Gå til innhold

Han jeg dater spurte hvor jeg selv mener utseendemessig jeg ligger på en skala fra 1-10

Anbefalte innlegg

Skrevet
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

En kvalfisert krenkelse er en påstand som det ikke er mulig å forsvare seg mot. Jeg ser ikke at det foreligger noen kvalifiserte krenkelser i dette tilfellet slik det er beskrevet i åpningsinnlegget.

I et liberalt demokrati er det ikke sosiale normer som avgjør rett og galt, men juridiske plikter og rettigheter. Altså er hver og en ansvarlig for sine egne følelser og reaksjoner. Takler man ikke dette, må man begrense sine interaksjoner med andre mennesker til sin egen gruppe av likesinnede.

At et spørsmål på en date kan være ukalibrert er noe annet, men hvordan skal man ellers sile ut de man ikke er kompatible med?

1) Enig i at det ikke foreligger noen «kvalifisert krenkelse» slik du definere det 

2) Jeg er ikke enig i at det bare er juridiske rettigheter og plikter som betyr noe. Folk flest, vil jeg påstå, mener det også er av betydning hvordan folk generelt sett oppfører seg. 

3) Her har ts dumpet fyren, ergo har hun både begrenset sin interaksjon og silt ut noen hun ikke er kompatibel med. Og i tillegg har flere her i tråden støttet hennes vurdering av situasjonen. 

Legger til: Det er ikke slik at det generelt sett eller i enhver situasjon eller til enhver person er teit om man spør noen om hvordan de rater seg selv eller andre. Kanskje kan fx kompiser snakke om det over en øl. Men i denne situasjonen, slik ts beskrev det, mener altså mange av oss at dette var bom. 

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet
Grendel skrev (1 time siden):

Jeg har 😅sett den ja! Siste sesong var råbra. Jeg liker også Kenneth. Utrolig pinlig oppførsel. Spesielt med datteren i nærheten så klart.

Det er jo ekstra smertefullt å se på med tanke på at jeg er i samme alder.

Ja, Trond Fausa Aurvåg er en fantastisk skuespiller. Han spiller råbra :) Vi har sett den siste sesongen opp igjen flere ganger og ler like mye hver gang. 

psykedeliker
Skrevet (endret)
morsan skrev (11 minutter siden):

1) Enig i at det ikke foreligger noen «kvalifisert krenkelse» slik du definere det 

Dette er ikke min definisjon, det er den som gjelder i norsk rett.

2) Jeg er ikke enig i at det bare er juridiske rettigheter og plikter som betyr noe. Folk flest, vil jeg påstå, mener det også er av betydning hvordan folk generelt sett oppfører seg.

Det er lov å ha ulike meninger., men det forandrer ikke fakta.

3) Her har ts dumpet fyren, ergo har hun både begrenset sin interaksjon og silt ut noen hun ikke er kompatibel med. Og i tillegg har flere her i tråden støttet hennes vurdering av situasjonen.

Med tilleggsopplysningene er jeg helt enig i hennes vurdering og avgjørelse. Spredning av visse personopplysninger kan være straffbart. Jeg kommenterer det som beskrives i hovedinnlegget.

Endret av psykedeliker
Skrevet
psykedeliker skrev (55 minutter siden):

Dette er ikke min definisjon, det er den som gjelder i norsk rett.

Eh.. dette blir for lettvint. 

psykedeliker skrev (55 minutter siden):

Det er lov å ha ulike meninger., men det forandrer ikke fakta.

LOL! Takk for mansplainingen! 

psykedeliker
Skrevet
morsan skrev (2 minutter siden):

Eh.. dette blir for lettvint. 

Nei, det er faktisk så enkelt. Mange mennesker ville fått et betraktelig enklere liv dersom de hadde tatt det inn over seg.

morsan skrev (3 minutter siden):

LOL! Takk for mansplainingen! 

Bare hyggelig, det er mer der det kommer fra!

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Spredning av visse personopplysninger kan være straffbart. Jeg kommenterer det som beskrives i hovedinnlegget.

Hva mente du med dette?

Anonymkode: 2061d...1fb

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mente du med dette?

Jeg mener akkurat det jeg skriver. Det fremgår av GDPR-direktivet og tilstøtende lovverk hvilke personopplysninger det ikke er lov å dele fritt uten informert samtykke.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Jeg mener akkurat det jeg skriver. Det fremgår av GDPR-direktivet og tilstøtende lovverk hvilke personopplysninger det ikke er lov å dele fritt uten informert samtykke.

Hvir er det personopplysninger?  

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvir er det personopplysninger?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja jeg gjorde det slutt med denne mannen, etter at han for andre gang begynte å kjefte på meg i offentlighet, hyle ut ting som er privat.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Å ja. Ja det var veldig ubehagelig. Jeg pleide å gå fort, gå på andre siden av bussen. Ikke snakke for å bare få han til å stoppe..jeg husker ikke lenger eksakt hva ble sagt, men det var ikke privat på den måten kanskje? Bare sånne ting for å gjøre meg flau og forlegen foran andre, på den måten privat. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...