Gå til innhold

Tonje Brenna (Ap) mener man skal være mer forsiktig med å si at man er sliten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (24 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Men en kan ikke diskutere mot at det er litt av poenget med alle arter. At vi skal opprettholdes. 

Er det egentlig noe poeng? Mennesket er en parasitt som ødelegger kloden.

Anonymkode: 98499...b41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Driter i Brenna, hun har aldri vært noen dyp tenker. Broiler. Hun burde ta seg en jobb på gølvet.

Anonymkode: bf60a...86c

psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (23 timer siden):

Hvorfor er du så opphengt i å bruke dette ordet?

Det er du som projiserer, ikke jeg som har noe "oppheng".

UtakknemligDiva
Skrevet
Fru2020 skrev (22 timer siden):

Selvfølgelig ikke. Men en kan ikke diskutere mot at det er litt av poenget med alle arter. At vi skal opprettholdes. 

vi mennesker gjør mer enn å opprettholde oss da. Vi er mindre og mindre nyttige. Maskiner tar jo over. 

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (45 minutter siden):

vi mennesker gjør mer enn å opprettholde oss da. Vi er mindre og mindre nyttige. Maskiner tar jo over. 

Kanskje maskinene tar over opprettholdelsen sånn at vi kan realisere oss selv.

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (På 18.7.2026 den 14.58):

Hvorfor er vår hovedoppgave å få barn, hvis det skal straffe seg med å være slitne hele tiden? enda et eksempel på naturens dårlige design.

Det er ikke naturens feil av mange blir slitne hele tiden av å ha barn. Hos naturfolk henger bare barna med de voksne og leker med hverandre. 

Det slitsomme er å kombinere barn med karriere, strøkent hus, oppfølging av skolearbeid, korps, fotball, middager fra bunnen, kreative matpakker, flott hage, trening, egenpleie, sosialt liv, båt, hytte, egne hobbyer etc etc 

UtakknemligDiva
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Kanskje maskinene tar over opprettholdelsen sånn at vi kan realisere oss selv.

Realisere oss selv?? hva er det alle skal realisere?

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (41 minutter siden):

Det kan bety ulike ting for ulike mennesker, for eksempel:

• Å mestre et håndverk.
  • Å skape kunst eller musikk.
  • Å lære nye ferdigheter.
  • Å leve et liv som oppleves meningsfylt.
  • Drive med andre hobbyer man har lidenskap for

Mange filosofer vil dessuten hevde at selvrealisering ikke nødvendigvis handler om å oppnå noe stort, men om å leve på en måte som er i samsvar med egne verdier og evner. For noen betyr det å bygge et internasjonalt selskap, mens for andre betyr det å være en god nabo, eller å leve et stille og tilfreds liv.

Anonymkode: 98499...b41

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (12 timer siden):

For meg var det å få barn å realisere meg selv så jeg håper ikke maskinene tar over.

Men så kommer det jo tid for fornying og selvrealisering når barna blir store og overgangsalderen stepper inn. Da handler der ofte om hvem kan jeg bli nå som jeg ikke lenger bryr meg så mye om hva alle andre tenker om meg og jeg kan fokusere mer på hva jeg vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...