Gå til innhold

Hvorfor er det farlig for alkoholavhengige å slutte brått å drikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at de må legges inn på sykehus?

Anonymkode: c421f...6c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis man er veldig avhengig så kan en opplevelse symptomer som delir. I verste fall kan det være dødelig. 

Jeg ble lagt inn og fikk 10 mg vival x 4 gjennom avrusningen da jeg drakk 70 øl i uka over en lang periode. Det gikk greit. Jeg skalv mye, hadde høyt blodtrykk og puls, men det gikk ganske bra. Ble litt hypoman da, men det også gikk greit. 

Nå skal jeg slutte i morgen etter to uker med nesten daglig drikking, men trenger ikke legges inn. Har ikke holdt på så lenge at det gjør noe. Har ikke abstinenser på dagtid slik jeg hadde den gang. Men jeg trenger hjelp av min mor. Hun skal komme i morgen og se at jeg tar Antabus. Det var på mitt initiativ. For jeg klarer ikke stoppe. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (54 minutter siden):

Hvis man er veldig avhengig så kan en opplevelse symptomer som delir. I verste fall kan det være dødelig. 

Jeg ble lagt inn og fikk 10 mg vival x 4 gjennom avrusningen da jeg drakk 70 øl i uka over en lang periode. Det gikk greit. Jeg skalv mye, hadde høyt blodtrykk og puls, men det gikk ganske bra. Ble litt hypoman da, men det også gikk greit. 

Nå skal jeg slutte i morgen etter to uker med nesten daglig drikking, men trenger ikke legges inn. Har ikke holdt på så lenge at det gjør noe. Har ikke abstinenser på dagtid slik jeg hadde den gang. Men jeg trenger hjelp av min mor. Hun skal komme i morgen og se at jeg tar Antabus. Det var på mitt initiativ. For jeg klarer ikke stoppe. 

Hvordan virker Antabus? En piller hver dag så blir man syk ved inntak av alkohol?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan virker Antabus? En piller hver dag så blir man syk ved inntak av alkohol?

To piller to ganger i uka. Så blir man skikkelig dårlig av alkohol. Jeg har aldri prøvd å drikke med Antabus I systemet. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

To piller to ganger i uka. Så blir man skikkelig dårlig av alkohol. Jeg har aldri prøvd å drikke med Antabus I systemet. 

Så du har et mål om å gå fast på Antabus i mange år fremover?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du har et mål om å gå fast på Antabus i mange år fremover?

Ikke i mange år. Men til jeg får kontroll igjen. 

Skrevet
Glitter skrev (50 minutter siden):

Ikke i mange år. Men til jeg får kontroll igjen. 

Er det slik at du kan "kjenne" når du er klar og at det har vist seg at du faktisk er det da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...