Gå til innhold

Hva tenker dere om at Haaland tjener nesten 1 milliard kroner i året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg mener om at Haaland ble borte. Det kan virke som om han hadde en avtale å rekke i forbindelse med en motevisning. Jeg synes i alle fall denne kommentaren bare er sur misunnelse:

"– Det er jo tydelig noe de ville, å reise utenlands på ferie, men det er Haaland, Berge og et privatfly. Det er ikke «familien Jensen» som må kjøpe fem nye billetter til Alcudia."

Nei, de er ikke en vanlig familie. Det tror jeg alle forstår.

https://www.nettavisen.no/sport/nrk-ekspert-ut-mot-haaland-etter-slottsplass-fravaret/s/5-95-3147056

PS: Et "privatfly" i denne sammenhengen er ikke annet enn et lite charterfly. Det koster typ 20-30 000 per passasjer. Det er dyrt, men ikke helt bananas. Jeg skjønner at de orker å ta et vanlig rutefly, med all oppmerksomheten de får.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Osten skrev (25 minutter siden):

Det eneste som ville hatt noen innvirkning på det var hvis supporterne sviktet, hvis folk over hele verden lot være å gå på kamper og se fotball på tv. Men det nytter vel ikke, fotball har enorm underholdningsverdi, ser det ut til. Og folk punger ut for å se.

Nettopp. Det er et eget univers av underholdning. For fotballinteresserte er det slik det er. For meg er det like tåpelig at mennesker som er født med fin sangstemme tjener like mye, eller de uten sangstemme, som Karpe og andre som "synger" rap. En kan ikke angripe de som tjener penger, det er de som gir dem pengene sine som har ansvaret for deres inntekter, og det er kanskje alt for mange. Men sånn er det bare, vi trenger helter.

Anonymkode: d85dc...423

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hva jeg mener om at Haaland ble borte. Det kan virke som om han hadde en avtale å rekke i forbindelse med en motevisning. Jeg synes i alle fall denne kommentaren bare er sur misunnelse:

"– Det er jo tydelig noe de ville, å reise utenlands på ferie, men det er Haaland, Berge og et privatfly. Det er ikke «familien Jensen» som må kjøpe fem nye billetter til Alcudia."

Nei, de er ikke en vanlig familie. Det tror jeg alle forstår.

https://www.nettavisen.no/sport/nrk-ekspert-ut-mot-haaland-etter-slottsplass-fravaret/s/5-95-3147056

PS: Et "privatfly" i denne sammenhengen er ikke annet enn et lite charterfly. Det koster typ 20-30 000 per passasjer. Det er dyrt, men ikke helt bananas. Jeg skjønner at de orker å ta et vanlig rutefly, med all oppmerksomheten de får.

Jeg tenker det var ekstremt uheldig at Haaland ikke var der i går, med tanke på alle barna som hadde gledet seg til å få et lite glimt av akkurat han. Jeg skjønner at de var forsinket, og at han hadde planlagt å være der, men å skuffe tusenvis av barn etter det her, for å dra på motevisning? Han stør om seg med penger, så han hadde lett kunne tatt seg råd til å avlyse det flyet og dratt i dag i stedet. Hadde hatt større forståelse om det var noen med stram økonomi. 

Anonymkode: a36cf...67d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det var ekstremt uheldig at Haaland ikke var der i går, med tanke på alle barna som hadde gledet seg til å få et lite glimt av akkurat han. Jeg skjønner at de var forsinket, og at han hadde planlagt å være der, men å skuffe tusenvis av barn etter det her, for å dra på motevisning? Han stør om seg med penger, så han hadde lett kunne tatt seg råd til å avlyse det flyet og dratt i dag i stedet. Hadde hatt større forståelse om det var noen med stram økonomi. 

Anonymkode: a36cf...67d

Han er ambassadør for Dolce & Gabbana. Det innebærer forpliktelser. Han var ikke på den motevisningen fordi det var noe han bevisst valgte foran det norske folk for moro skyld, men fordi han er på jobb. 

Ellers, for å svare på trådens spørsmål, så synes jeg at både fotballspillere og Hollywood-skuespillere tjener altfor mye. Det er grotesk hva slags inntekt alle disse har med tanke på hvor mange som er fattige i verden.

Nå det er sagt, så kritiserer jeg ingen enkeltspiller for å ta i mot lønnen de får. Hadde jeg hatt en slik jobb så hadde jeg også tatt i mot de pengene.

Og mange av disse med så høye lønninger gir jo tilbake til samfunnet gjennom veldedighet.

Anonymkode: 5c4a3...b56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han er ambassadør for Dolce & Gabbana. Det innebærer forpliktelser. Han var ikke på den motevisningen fordi det var noe han bevisst valgte foran det norske folk for moro skyld, men fordi han er på jobb. 

Ja, han må jobbe for å få råd til smør på brødet han også.

Anonymkode: bd854...93d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, han må jobbe for å få råd til smør på brødet han også.

Ja, han må jobbe han også. Misunnelsen din lyser lang vei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, han må jobbe han også. Misunnelsen din lyser lang vei.

Dette handler ikke om misunnelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...