Gå til innhold

Kommunikasjon med partner når depresjonen letter

Anbefalte innlegg

Skrevet
Glitter skrev (På 11.7.2026 den 16.26):

Det er jo ikke egoistisk å ligge litt på sofaen. :)

Det kommer an på hva man ser på som "litt" og på hvor mye man har ligget på sofaen det siste året.

Jeg anbefaler ofte at man heller legger seg i senga og er ute av syne. Det kan være provoserende med et familiemedlem som stadig ligger på sofaen. Det gjør noe med hele rommet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Det kommer an på hva man ser på som "litt" og på hvor mye man har ligget på sofaen det siste året.

Jeg anbefaler ofte at man heller legger seg i senga og er ute av syne. Det kan være provoserende med et familiemedlem som stadig ligger på sofaen. Det gjør noe med hele rommet.

Ja, kanskje jeg bør gjøre det istedenfor! Det blir jo mer synlig at man er en byrde for familien om man ligger der som et slakt. Her snakker vi flere år med utmattelse. Familien ser jo ikke at jeg går på jobb, gjør ærend ute osv og at jeg dermed må hvile når jeg kommer hjem. 

Skrevet
nachnoo skrev (25 minutter siden):

Nei det er vel et poeng det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...