Gå til innhold

Krokstadelva (Brannen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er sjokkerende av vi får sånne storbranner i forholdsvis moderne byggefelt i Norge.

Skrevet
Musikk skrev (16 minutter siden):

Hva er brannårsaken? 

Årsaken er ikke kjent. De går ikke ut med den før de er sikre, det kan ta lang tid. Andre ting blir prioritert nå. Du finner mye fakta på nrk.no.

psykedeliker
Skrevet
Grendel skrev (44 minutter siden):

Jeg synes det er sjokkerende av vi får sånne storbranner i forholdsvis moderne byggefelt i Norge.

Jeg er ikke overrasket mtp. brannsikringskravene som gjaldt da dette boligfeltet ble bygget. Mulig det har blitt noe bedre nå, men skal man ha ordentlige brannskillevegger i mur som går helt ut i gesimsen og over takflaten, blir det dyrere å bygge.

Skrevet (endret)

Og konspirasjonsnissene jobber overtid.

image.thumb.png.4044dcddd52bfeaad1f95ee7f94a1fa4.png

image.thumb.png.363f95c1be5e70e116d78d5906ec16ce.png

Endret av slabbedask
Skrevet
slabbedask skrev (7 minutter siden):

Og konspirasjonsnissene jobber overtid.

Herlighet. Det kommer stråling fra TV- og mobilskjermer også. Den gjengen kan jo skru av de skjermene aller først. 

Her jeg bor er det også gater med navn etter planeter, både Saturn, Jupiter, Neptun, Mars og Merkur har gitt navn til veier i nabolaget. Dette er jo navn på gamle guder, ikke bare planeter. Saturn var jordbrukets gud ifølge leksikon, det virker fredelig og lite djevelsk.

Vindretning er vanskelig å styre på en dag med kraftig væromslag. Jeg synes vi kan kalle den tilfeldig. 

påskelilje
Skrevet

Mitt barndomshjem, som min mor fremdeles bor i, er et rekkehus fra 1972. Det er 7 hus i rekka, og alle ligger litt forskjøvet i forhold til hverandre. Det er to brannvegger i rekka, altså betong,  helt fra kjeller til tak, slik at 2+3+2 hus er skilt fra hverandre i tilfelle brann. Det er jo ingen garanti, men det ble i alle fall tenkt brannsikkerhet i rekkehusboliger for 54 år siden. 

Skrevet (endret)
laban skrev (23 minutter siden):

Herlighet. Det kommer stråling fra TV- og mobilskjermer også. Den gjengen kan jo skru av de skjermene aller først. 

Her jeg bor er det også gater med navn etter planeter, både Saturn, Jupiter, Neptun, Mars og Merkur har gitt navn til veier i nabolaget. Dette er jo navn på gamle guder, ikke bare planeter. Saturn var jordbrukets gud ifølge leksikon, det virker fredelig og lite djevelsk.

Vindretning er vanskelig å styre på en dag med kraftig væromslag. Jeg synes vi kan kalle den tilfeldig. 

Brannen startet i Jupiterveien, gjorde den ikke det da? Men slike konspirasjonsfolk sier jo det de synes passer best uansett. Det spiller visst ingen rolle, for Jupiters symbol er visstnok et lyn. Jaja.

Og jeg ser noen konspi-folk si at husene som hadde blå tak står igjen og at det også skjedde i en brann på Hawaii, dette var visstnok husene til eliten... Disse folka er ikke gode på en flekk, altså!

Endret av Lillemus
Skrevet (endret)
Lillemus skrev (6 minutter siden):

Brannen startet i Jupiterveien, gjorde den ikke det da?

Ifølge en Buskerud-avis jeg har tilgang til, gjorde den det. Jupiter var vel mer "sjefsgud" enn Saturn. Men det spiller liten rolle...

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...