Sjø Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Jeg har nylig begynt å slite med angst. Kjenner at det føles ut som jeg ikke får puste ordentlig også kaster jeg opp også. Jeg har tidligere brukt seroquel men følte den sluttet fungere. Nå bruker jeg truxal som fungerer litt bedre men fortsatt ikke optimalt. Jeg lurer på finnes det noen andre medisiner jeg kunne forsøkt? Sobril o.l har jeg fått inntrykk av at fastlegen ikke vil skrive ut og jeg vet ikke helt om jeg hadde ønsket bruke det heller om jeg fikk tilbud om det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Sjø skrev (3 minutter siden): Jeg har nylig begynt å slite med angst. Kjenner at det føles ut som jeg ikke får puste ordentlig også kaster jeg opp også. Jeg har tidligere brukt seroquel men følte den sluttet fungere. Nå bruker jeg truxal som fungerer litt bedre men fortsatt ikke optimalt. Jeg lurer på finnes det noen andre medisiner jeg kunne forsøkt? Sobril o.l har jeg fått inntrykk av at fastlegen ikke vil skrive ut og jeg vet ikke helt om jeg hadde ønsket bruke det heller om jeg fikk tilbud om det? Zoloft Anonymkode: d41c6...049 0 Siter
Musikk Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Zoloft Anonymkode: d41c6...049 Sosial angstlidelse Tvangslidelse (OCD) Posttraumatisk stresslidelse (PTSD) Depresjon (inkludert forebygging av tilbakefall) Panikklidelse. Endret 9. juli av Musikk 0 Siter
Musikk Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Zoloft er en av de. Anonymkode: d41c6...049 0 Siter
Sjø Skrevet 9. juli Forfatter Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Zoloft Anonymkode: d41c6...049 Jeg bruker allerede brintellix og når jeg googler kommer det opp at de ikke skal brukes sammen? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Hva med å gjøre noe med årsaken til angsten isteden? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Sjø skrev (40 minutter siden): Jeg bruker allerede brintellix og når jeg googler kommer det opp at de ikke skal brukes sammen? Ja og det er farlig å bruke to antidepressiva medisiner sammen. Men ja du bør jobbe med angsten din i stedenfor. Den er ikke farlig bare ubehagelig. Anonymkode: ac8d8...711 0 Siter
Sjø Skrevet 9. juli Forfatter Skrevet 9. juli psykedeliker skrev (25 minutter siden): Hva med å gjøre noe med årsaken til angsten isteden? Jeg vet ikke hvorfor jeg har fått angst så det blir vanskelig? 0 Siter
Sjø Skrevet 9. juli Forfatter Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja og det er farlig å bruke to antidepressiva medisiner sammen. Men ja du bør jobbe med angsten din i stedenfor. Den er ikke farlig bare ubehagelig. Anonymkode: ac8d8...711 Hvordan jobber man med angst egentlig? Jeg har ikke behandler akkurat nå, hun kommer ikke tilbake fra ferie før om 2 uker. 0 Siter
ISW Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Hvis du allerede bruker Brintellix og Truxal, har du neppe så mye å hente på andre medisiner som virker noenlunde likt. Et alternativ er å legge til Fluanxol. Et annet er å snakke med legen din om doseøkning. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Sjø skrev (12 minutter siden): Jeg vet ikke hvorfor jeg har fått angst så det blir vanskelig? Hvis du konfronterer angsten finner du kanskje svaret. Har du drøftet det med behandler? 0 Siter
Sjø Skrevet 9. juli Forfatter Skrevet 9. juli (endret) ISW skrev (14 minutter siden): Hvis du allerede bruker Brintellix og Truxal, har du neppe så mye å hente på andre medisiner som virker noenlunde likt. Et alternativ er å legge til Fluanxol. Et annet er å snakke med legen din om doseøkning. Okei. Det var lurt, jeg skal høre. Tror du det er lurest å øke brintellix eller truxal? Skal selvsagt ta serumspeil først da men tror begge er såpass lav dose at det er mulighet for doseøkning. Endret 9. juli av Sjø 0 Siter
Sjø Skrevet 9. juli Forfatter Skrevet 9. juli psykedeliker skrev (12 minutter siden): Hvis du konfronterer angsten finner du kanskje svaret. Har du drøftet det med behandler? Hvordan konfronterer en angsten da? Nei, jeg en har ikke diskutert det med behandler ennå ettersom hun har ferie nå. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Sjø skrev (6 minutter siden): Hvordan konfronterer en angsten da? Man konfronterer angst ved å trosse den. (Under kontrollerte forhold i begynnelsen.) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Sjø skrev (1 time siden): Hvordan konfronterer en angsten da? Nei, jeg en har ikke diskutert det med behandler ennå ettersom hun har ferie nå. Sjø skrev (1 time siden): Hvordan konfronterer en angsten da? Nei, jeg en har ikke diskutert det med behandler ennå ettersom hun har ferie nå. Du får google som andre gjør. Har vært flere tråder om det samme emnet her. Anonymkode: ac8d8...711 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Sjø skrev (2 timer siden): Hvordan konfronterer en angsten da? Nei, jeg en har ikke diskutert det med behandler ennå ettersom hun har ferie nå. At en eksponerer man seg for det man er redd for. Hva frykter du? Anonymkode: 77709...48c 0 Siter
Glitter Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja og det er farlig å bruke to antidepressiva medisiner sammen. Men ja du bør jobbe med angsten din i stedenfor. Den er ikke farlig bare ubehagelig. Anonymkode: ac8d8...711 Det er ikke farlig å bruke to av alle AD samtidig. Jeg har gått på Cipralex og Wellbutrin samtidig. Uten effekt riktig nok. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Glitter skrev (2 minutter siden): Det er ikke farlig å bruke to av alle AD samtidig. Jeg har gått på Cipralex og Wellbutrin samtidig. Uten effekt riktig nok. Ok var lege som nevnte at en kan få en alvorlig tilstand som heter serotonergt syndrom. Men leser nå at de bruker to forskjellige virkningsmakanismer for å forsterke effekten. Så beklager det jeg skrev uten å vite alt om antidepressiva. Anonymkode: ac8d8...711 0 Siter
nachnoo Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Vanlig bruk med anbefalte doser SSRI og Wellbutrin gir ingen fare for serotonergt syndrom. Jeg har sett syndromet en gang. Det var en kvinne som tok 100 tabl Seroxat 20 mg. 0 Siter
Sjø Skrevet 10. juli Forfatter Skrevet 10. juli psykedeliker skrev (23 timer siden): Man konfronterer angst ved å trosse den. (Under kontrollerte forhold i begynnelsen.) Ok. Jeg skjønner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.