Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal ikke si hva jeg tror om disse ringene, det egner seg ikke på trykk. Men jeg tror at Alex Chiu får et, om ikke lenger, i hvert fall et behageligere liv med pengene han har snytt deg for.

Tror du virkelig at noen slike ringer kan gi deg evig liv? Tror du, hvis dette var basert på den minste mengde fakta, at dette ikke ville skapt et vitenskapelig og mediemessig jordskjelv av enorme dimensjoner? Mr. Chiu hadde i hvert fall ikke trengt å annonsere på obskure nettsider.

Nettsiden henviser til et US patent. Det hadde vært interessant å se om dette patentet virkelig eksisterer. Dersom det finnes, er det tilsvarende interessant å se hva patentet egentlig er tatt ut for. Det er i hvert fall ikke for evig liv!

Du sier du er blitt mer opplagt. Det kan skyldes mange, mange forhold, men sannsynligheten for at det har noe med ringene å gjøre er mindre enn sannsynligheten for å vinne toppremien i Lotto hver uke resten av året. En av de mer plausible forklaringene er at du _ønsker_ å føle deg mer opplagt, og håper at ringene skal hjelpe. Opplagthet er en ekstremt subjektiv følelse, og litt tro og håp kan gjøre underverker. I så fall beklager jeg hvis jeg ødelegger troen og håpet, men jeg ønsker ikke at du skal kaste bort pengene dine. Husk: Dersom et tilbud nesten virker for godt til å være sant - da er det akkurat det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50308-healingevig-liv-ringer/#findComment-198439
Del på andre sider

Jeg skal ikke si hva jeg tror om disse ringene, det egner seg ikke på trykk. Men jeg tror at Alex Chiu får et, om ikke lenger, i hvert fall et behageligere liv med pengene han har snytt deg for.

Tror du virkelig at noen slike ringer kan gi deg evig liv? Tror du, hvis dette var basert på den minste mengde fakta, at dette ikke ville skapt et vitenskapelig og mediemessig jordskjelv av enorme dimensjoner? Mr. Chiu hadde i hvert fall ikke trengt å annonsere på obskure nettsider.

Nettsiden henviser til et US patent. Det hadde vært interessant å se om dette patentet virkelig eksisterer. Dersom det finnes, er det tilsvarende interessant å se hva patentet egentlig er tatt ut for. Det er i hvert fall ikke for evig liv!

Du sier du er blitt mer opplagt. Det kan skyldes mange, mange forhold, men sannsynligheten for at det har noe med ringene å gjøre er mindre enn sannsynligheten for å vinne toppremien i Lotto hver uke resten av året. En av de mer plausible forklaringene er at du _ønsker_ å føle deg mer opplagt, og håper at ringene skal hjelpe. Opplagthet er en ekstremt subjektiv følelse, og litt tro og håp kan gjøre underverker. I så fall beklager jeg hvis jeg ødelegger troen og håpet, men jeg ønsker ikke at du skal kaste bort pengene dine. Husk: Dersom et tilbud nesten virker for godt til å være sant - da er det akkurat det!

Nettsidene til Chiu, og forklaringene (salgstalene) han bruker er forresten proppfulle med de vanlige triksene svindlere bruker for å selge verdiløst skrap: Noen referanser til vanlige fysiske og teknologiske selvfølgeligheter (magnetisme, transistorer) som gir litt kredibilitet uten å det minste med saken å gjøre, noen obskure årsaksmekanismer som forklarer hvordan ringene virker, og som er fulle av feil, bruk av ikke-sporbare referanser, masse sterke ord etc. Et klassisk eksempel på svindel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50308-healingevig-liv-ringer/#findComment-198442
Del på andre sider

Annonse

Gjest Det finnes mye mellom himmel og jord

Har aldri hørt om ringene.

Men jeg har hørt at tro kan flytte fjell.

Og så lenge man tror... og føler seg bedre, er jo hensikten oppnådd.

Da er det det samme om det finnes beviser eller vitenskapelige forklaringer. Det virker for deg, og det er jo det som er meninga.

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50308-healingevig-liv-ringer/#findComment-200432
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...