Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (2 minutter siden):

Har klart å trene en gang i blant. Har fått i «lekse» å komme meg ut i naturen, men sliter med bevegelsesfriheten, syntes det veldig utfordrende. 

Mener du at du har fysiske begrensninger?

Anonymkode: 67d27...43f

Videoannonse
Annonse
Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Trist og lese at du har det så tungt.
Sommeren er en vanskelig og tøff tid for mange, mye av hjelpeapparatet stenger ned. Samtidig er det mye folk ute som koser seg. Kontrasten til hvordan man har det selv, blir derfor ekstra stor synes jeg. Man blir nedstemt, noe som liksom ikke er lov for nå er det sol og sommer. 
Det er trasig at du ikke får sove, man blir ekstra sårbar når søvnen uteblir, både fysisk og psykisk. Når du nevner mareritt, det fikk jeg av 20mg Alimemazine så jeg måtte slutte. Det kan være derfor marerittene kommer. Bare en tanke

Prøv om du klarer og finne noe og se på tv eller en lydbok ol. som kanskje kan få tankene dine over på noe annet. Prøv om du klarer og ikke tenke og gruble så mye. Lett og si, men jeg vet det er vanskelig. Håper virkelig at noe snart går din vei.

Anonymkode: 42062...fcd

Ja, har alltid hatt problemer med tider der det er forventet at man er glad. Å bo i Oslo som har gått i kollektiv gledespsykose p.g.a fotballvm er ekstra kjipt. Nå er det bare vært sol så lenge jeg kan huske så er pånen måte vondt å se hvor glade så mange er, unner dem det, men kontrasten til mitt liv er så stor.  Prøver å se på morsomme ting på tv og youtube som trekker meg litt opp. 

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener du at du har fysiske begrensninger?

Anonymkode: 67d27...43f

Nei, i hovedsak psykisk, men skal etter planen operere begge knærne så å gå mer enn 15min  klarer jeg ikke, men sykler gjør jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
Angstlei skrev (21 timer siden):

Sorry hvis det blir sånne poster, men trenger ett sted å få det ut.
Sover dårligere og dårligere og våker med masse angst og tankespinn. Klarer til slutt å komme meg på fontenehuset, men blir senere og senere og ender opp med å dra hjem tidligere, får oftere og oftere migrene. Nå får jeg heavy angst utover hele ettermiddagen og kvelden også. Er så sliten, alt er fastlåst m.t.p dps, psykiater og lege, jeg orker ikke mer. Syntes det er vanskelig å komme meg ut døra, eneste er fontenehuset. Når jeg er kommet hjem sliter jeg med å gå rundt hjørnet. Begynner å miste troen på at dette kan snues. 
Noen som kan gi meg litt håp?

Hva har du angst for?

Anonymkode: 1fd14...b5d

Angstlei
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva har du angst for?

Anonymkode: 1fd14...b5d

Er generell og panikkangst, så det meste er angstfremkallende. Altså er ikke bare en spesifikk ting.

Glitter
Skrevet (endret)
Angstlei skrev (1 time siden):

Ja, synes jeg også. Psykologen skulle ringe meg, men fikk akkurat beskjed om at noe akutt dukket opp. Fikk vite at fastlegen er på ferie, men er på helsenorge, han hadde henvist meg til en neurolog p.g.a migrenen. Ikke hørt svar angående søvnen. 
Gikk opp til 20mg alimemazine, men våkner fortsatt etter 3 timer, ble også paradoksalt tett i nesa av den samt fikk hangover. 
Kjøpte glysin som jeg skal prøve i natt. Virker ikke som om 20mg atarax gjorde mye forskjell. Tror Imovanen er den som gir meg den lille søvnen jeg får. Har også begynt å få mareritt. I dag har jeg bare ligget forran tven (Fontenehuset var stengt). Tenker mye på å ta livet mitt. Skremmer meg. Er trist og gråter i fortvilelse, håper noe snur snart. 

Er 20 mg nok da? Da jeg hadde søvnproblemer så fikk jeg 40 mg Alimemazin i tillegg til 50 mg Truxal som jeg brukte fra før av. Da jeg ble innlagt 9 mars økte de Truxal til 75 mg, beholdt 40 mg Alimemazin og la til to Apodorm (10 mg) pluss 10 mg Vival. Nå er jeg nede på 50 mg Truxal, 20 mg Alimemazin og 2,5 mg Apodorm. Apodorm skal seponeres om en ukes tid og et par uker senere prøver jeg å seponere Alimemazin også for det er så dyrt. Men vil fortsette med Truxal. 

Så kanskje du er for lav i dose på Alimemazin evt skulle prøvd feks Truxal i tillegg. Imovane hjelper deg til å sovne, men Truxal kan opprettholde søvnen lenger enn tre timer. 

Du vil få hangover av både økning av Alimemazin og oppstart av Truxal (evt Seroquel), men det er bare i starten. Jeg har absolutt ingen hangover av verken Alimemazin eller Truxal. Har brukt Truxal siden 2017, og i starten kom jeg meg knapt opp om morgenen. Men det gav seg rimelig kjapt. Husker ikke akkurat hvor lenge. Men jeg har blitt avhengig av Truxal da. Er søvnløs uten. En stund gikk jeg på 300 mg Seroquel i tillegg, men fikk angst av den etter 1,5 år så bråseponerte. Var søvnløs natt én, sovnet sent natt to og etter det sov jeg normalt. Så fullt mulig å komme av hvis du vil etter hvert.

Endret av Glitter
Skrevet

Jeg vet om en lege i Bærum med god kompetanse i psykiatri og mange ledige plasser på listen sin, han har nettopp startet praksis som fastlege der etter å ha vært LIS i psykiatrien. Som regel time på dagen. Send meg en PM hvis du vil ha navnet.

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

Jeg vet om en lege i Bærum med god kompetanse i psykiatri og mange ledige plasser på listen sin, han har nettopp startet praksis som fastlege der etter å ha vært LIS i psykiatrien. Som regel time på dagen. Send meg en PM hvis du vil ha navnet.

Så flott at du skriver dette. Håper at @Angstlei tar kontakt. Tror mye kan løses ved bytte av fastlege. Den han har virker ikke spesielt motivert for og hjelpe, eller vedkommende mangler kanskje kunnskap om psykiatri. 

Anonymkode: 42062...fcd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...