jeg har et trykk i brystet, er kvalm og føler jeg ikke helt får pustet ordentlig. Hender jeg kaster opp også. Er dette en form for angst?

Det kan iallefall høres slik ut. Skjer det ofte? Spesielle situasjoner?

Skrevet
Havfruen skrev (3 minutter siden):

Det kan iallefall høres slik ut. Skjer det ofte? Spesielle situasjoner?

Det varierer. Det kommer og går i perioder virker det som. Og ikke i noen spesielle situasjoner, kan sitte hjemme i sofaen og slappe av og plutselig kommer det.

Skrevet
Sjø skrev (9 minutter siden):

Det varierer. Det kommer og går i perioder virker det som. Og ikke i noen spesielle situasjoner, kan sitte hjemme i sofaen og slappe av og plutselig kommer det.

Da er det nok panikkangst. 

Skrevet
Havfruen skrev (11 minutter siden):

Da er det nok panikkangst. 

Hvordan holder man ut best mulig? Jeg har fått seroquel tidligere.som jeg kan ta for uro ved behov men føler ikke det hjelper mot det.

Skrevet
Sjø skrev (9 minutter siden):

Hvordan holder man ut best mulig? Jeg har fått seroquel tidligere.som jeg kan ta for uro ved behov men føler ikke det hjelper mot det.

Kognitiv terapi, trening, god søvn, eventuelt antidepressiva, puste rolig/grounding.

Skrevet
Havfruen skrev (6 minutter siden):

Kognitiv terapi, trening, god søvn, eventuelt antidepressiva, puste rolig/grounding.

Takk for tips ❤️

Skrevet

Jeg synes du skal få en lege til å se på dette da det er vanskelig å konkludere uten at det blir undersøkt, og hjertesykdom er en såpass aktuell differensialdiagnose med sånne symptomer. Er dette nytt for deg ville jeg oppsøkt legevakt nå. 

Skrevet
ISW skrev (8 minutter siden):

Jeg synes du skal få en lege til å se på dette da det er vanskelig å konkludere uten at det blir undersøkt, og hjertesykdom er en såpass aktuell differensialdiagnose med sånne symptomer. Er dette nytt for deg ville jeg oppsøkt legevakt nå. 

Jeg hadde det lignende i januar og var da til fastlegen og ble sendt videre til akuttmottaket og fikk da "diagnose" ikke-kardiale brystsmerter. (Jeg ville ikke beskrevet det som smerter da men ubehag, men det er kanskje bare ett ord de bruker?).

Skrevet
Sjø skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde det lignende i januar og var da til fastlegen og ble sendt videre til akuttmottaket og fikk da "diagnose" ikke-kardiale brystsmerter. (Jeg ville ikke beskrevet det som smerter da men ubehag, men det er kanskje bare ett ord de bruker?).

Hva sier dine behandlere?

Skrevet
Havfruen skrev (Akkurat nå):

Hva sier dine behandlere?

Psykiateren jeg gikk til tidligere skrev i alle fall i journalen at hun så på det som angst symptomer, men at jeg oppfordres til å ta kontakt med fastlegen igjen ved forverring. Men det gikk over da i januar etter noen uker også har jeg ikke hatt det igjen før nå. Det kom tilbake for ca 1 uke siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...