Gå til innhold

Er det vanlig at ting blir fjernere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at de økte AP så har universet blitt fjernere for meg. Jeg vet at det er der ennå og følger med, men det er fjernere og jeg er mindre besatt av det. Er også mindre tilbøyelig til å høre på hva stemmene sier om å ta livet mitt. 

Er det sånn AP skal virke? @nachnoo ? 

Det som ikke har blitt bedre er opplevelsen av at kun jeg er ekte og alle rundt meg er statister. Jeg finner ingen gode bevis for at det ikke er sånn. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig og ikke jeg, men det høres nå bra ut av at du er mindre besatt av et univers som følger med! Good for you ♥️Godt at du til en viss grad også kan ignorere befalende stemmer. Høres ut som kjempe fremgang dette. Husk å fortell behandler om denne utviklingen 👍🥳

Litt nysgjerrig på dette: dersom du vet at de befalende stemmene kommer fra eget sinn, og altså ikke er ekte/utenfra: hvorfor føler man sånn at man bør høre på dem i det hele tatt? Spør nå litt generelt og vet at det sikkert er store forskjeller for ulike folk. Men dette er jeg genuint veldig nysgjerrig på. 🍀

Skrevet (endret)
krøll9 skrev (3 minutter siden):

Vet ikke hva som er vanlig og ikke jeg, men det høres nå bra ut av at du er mindre besatt av et univers som følger med! Good for you ♥️Godt at du til en viss grad også kan ignorere befalende stemmer. Høres ut som kjempe fremgang dette. Husk å fortell behandler om denne utviklingen 👍🥳

Litt nysgjerrig på dette: dersom du vet at de befalende stemmene kommer fra eget sinn, og altså ikke er ekte/utenfra: hvorfor føler man sånn at man bør høre på dem i det hele tatt? Spør nå litt generelt og vet at det sikkert er store forskjeller for ulike folk. Men dette er jeg genuint veldig nysgjerrig på. 🍀

Stemmene mine kommer fra universet. De blir sendt gjennom tinningen min og inn i hjernen. Men fordi universet er fjernere så har stemmene mistet litt av makten over meg. 

Jeg merker også mindre til de negative energiene. 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Stemmene mine kommer fra universet. De blir sendt gjennom tinningen min og inn i hjernen. Men fordi universet er fjernere så har stemmene mistet litt av makten over meg. 

Aha. Men så du har fortsatt en overbevisning om at det ikke er du selv som er opphav til disse stemmene, men universet. Er du med på tanken om at det faktum er et sykdomssymptom? Eller er det utenkelig? Uansett er det bra at det er mindre presserende 👍

Angående det andre med uvirkelighetsfølelse: jeg vet jo ikke noe boksvar på dette med derealisering, men av personlig erfaring så kan jeg si at det siste som hang igjen etter en sykdomsperiode jeg hadde, i minst to år faktisk, kanskje mer (uten adekvat behandling vel og merke), var følelsen av å ikke høre til i eget liv/manglende tilknytning til egen familie. Litt i samme gata. Fint å oppdatere behandler på den prosessen også. 

Fører du noen form for dagbok, eller er du allerede god på å gi godt strukturerte oppdateringer på disse omstendighetene uten skriftlig påminnelse til deg selv? 

Skrevet (endret)
krøll9 skrev (17 minutter siden):

Aha. Men så du har fortsatt en overbevisning om at det ikke er du selv som er opphav til disse stemmene, men universet. Er du med på tanken om at det faktum er et sykdomssymptom? Eller er det utenkelig? Uansett er det bra at det er mindre presserende 👍

Angående det andre med uvirkelighetsfølelse: jeg vet jo ikke noe boksvar på dette med derealisering, men av personlig erfaring så kan jeg si at det siste som hang igjen etter en sykdomsperiode jeg hadde, i minst to år faktisk, kanskje mer (uten adekvat behandling vel og merke), var følelsen av å ikke høre til i eget liv/manglende tilknytning til egen familie. Litt i samme gata. Fint å oppdatere behandler på den prosessen også. 

Fører du noen form for dagbok, eller er du allerede god på å gi godt strukturerte oppdateringer på disse omstendighetene uten skriftlig påminnelse til deg selv? 

Nei jeg tror ikke det henger sammen med sykdom, men er klar over at det blir oppfattet slik og av og til lurer jeg på om jeg tar feil. Men så konkluderer jeg med at jeg ikke tar feil. 

Nei fører ikke dagbok, men forteller det jeg har å tenke på til helse. Tror jeg får med alt. 

Har aldri helt skjønt hva derealisering er for noe. 

Endret av Glitter
psykedeliker
Skrevet
Glitter skrev (39 minutter siden):

Stemmene mine kommer fra universet.

"Stemmene" dine kommer fra deg selv, fordi du også er en del av universet.

Dersom du har amalgamfylinger i tennene, er det en ørliten mulighet for at de fanger opp AM-radiosignaler, siden amalgam er en halvleder. Eller det kan være andre naturvitenskapelige forklaringer.

Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

"Stemmene" dine kommer fra deg selv, fordi du også er en del av universet.

Dersom du har amalgamfylinger i tennene, er det en ørliten mulighet for at de fanger opp AM-radiosignaler, siden amalgam er en halvleder. Eller det kan være andre naturvitenskapelige forklaringer.

Har ingen fyllinger. 

Skrevet
Glitter skrev (4 timer siden):

Etter at de økte AP så har universet blitt fjernere for meg. Jeg vet at det er der ennå og følger med, men det er fjernere og jeg er mindre besatt av det. Er også mindre tilbøyelig til å høre på hva stemmene sier om å ta livet mitt. 

Er det sånn AP skal virke? @nachnoo ? 

Det som ikke har blitt bedre er opplevelsen av at kun jeg er ekte og alle rundt meg er statister. Jeg finner ingen gode bevis for at det ikke er sånn. 

Ja, det er en typisk og ønsket effekt.

Husker godt en pasient som mente at russiske soldater sto så lite som 500m nord for psykiatrisk avdeling. Han fikk AP med den følge at russerne trakk seg lenger og lenger tilbake nordover.

Skrevet
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Ja, det er en typisk og ønsket effekt.

Husker godt en pasient som mente at russiske soldater sto så lite som 500m nord for psykiatrisk avdeling. Han fikk AP med den følge at russerne trakk seg lenger og lenger tilbake nordover.

Okei. Det er vel bra da, men det føles ikke rett. 

psykedeliker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Husker godt en pasient som mente at russiske soldater sto så lite som 500m nord for psykiatrisk avdeling.

Hvorfor gikk dere ikke bare de 500 metrene til stedet sammen med ham, så han kunne se at det faktisk ikke var noen russiske soldater der?

Skrevet
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor gikk dere ikke bare de 500 metrene til stedet sammen med ham, så han kunne se at det faktisk ikke var noen russiske soldater der?

De var sikkert kamuflert som trær.

Skrevet
psykedeliker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror ikke den type rasjonelle løsninger hjelper på de som lider under psykose. Da ville vedkommende antagelig bare si at soldatene visste de kom så de har gjemt seg, eller noe slikt.

psykedeliker
Skrevet
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Da ville vedkommende antagelig bare si at soldatene visste de kom så de har gjemt seg, eller noe slikt.

Da stiller man spørsmål om hvordan pasienten visste at de kom. Og så fortsetter man å stille kritiske spørsmål til pasienten ikke har noen argumenter igjen.

Skrevet
psykedeliker skrev (37 minutter siden):

Da stiller man spørsmål om hvordan pasienten visste at de kom. Og så fortsetter man å stille kritiske spørsmål til pasienten ikke har noen argumenter igjen.

Hadde det bare vært så enkelt med vrangforestillinger/ psykoser 😀

psykedeliker
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Hadde det bare vært så enkelt med vrangforestillinger/ psykoser 😀

Det betyr ikke at det ikke er verdt et forsøk, det kan også gjøre det enklere for pasientens omgivelser.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Det betyr ikke at det ikke er verdt et forsøk, det kan også gjøre det enklere for pasientens omgivelser.

Det er sikkert gjort dusinvis av lignende forsøk. Man kan ikke overbevise en med vrangforestillinger om at det er vrangforestillinger, det har man jo sett mange eksempler av bare her på DOL også. Det ligger i vrangforestillingens natur. Det er det samme som at jeg er 100 % sikker på at jeg er Jesus. Du hadde jo forstått at det ikke er mulig, men du hadde ikke klart å overbevise meg om at jeg ikke er Jesus. 

Anonymkode: aa566...9fa

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du hadde jo forstått at det ikke er mulig, men du hadde ikke klart å overbevise meg om at jeg ikke er Jesus. 

Det er en helt annen påstand enn det eksemplet som ble nevnt her.

Forøvrig kjenner du ikke meg, og vet ikke hva jeg kan (eller ikke kan) overbevise folk om i direkte dialog.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Det er en helt annen påstand enn det eksemplet som ble nevnt her.

Forøvrig kjenner du ikke meg, og vet ikke hva jeg kan (eller ikke kan) overbevise folk om i direkte dialog.

Du er en artig fyr, jeg digger deg 😁

Anonymkode: aa566...9fa

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er en artig fyr, jeg digger deg 😁

Det gjør ofte "psykotiske" mennesker også. Derfor er jeg i en posisjon til å påvirke dem i mye større grad enn de "profesjonelle".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...