Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Angstlei
Skrevet

Sorry hvis det blir sånne poster, men trenger ett sted å få det ut.
Sover dårligere og dårligere og våker med masse angst og tankespinn. Klarer til slutt å komme meg på fontenehuset, men blir senere og senere og ender opp med å dra hjem tidligere, får oftere og oftere migrene. Nå får jeg heavy angst utover hele ettermiddagen og kvelden også. Er så sliten, alt er fastlåst m.t.p dps, psykiater og lege, jeg orker ikke mer. Syntes det er vanskelig å komme meg ut døra, eneste er fontenehuset. Når jeg er kommet hjem sliter jeg med å gå rundt hjørnet. Begynner å miste troen på at dette kan snues. 
Noen som kan gi meg litt håp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Angstlei skrev (1 time siden):

Sorry hvis det blir sånne poster, men trenger ett sted å få det ut.
Sover dårligere og dårligere og våker med masse angst og tankespinn. Klarer til slutt å komme meg på fontenehuset, men blir senere og senere og ender opp med å dra hjem tidligere, får oftere og oftere migrene. Nå får jeg heavy angst utover hele ettermiddagen og kvelden også. Er så sliten, alt er fastlåst m.t.p dps, psykiater og lege, jeg orker ikke mer. Syntes det er vanskelig å komme meg ut døra, eneste er fontenehuset. Når jeg er kommet hjem sliter jeg med å gå rundt hjørnet. Begynner å miste troen på at dette kan snues. 
Noen som kan gi meg litt håp?

Mulig du kan prøve ut medisiner for angst? sovemedisin? snakke med din lege. 

AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (5 timer siden):

Mulig du kan prøve ut medisiner for angst? sovemedisin? snakke med din lege. 

Når du sier at det er låst med lege, dps osv. Hva legger du i det?

Anonymkode: 67d27...43f

Skrevet

Prøv å få innleggelse for nedtrapping så snart som mulig. Da får du en pause fra alt og du får begynt på noe som trolig er en forutsetning for at du skal få det bedre. Har du snakket med fastlegen om henvisning til dette? Det kom vel opp i forrige tråden din.

For øvrig: det høres helt pyton ut å ha det sånn som du har det, håper virkelig du får hjelp snart. 

Angstlei
Skrevet
Sokk skrev (19 minutter siden):

Prøv å få innleggelse for nedtrapping så snart som mulig. Da får du en pause fra alt og du får begynt på noe som trolig er en forutsetning for at du skal få det bedre. Har du snakket med fastlegen om henvisning til dette? Det kom vel opp i forrige tråden din.

For øvrig: det høres helt pyton ut å ha det sånn som du har det, håper virkelig du får hjelp snart. 

Ja, han ville stå for nedtrapping selv. Så vet ikke hvordan jeg skal kunne få en innleggelse. 

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (10 minutter siden):

Ja, han ville stå for nedtrapping selv. Så vet ikke hvordan jeg skal kunne få en innleggelse. 

Tenker at du ikke har nok kjøtt på beinet for å få en innleggelse ? 

stjernestøv
Skrevet
Angstlei skrev (31 minutter siden):

Den legen din virker litt vanskelig, om du bytter lege kan de ikke bare seponere medisiner du står på. Du kan få bedre hjelp av en annen lege og bedre henvisning. 

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at du ikke har nok kjøtt på beinet for å få en innleggelse ? 

Virker som om ingenting oppfyller det kravet i Oslo, er ikke plasser

Angstlei
Skrevet
stjernestøv skrev (44 minutter siden):

Den legen din virker litt vanskelig, om du bytter lege kan de ikke bare seponere medisiner du står på. Du kan få bedre hjelp av en annen lege og bedre henvisning. 

Ja, er helt håpløst at jeg ikke har gjort det. Nå er jeg så sliten at jeg syntes det er overveldende. Sover 3 timer om natten og sendte han melding nå. Håper han svarer på den. 

stjernestøv
Skrevet
Angstlei skrev (25 minutter siden):

Ja, er helt håpløst at jeg ikke har gjort det. Nå er jeg så sliten at jeg syntes det er overveldende. Sover 3 timer om natten og sendte han melding nå. Håper han svarer på den. 

Tror dessverre ikke den legen kan hjelpe deg videre, du må nok bytte lege å få skikkelig hjelp. 

Angstlei
Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Tror dessverre ikke den legen kan hjelpe deg videre, du må nok bytte lege å få skikkelig hjelp. 

Nei, fikk tips om ett legekontor, men er ventelister så kan ta tid 

stjernestøv
Skrevet
Angstlei skrev (11 minutter siden):

Nei, fikk tips om ett legekontor, men er ventelister så kan ta tid 

Ja men sett deg på venteliste så er du i gang i hvert fall. 

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (7 timer siden):

Vanskelig situasjon du står i nå.
Kan ikke psykologen du går til være litt mer frampå og kreve en samtale med fastlegen din, så dere sammen kan finne en vei fremover. Synes både fastlegen og psykologen er passive, de må kunne samarbeide. De er der for og hjelpe deg.

Hvordan gikk det med Alimemazin, siden du bare sover 3 timer er kanskje ikke dosen riktig.

Sender deg en oppmuntrings klem.

Anonymkode: 42062...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Gruer meg til å legge meg 

Anonymkode: 79cf2...ccc

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig situasjon du står i nå.
Kan ikke psykologen du går til være litt mer frampå og kreve en samtale med fastlegen din, så dere sammen kan finne en vei fremover. Synes både fastlegen og psykologen er passive, de må kunne samarbeide. De er der for og hjelpe deg.

Hvordan gikk det med Alimemazin, siden du bare sover 3 timer er kanskje ikke dosen riktig.

Sender deg en oppmuntrings klem.

Ja, synes jeg også. Psykologen skulle ringe meg, men fikk akkurat beskjed om at noe akutt dukket opp. Fikk vite at fastlegen er på ferie, men er på helsenorge, han hadde henvist meg til en neurolog p.g.a migrenen. Ikke hørt svar angående søvnen. 
Gikk opp til 20mg alimemazine, men våkner fortsatt etter 3 timer, ble også paradoksalt tett i nesa av den samt fikk hangover. 
Kjøpte glysin som jeg skal prøve i natt. Virker ikke som om 20mg atarax gjorde mye forskjell. Tror Imovanen er den som gir meg den lille søvnen jeg får. Har også begynt å få mareritt. I dag har jeg bare ligget forran tven (Fontenehuset var stengt). Tenker mye på å ta livet mitt. Skremmer meg. Er trist og gråter i fortvilelse, håper noe snur snart. 

Havfruen
Skrevet
Angstlei skrev (34 minutter siden):

Ja, synes jeg også. Psykologen skulle ringe meg, men fikk akkurat beskjed om at noe akutt dukket opp. Fikk vite at fastlegen er på ferie, men er på helsenorge, han hadde henvist meg til en neurolog p.g.a migrenen. Ikke hørt svar angående søvnen. 
Gikk opp til 20mg alimemazine, men våkner fortsatt etter 3 timer, ble også paradoksalt tett i nesa av den samt fikk hangover. 
Kjøpte glysin som jeg skal prøve i natt. Virker ikke som om 20mg atarax gjorde mye forskjell. Tror Imovanen er den som gir meg den lille søvnen jeg får. Har også begynt å få mareritt. I dag har jeg bare ligget forran tven (Fontenehuset var stengt). Tenker mye på å ta livet mitt. Skremmer meg. Er trist og gråter i fortvilelse, håper noe snur snart. 

Har du noen i nettverket ditt, venner/familie, som du kan være litt sammen med fremover? Av erfaring har hjulpet meg litt.

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (22 minutter siden):

Trist og lese at du har det så tungt.
Sommeren er en vanskelig og tøff tid for mange, mye av hjelpeapparatet stenger ned. Samtidig er det mye folk ute som koser seg. Kontrasten til hvordan man har det selv, blir derfor ekstra stor synes jeg. Man blir nedstemt, noe som liksom ikke er lov for nå er det sol og sommer. 
Det er trasig at du ikke får sove, man blir ekstra sårbar når søvnen uteblir, både fysisk og psykisk. Når du nevner mareritt, det fikk jeg av 20mg Alimemazine så jeg måtte slutte. Det kan være derfor marerittene kommer. Bare en tanke

Prøv om du klarer og finne noe og se på tv eller en lydbok ol. som kanskje kan få tankene dine over på noe annet. Prøv om du klarer og ikke tenke og gruble så mye. Lett og si, men jeg vet det er vanskelig. Håper virkelig at noe snart går din vei.

Angstlei
Skrevet
Havfruen skrev (14 minutter siden):

Har du noen i nettverket ditt, venner/familie, som du kan være litt sammen med fremover? Av erfaring har hjulpet meg litt.

Alle i familien er døde bortsett fra bror, men har en bor på sykehjem som jeg snakker med(en lang historie). 
Har kamerater, men sliter dessverre mye med angst sammen med de også.

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (5 minutter siden):

Alle i familien er døde bortsett fra bror, men har en bor på sykehjem som jeg snakker med(en lang historie). 
Har kamerater, men sliter dessverre mye med angst sammen med de også.

Forferdelig å ha det slik...klarer du å trene littegrann? Være i natur/nær vann?

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forferdelig å ha det slik...klarer du å trene littegrann? Være i natur/nær vann?

Har klart å trene en gang i blant. Har fått i «lekse» å komme meg ut i naturen, men sliter med bevegelsesfriheten, syntes det veldig utfordrende. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...