Gå til innhold

Er du forsiktig med å dele diagnose for å ikke møte forståelse, kritikk osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bla bipolar lidelse (har ikke akseptert det selv). Er redd for at andre skal bli skeptisk til meg, tenke det verste og trekke seg unna. Hva med deg?

Anonymkode: 666a0...4fc

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Hvis du ikke har akseptert diagnosen, hvorfor skriver du her at du har den da?

Skrevet

Ser egentlig ikke så mange grunner til å opplyse andre om diagnoser. Hvorfor skal folk vite det? En ting er de aller nærmeste som f.eks ektefelle, men andre trenger ikke å vite noe. Tenker jeg da. 

AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (3 minutter siden):

Ser egentlig ikke så mange grunner til å opplyse andre om diagnoser. Hvorfor skal folk vite det? En ting er de aller nærmeste som f.eks ektefelle, men andre trenger ikke å vite noe. Tenker jeg da. 

Jeg tenker feks etter innleggelse/sykemelding; at man snakker med kollegaer etterpå? Eller at man er ærlig og åpen med de nærmeste vennene?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Hvis du ikke har akseptert diagnosen, hvorfor skriver du her at du har den da?

Jeg jobber med å "integrere" den. 

Skrevet

Mine to venner og familie vet at jeg har rusavhengighet med multiple stoffer og shizoaffektiv. De har ikke trekt seg unna. Ville ikke sagt til arbeidsgiver at jeg hadde shizoaffektiv og rusavhengighet, men hadde kunnet si at jeg har psykiske utfordringer. 

En jeg anså som en god venn, et ti år langt vennskap ghostet meg i februar. Han nekter å komme med en forklaring. Han vet også om diagnosene. Det fikk han ikke til å trekke seg unna i mange år i alle fall. Mistenker det er kjæresten som har fått han til å gjøre det. Evt ble han lei av den svingende formen min. Men da kunne han respektert meg nok til å "slå opp" med en ordentlig forklaring. 

psykedeliker
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Han nekter å komme med en forklaring.

Da gir han deg fritt leide til å spekulere i hva motivene hans kan være, og det kan du utnytte for alt det er verdt.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Da gir han deg fritt leide til å spekulere i hva motivene hans kan være, og det kan du utnytte for alt det er verdt.

Hva skal jeg utnytte? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...