Gå til innhold

Kommunikasjon med partner når depresjonen letter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kommet litt mer til live etter mange år i mørket. Kjenner nå på hvor emosjonelt/mentalt fraværende  jeg (naturligvis) har vært og at jeg muligens vil "ta litt igjen" det tapte. 

Jeg er introvert og trenger egentlig en god del tid alene (som selvsagt ikke er mulig i en familie). Nå kjenner jeg på at jeg ikke helt vet hvor mye/lite oppmerksomhet jeg skal/bør gi partner. Vil gjerne "se" han mest mulig. Har høye skuldre og er supersensitiv for hans følelser/utrykk/humør. Ønsker å gi han det han trenger og fortjener i et forhold. Vil gjerne slappe litt av på sofaen e.l, men er usikker på om det er egoistisk. Hvor mye oppmerksomhet får din partner? Vi har forresten vært sammen siden ungdomstiden altså veldig lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke egoistisk å ligge litt på sofaen. :)

Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke egoistisk å ligge litt på sofaen. :)

Det er sant. Problemet mitt er heller det at jeg alltid har dårlig samvittighet for at jeg burde gjøre noe annet. Jeg har forresten utmattelse så det blir endel tid på sofaen. Prøver å gjøre det imens han er på jobb.

Skrevet

Hvorfor snakker dere ikke sammen direkte om dette, istedenfor å søke råd fra tilfeldige mennesker på et internettforum?

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor snakker dere ikke sammen direkte om dette, istedenfor å søke råd fra tilfeldige mennesker på et internettforum?

Kanskje for hun sliter med å ta det opp og trenger råd av hos her inne? På samme måte som andre spør om råd?

Anonymkode: 8462b...acb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje for hun sliter med å ta det opp og trenger råd av hos her inne?

Råd om hva? Ingen her er tankelesere, det blir bare spekulasjoner og gjetninger uansett.

Skrevet
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg er svært unnvikende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje for hun sliter med å ta det opp og trenger råd av hos her inne? På samme måte som andre spør om råd?

Anonymkode: 8462b...acb

❤️

Skrevet
Havfruen skrev (6 minutter siden):

Fordi jeg er svært unnvikende.

Da er det bare eksponering som hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...