Havfruen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har brukt medisinen i 5 år. Litt av og på de første 2-3 årene, men stabilt etterpå. Serumkonsentrasjon 0,87 ved forrige måling. Dose 6×42 mg. Jeg drikker og drikker, er alltid tørst. Noe av det kan muligens forveksles med munntørrhet. Tisser ca 15 ganger per døgn (opp hver natt). Det jeg spesielt har merket meg er at jeg trekker meg fra sosiale situasjoner fordi det ikke alltid er toalett i nærheten. Har ved et par ganger tisset litt på meg den siste uken. Det har aldri skjedd før. Bør jeg være bekymret? 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 55 minutter siden Skrevet 55 minutter siden Har dette kommet samtidig med et medisinbytte eller en doseøkning? Dette kan være symptomer på diabetes, så jeg ville avgjort hørt med legen så snart som mulig. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden Havfruen skrev (6 minutter siden): Har brukt medisinen i 5 år. Litt av og på de første 2-3 årene, men stabilt etterpå. Serumkonsentrasjon 0,87 ved forrige måling. Dose 6×42 mg. Jeg drikker og drikker, er alltid tørst. Noe av det kan muligens forveksles med munntørrhet. Tisser ca 15 ganger per døgn (opp hver natt). Det jeg spesielt har merket meg er at jeg trekker meg fra sosiale situasjoner fordi det ikke alltid er toalett i nærheten. Har ved et par ganger tisset litt på meg den siste uken. Det har aldri skjedd før. Bør jeg være bekymret? Kan jo være sånn diabetes type som assosieres med lithium..bør sjekkes tror jeg. Anonymkode: fffd7...367 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden FjellOgDalar skrev (7 minutter siden): Har dette kommet samtidig med et medisinbytte eller en doseøkning? Dette kan være symptomer på diabetes, så jeg ville avgjort hørt med legen så snart som mulig. Huff. Liker ikke. Hvordan utredes diabetes? Mer tørste har kommet etter doseøkning Litium. Anonymkode: b4fb3...99a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan jo være sånn diabetes type som assosieres med lithium..bør sjekkes tror jeg. Anonymkode: fffd7...367 Takk for tips! Jeg har latt det skure å gå, tenkt at dette er noe man bare må tåle ved medisinbruk. Anonymkode: b4fb3...99a 0 Siter
Musikk Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden (endret) Kan være diabetes type 2 ofte slike symptomer som kommer ta en tur til legen din men dette eller ring legekontoret når de åpner. Endret 40 minutter siden av Musikk 0 Siter
Havfruen Skrevet 39 minutter siden Forfatter Skrevet 39 minutter siden Musikk skrev (3 minutter siden): Kan være diabetes type 2 ofte slike symptomer som kommer ta en tur til legen din men dette eller ring legekontoret når de åpner. Takk 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden Fastenes blodsukker og en prøve som heter HbA1c, som gir et bilde av hvordan blodsukkeret har ligget over de siste 8-ish ukene. 0 Siter
Havfruen Skrevet 32 minutter siden Forfatter Skrevet 32 minutter siden FjellOgDalar skrev (2 minutter siden): Fastenes blodsukker og en prøve som heter HbA1c, som gir et bilde av hvordan blodsukkeret har ligget over de siste 8-ish ukene. Tror du det kan være diabetes eller klassisk litium-bivirkning. 0 Siter
Havfruen Skrevet 30 minutter siden Forfatter Skrevet 30 minutter siden Må nevnes at jeg har et stort matsug i tillegg. 0 Siter
emilie321 Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden Havfruen skrev (3 minutter siden): Tror du det kan være diabetes eller klassisk litium-bivirkning. Med slike ting er det dumt å tro, en bør vite.... fastlegen neste? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13 minutter siden Skrevet 13 minutter siden Diabetes insipispidus eller noe sånt heter det. Tror jeg ble fortalt at det ikke er lassisk Diabetes men noe annet.. Anonymkode: fffd7...367 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.