Gå til innhold

Noen som har gått til dps i lang tid uten å ha fått en diagnose?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Men det er helsetjenesten som setter diagnoser basert på anerkjente kriterier. 

Det er individuelle behandlere som setter diagnoser, basert på egne vurderinger av om kriteriene er tilstede eller ikke.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Livetsperle skrev (6 timer siden):

Har du mulighet for å få journalen din slettet? Siden det er så mye feil i den? I alle fall få ryddet opp i den skikkelig? Det kan jo potensielt være farlig å ha mange diagnoser der inne som ikke stemmer, når man skal behandles i helsevesenet? 

Én gang fikk jeg dem til å slette deler av somatisk journal, siden det omhandlet 3. person og var hentet som direkte sitat fra et psykiatrisk notat. Men det som stod der var ikke feil; det bare bare jeg som ikke ønsket at 3. person skulle omtales i kommende journalnotater siden det da ville levd sitt eget liv. 

Det er eneste gang jeg fikk det til, og det var fordi psykiateren som hadde skrevet det opprinnelige notatet også tok kontakt med den somatiske avdelingen og ba dem slette de delene. Han slettet det også fra eget notat når han så hvor ukritisk det ble spredt.

Men utenom det har de aldri endret på noen. Jeg får bare beskjed om at det ikke er så farlig om det står feil, og at det bare er et arbeidsdokument for dem. Det er som om de ikke forstår hvor belastende det er at det står feil, og at det skaper ubehageligheter for meg. Jeg bryr meg ikke om de gangene de får somatiske ting feil, siden det virker som om de ikke har noe problemer med å rette opp neste gang jeg gir beskjed. Men alt som er knyttet til psykiatri er det uvillige til å ta innspill på. Det er som om grunnholdningen er at «pasienten lyver» så snart det omhandler psykiatri. Men det skaper store problemer. Psykiatrien sier jeg ikke har diagnoser, og dps har ikke funne noen diagnose de kan sette på papiret. Men somatikken insisterer på å ramse opp en drøss med diagnoser som de har hentet fra diverse ufullstendige sammenhenger i ulike notater tidligere, og det vris og vendes på uansett hvor mye jeg forsøker å forklare. Og så klipper de det bare med seg videre neste gang. Og selv om enkelte av mine faste leger på sykehuset vet at set jeg sier stemmer, og dermed ikke tar med gammel feilinfo i sine notater og epikriser, så kommer det alltid en ny lege neste gang som henter frem gamle feil fra tidligere epikriser. Det er så mye rart de klarer å sette sammen.

Har fått beskjed om at jeg kan be om at hele journalen sperres for alt helsepersonell, men det betyr samtidig at jeg selv ikke får tilgang til dem, og det ønsker jeg jo. Greit å vite hva de tenker og mener.

Anonymkode: 8f314...099

Skrevet

Ikke DPS men gikk til en psykiater som ikke ga diagnose bare lot meg prate..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...