Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her på terrassen og det hagler med tanker om hvor elendig jeg er stilt og tårene kommer i øyekroken. 

Flott vær og sommer, men sitter her alene. Kan se andre grille, gå tur kan se det her i fra og vet mange er på ferietur sammen. Og nyter med familie og venner. 

Tenk å ha noen. Og så kommer økonomien der de kan dele med partner. Og har frihet pga dette. Her er det stramt og har ikke noe frihet der. 

Hvordan er dere stilt? Og synes du jeg er en taper? 

Anonymkode: 30264...976

Videoannonse
Annonse
Havfruen
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sitter her på terrassen og det hagler med tanker om hvor elendig jeg er stilt og tårene kommer i øyekroken. 

Flott vær og sommer, men sitter her alene. Kan se andre grille, gå tur kan se det her i fra og vet mange er på ferietur sammen. Og nyter med familie og venner. 

Tenk å ha noen. Og så kommer økonomien der de kan dele med partner. Og har frihet pga dette. Her er det stramt og har ikke noe frihet der. 

Hvordan er dere stilt? Og synes du jeg er en taper? 

Du er aldri en taper! Har du en gammel venn du kan ta opp kontakten med? Hva med familien din?

Skrevet

Jeg er også for det meste alene. Det gjør vondt. 

Havfruen
Skrevet
Havfruen skrev (24 minutter siden):

Du er aldri en taper! Har du en gammel venn du kan ta opp kontakten med? Hva med familien din?

Støttekontakt gjennom kommunen?

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (13 timer siden):

Jeg er også for det meste alene. Det gjør vondt. 

Ja, det vet jeg dessverre det gjør. Gjør du noe spesielt med det? 

AnonymBruker
Skrevet
Havfruen skrev (13 timer siden):

Havfruen skrev (13 timer siden):

Støttekontakt gjennom kommunen?

Takk for svaret ditt. Fint sagt av deg! Tror du grunnen er at det var få som svarte her er at de mener jeg er det? Tenker litt det da. 

Vet ikke det. Mistet en venn, men vet ikke om det er lurt å ta kontakt igjen. Ville du gjort det? Har ikke så mye kontakt med familien her. 

AnonymBruker
Skrevet

Når man skriver et sånt innlegg er det vondt å ikke få noen tilbakemeldinger! Men stillhet er en bekreftelse også. 

Lillemus
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for svaret ditt. Fint sagt av deg! Tror du grunnen er at det var få som svarte her er at de mener jeg er det? Tenker litt det da. 

Vet ikke det. Mistet en venn, men vet ikke om det er lurt å ta kontakt igjen. Ville du gjort det? Har ikke så mye kontakt med familien her. 

Jeg tror at grunnen til at fikk få svar er at du skriver som anonym. Om man bruker nick er det lettere å bli kjent med deg og gi bedre svar. 🙂 Det er nok ingen her som mener du er en taper. 

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Når man skriver et sånt innlegg er det vondt å ikke få noen tilbakemeldinger! Men stillhet er en bekreftelse også. 

Stillhet trenger ikke å være en bekreftelse. Selv visste jeg ikke helt hva jeg skulle svare eller om jeg hadde noe positivt å bidra med. Føler meg selv  ofte som en taper, men prøver og ikke tenke så mye på det. Jeg gjør så godt jeg kan, så må det være bra nok (lett å si)  Sammenligner meg ofte med friske og da kommer jeg til kort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nå tror jeg du leter etter bekreftelse på at du er en taper. 

Skrevet
emilie321 skrev (10 timer siden):

Stillhet trenger ikke å være en bekreftelse. Selv visste jeg ikke helt hva jeg skulle svare eller om jeg hadde noe positivt å bidra med. Føler meg selv  ofte som en taper, men prøver og ikke tenke så mye på det. Jeg gjør så godt jeg kan, så må det være bra nok (lett å si)  Sammenligner meg ofte med friske og da kommer jeg til kort.

Enig med deg. Uansett hvor man står sosialt og økonomisk, så vil det alltid være bedre stilte det kan være uheldig å sammenligne seg med. Selv dersom man virkelig har det under gjennomsnittet, så blir det ikke noe bedre av å legge lista på et nivå langt over seg selv. Du har din realitet, dine forutsetninger, din historie og visse rammefaktorer - og andre har sine. Det betyr ikke at man ikke skal kunne jobbe mot endring og bedring, men kanskje en liten ting av gangen, noe man faktisk har mulighet til å få til på kort sikt, noe målbart. 

Økonomi er veldig viktig med tanke på realisering av diverse planer og aktiviteter. Men det sosiale er vel aller viktigst. Kanskje et mål kan være å komme i prat med en nabo, invitere noen på kaffe, eller oppsøke et arrangement som krever overvinnelse, men som gjør deg deltagende i noe, TS. ♥️ 

emilie321
Skrevet
krøll9 skrev (58 minutter siden):

Enig med deg. Uansett hvor man står sosialt og økonomisk, så vil det alltid være bedre stilte det kan være uheldig å sammenligne seg med. Selv dersom man virkelig har det under gjennomsnittet, så blir det ikke noe bedre av å legge lista på et nivå langt over seg selv. Du har din realitet, dine forutsetninger, din historie og visse rammefaktorer - og andre har sine. Det betyr ikke at man ikke skal kunne jobbe mot endring og bedring, men kanskje en liten ting av gangen, noe man faktisk har mulighet til å få til på kort sikt, noe målbart. 

Økonomi er veldig viktig med tanke på realisering av diverse planer og aktiviteter. Men det sosiale er vel aller viktigst. Kanskje et mål kan være å komme i prat med en nabo, invitere noen på kaffe, eller oppsøke et arrangement som krever overvinnelse, men som gjør deg deltagende i noe, TS. ♥️ 

Ja, det sosiale er viktig. Har kontakt med noen naboer og ett par venninner som jeg treffer innimellom. Har også en liten familie. Bruker også innimellom et aktivitetsenter. Og så trener jeg litt.  Så er jo sosial, men greier ikke å være sosial så lenge av gangen. Har jeg trent, så har jeg ikke ork til å dra på aktivitetsenteret. Det er frustrerende å greie så lite pr dag. 

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (På 12.7.2026 den 9.27):

Jeg tror at grunnen til at fikk få svar er at du skriver som anonym. Om man bruker nick er det lettere å bli kjent med deg og gi bedre svar. 🙂 Det er nok ingen her som mener du er en taper. 

Skjønner ikke hvilken betydning det har om jeg bruker nick eller ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (På 12.7.2026 den 10.02):

Nå tror jeg du leter etter bekreftelse på at du er en taper. 

Men du jeg er det? 

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (På 12.7.2026 den 9.47):

Ofte er det vel det. De som tier samtykker. 

Alle som nyter sommeren og livet utenom  også. Samme nogen ikke minst den økonomiske friheten. Og her sitter jeg. 

Er lett å sammenligne seg meg alle privilegerte som har alt dette. 

emilie321
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ofte er det vel det. De som tier samtykker. 

Alle som nyter sommeren og livet utenom  også. Samme nogen ikke minst den økonomiske friheten. Og her sitter jeg. 

Er lett å sammenligne seg meg alle privilegerte som har alt dette. 

Selv om en ikke har det mange andre har, så betyr ikke det at en er en taper.

Lillemus
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner ikke hvilken betydning det har om jeg bruker nick eller ikke? 

Fordi vi ikke har noen som helst knagger å henge deg på, annet enn at du ikke er en taper. 🙂 Men dette med at anonyme brukere ikke har noen forståelse for at vi andre ikke klarer å holde dere fra hverandre og at dere derfor, dessverre, opplever at dere ikke blir like inkluderte, er noe som gjentar seg ofte. 

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (15 timer siden):

Selv om en ikke har det mange andre har, så betyr ikke det at en er en taper.

Hva er en taper tenker du da? 
Det å føle seg på utsiden av det andre har føles som det. Fellesskapet. 

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (8 timer siden):

Fordi vi ikke har noen som helst knagger å henge deg på, annet enn at du ikke er en taper. 🙂 Men dette med at anonyme brukere ikke har noen forståelse for at vi andre ikke klarer å holde dere fra hverandre og at dere derfor, dessverre, opplever at dere ikke blir like inkluderte, er noe som gjentar seg ofte. 

Mener du jeg ikke er det da? 
Føler meg som det og lite viktig! 
Bør det ha noe å si om man er anonym så egentlig? Kan se hvem det er om man vil. Ser at det er lettere med brukere 

Lillemus
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mener du jeg ikke er det da? 
Føler meg som det og lite viktig! 
Bør det ha noe å si om man er anonym så egentlig? Kan se hvem det er om man vil. Ser at det er lettere med brukere 

Jeg tror de færreste er tapere. 😀 Vi kan nok alle føle oss som tapere på noen områder, men ingen er tapere på alle områder - garantert. 

Når det oppstår diskusjoner her inne med flere anonyme deltakere, så blir det håpløst å holde dere fra hverandre, man gidder ikke scrolle frem og tilbake og sjekke anonymkodene i ett kjør. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...