Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan Norge vinne alt? hva tror dere? ikke mange dagene til finalen, hvem vil Norge møte i en finale? tipper på Frankrike. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (15 minutter siden):

Kan Norge vinne alt? hva tror dere? ikke mange dagene til finalen, hvem vil Norge møte i en finale? tipper på Frankrike. 

Norge er gode ja men jeg tror ikke Norge vinner Vm.

Anonymkode: 8e5cc...653

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Norge er gode ja men jeg tror ikke Norge vinner Vm.

Anonymkode: 8e5cc...653

Nei, tror mer på Frankrike.  

Skrevet
Musikk skrev (5 timer siden):

hva tror dere?

Jeg ble ikke imponert i går og tror de ryker ut mot Brasil. Men det skjer mye rart i fotball, så ingenting er garantert.

Uansett har de gått videre i cuprundene, noe som er en prestasjon i seg selv.

påskelilje
Skrevet

På den rette dagen, når alt klaffer, kan de slå Brasil! Men, jeg tror nok kanskje ikke det skjer. Hvis de skulle være så heldige å vinne den kampen, er det jo ennå 3 kamper til som må vinnes for å vinne alt, og det er vel tvilsomt at de klarer.

Heia Norge 🇳🇴🇳🇴🇳🇴🇳🇴🇳🇴🇳🇴

Ikkeanonymnok
Skrevet
påskelilje skrev (1 time siden):

På den rette dagen, når alt klaffer, kan de slå Brasil! Men, jeg tror nok kanskje ikke det skjer. Hvis de skulle være så heldige å vinne den kampen, er det jo ennå 3 kamper til som må vinnes for å vinne alt, og det er vel tvilsomt at de klarer.

Heia Norge 🇳🇴🇳🇴🇳🇴🇳🇴🇳🇴🇳🇴

Hvis jeg ikke tar helt feil så har ikke Norge tapt mot Brasil tidligere. Så sjansen for seier er faktisk ganske stor - sånn historisk sett.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kan slå hvem som helst, og tape mot hvem som helst. Jeg tror det er varmen som taler mest i mot. Nordmenn blir slappe i varmen, ikke brasilianere, de koser seg. 

Anonymkode: b853f...1ac

AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (50 minutter siden):

Hvis jeg ikke tar helt feil så har ikke Norge tapt mot Brasil tidligere. Så sjansen for seier er faktisk ganske stor - sånn historisk sett.

Det stemmer. Paraguay ga Brasil problemer i siste kamp, da kan vi også gjøre det. Men vi må tro på at vi kan, tro og selvtillit er like viktig i fotball som i alt annet.

Grendel
Skrevet

Jeg tror ikke Norge slår Brasil, men det kan absolutt skje.

Vi kan vinne hele greia, på samme måte som man kan kaste terning og få fire seksere på rad.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke Norge slår Brasil, men det kan absolutt skje.

Vi kan vinne hele greia, på samme måte som man kan kaste terning og få fire seksere på rad.

Hehe, enklere å få 4 seksere tror jeg. 
Forresten morsomt å se wokerne Klaveness og Løken i NFF sitte sammen med FIFA-presidenten Infantino på ærestribunen. Jeg tenker det kommer mye drittkasting når VM er over, når politisk moral igjen kommer på agendaen, enn så lenge er det stille rundt fanesakene😂

Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det stemmer. Paraguay ga Brasil problemer i siste kamp, da kan vi også gjøre det. Men vi må tro på at vi kan, tro og selvtillit er like viktig i fotball som i alt annet.

Ja det vet jeg ingenting om, ikke fulgt med på fotball siden omtrentlig år 2000, heller ikke dette VM. 
Men ang. det andre har du nok rett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Paraguay ga Brasil problemer i siste kamp, da kan vi også gjøre det.

Paraguay slo ut Tyskland, etter at tyskerne fikk annulert et mål, noe mange syntes var tvilsomt.

Brasil vant over Japan på overtid, like før det ville blitt ekstraomganger.

Da Norge slo Brasil i 1998-VM, var Brasil allerede videre og trengte ikke poeng. Det var likevel en legendarisk kamp.

Skrevet

Jeg tror at sannsynligheten for at Norge slår Brasil på søndag er svært liten. Men det er likevel fullt mulig at Norge skal kunne slå Brasil. Vi har faktisk aldri tapt mot Brasil - to seiere og to uavgjort. Men som laban påpeker - da vi slo dem i 98 var Brasil allerede videre. Uansett skal jeg benke meg ned og se kampen.

Før VM hadde jeg tippet Frankrike eller Brasil som vinnere av hele greia. Nå tenker jeg at Frankrike har best sjanser av de to.

Skrevet

Tror ikke de vinner. At vi aldri har tapt mot Brasil har nada å si. Sannsynligheten er antakeligvis større for at de taper av den grunn. Det er uansett ikke de samme menneskene som spiller nå som da, så det er blanke ark sånn sett.

Anonymkode: 89309...d22

Worrisome_plenty
Skrevet

Så på dagsrevyen i går og der var det noen damer i tunge islamske plagg som vi fikk se bakfra, som gjorde slik roing og veivet med flagg. De fikk bøttevis med hat. Blir ille berørt over at det går an å være så smålig. 

Skulle jo tro det var positivt om også muslimer fikk nasjonalfølelse. Vemmes av de som hetset det. Det hjelper i hvert fall ikke på integreringen.

Skrevet
Musikk skrev (På 1.7.2026 den 0.51):

Ja, teoretisk kan Norge vinne VM, men jeg tror ikke det. Jeg tror imidlertid at vi slår Brasil, kommer til åttendedelsfinalespill, men at vi går ut da. Dette har vært mitt tips i to tippelag innsendt før VM startet, og jeg står ved tippingen.

Grugleder meg skikkelig til søndag! 

Skrevet
Worrisome_plenty skrev (1 time siden):

Så på dagsrevyen i går og der var det noen damer i tunge islamske plagg som vi fikk se bakfra, som gjorde slik roing og veivet med flagg. De fikk bøttevis med hat. Blir ille berørt over at det går an å være så smålig. 

Skulle jo tro det var positivt om også muslimer fikk nasjonalfølelse. Vemmes av de som hetset det. Det hjelper i hvert fall ikke på integreringen.

Typisk Nrk å raskt fange opp hvor fælt det er å bli utsatt for all "rasismen" i Norge.

Jeg så ikke innslaget, men jeg er mot masseinnvandring av vilt fremmede mennesker med helt andre kulturelle verdier enn vi har i Norge, dermed rasist altså. Jeg ville reagert på det skuespillet hvor integreringskonsulenter har arrangert roing i burka for å bevise et eller annet positivt ved masseinnvandring. De som rodde kunne neppe mer enn et par ord norsk. Det hadde vært bedre med en innsats der, enn på roing, det hadde vært mer troverdig, og ikke minst nyttig.

Skrevet
1 hour ago, Worrisome_plenty said:

noen damer i tunge islamske plagg

Skulle jo tro det var positivt

😅

Har ikke sett saken, men dersom islamister "ror" eller andre ting, er det selvsagt uønsket i Norge, ro eller ikke. Det handler ikke om individene, men det som står i koranen. Hvis du tar å leser koranen en gang (eller ber AI oppsumere hva koranen sier om vantro folk som deg), vil du nok slutte å mene at det er berikende og flott. Det handler ikke om individene, men ideologien. Tyskerne var flotte folk, men de tok til seg en ideologi som var problematisk. Det er ikke rasistisk mot tyskere, å være imot nazisme, det handler ikke om "rasen" eller hudfargen deres. Det er to helt forskjellige ting. Men det dere gjør er å koble de sammen, slik at det blir umulig å kritisere, for kritikere blir jo "rasister" da siden det blir samme ting. 

Vet ikke om du har fått med det det som skjer i midtøsten for tiden. Det er ikke noe berikende og flott, det er to folkegrupper som i praksis mener de er gudts utvalgte folk / at de andre er mindreverdige. Det blir ikke god stemning av det, og det er ganske lett å forstå. I praksis er det bare to mulige utfall for midtøsten på lang sikt, israel utslettes av muslimene, eller muslimene utslettes av israel, thats it. Og per nå ser det veldig dårlig ut for israel pga USA tapte krigen mot Iran (med mindre trump faktisk invaderer etter midterm elections som nok er Israels eneste håp, gir det fortsatt noen % sannsynlighet Israel har mye innflytelse og Trump er veldig lei Iranernes manglende respekt for Trump de troller han rett og slett).

Det er ikke kult, det er ikke berikende, det er ikke noe å feire eller hylle, det er bare tragisk, med disse religionene.

Anonymkode: bf3f0...5dc

Skrevet
Kayia skrev (1 time siden):

Ja, teoretisk kan Norge vinne VM, men jeg tror ikke det. Jeg tror imidlertid at vi slår Brasil, kommer til åttendedelsfinalespill, men at vi går ut da.

Kommer til kvartfinalespill tenker jeg vi sier.

Worrisome_plenty
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

😅

Har ikke sett saken, men dersom islamister "ror" eller andre ting, er det selvsagt uønsket i Norge, ro eller ikke. Det handler ikke om individene, men det som står i koranen. Hvis du tar å leser koranen en gang (eller ber AI oppsumere hva koranen sier om vantro folk som deg), vil du nok slutte å mene at det er berikende og flott. Det handler ikke om individene, men ideologien. Tyskerne var flotte folk, men de tok til seg en ideologi som var problematisk. Det er ikke rasistisk mot tyskere, å være imot nazisme, det handler ikke om "rasen" eller hudfargen deres. Det er to helt forskjellige ting. Men det dere gjør er å koble de sammen, slik at det blir umulig å kritisere, for kritikere blir jo "rasister" da siden det blir samme ting. 

Vet ikke om du har fått med det det som skjer i midtøsten for tiden. Det er ikke noe berikende og flott, det er to folkegrupper som i praksis mener de er gudts utvalgte folk / at de andre er mindreverdige. Det blir ikke god stemning av det, og det er ganske lett å forstå. I praksis er det bare to mulige utfall for midtøsten på lang sikt, israel utslettes av muslimene, eller muslimene utslettes av israel, thats it. Og per nå ser det veldig dårlig ut for israel pga USA tapte krigen mot Iran (med mindre trump faktisk invaderer etter midterm elections som nok er Israels eneste håp, gir det fortsatt noen % sannsynlighet Israel har mye innflytelse og Trump er veldig lei Iranernes manglende respekt for Trump de troller han rett og slett).

Det er ikke kult, det er ikke berikende, det er ikke noe å feire eller hylle, det er bare tragisk, med disse religionene.

Anonymkode: bf3f0...5dc

Jeg har ikke sagt jeg er for dagens liberale innvandringspolitikk. Jeg stemmer FrP. Jeg reagerer på åpenbar rasisme. De fikk hatefulle meldinger i hundretalls. 

At du vrir dette til å handle om at islam er rasistisk er ganske drøyt. 

Javist er det rasister blant muslimer. Men her var det altså noen muslimske damer som ville være med på moroa og fikk hundrevis av hatmeldinger. Hvordan kan du forsvare det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...