Gå til innhold

Krokstadelva (Brannen)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommunist logikk, møter den virkelige verden, og den virkelige verden viser svaret med klimaendringer og branner, men vil noen lære av det? Selvsagt ikke, velutdannede folk mangler bakkekontakt.

Anonymkode: 50652...d8d

Konklusjonen er: Hadde vi sluppet ut mindre co2 ville ikke denne brannen oppstått???

Anonymkode: ae846...848

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde vi sluppet ut mindre co2 ville ikke denne brannen oppstått???

Hadde vi beholdt brannforskriftene fra 1899 hadde den ihvertfall ikke spredd seg så lett.

AnonymBruker
Skrevet
55 minutes ago, AnonymBruker said:

Konklusjonen er: Hadde vi sluppet ut mindre co2 ville ikke denne brannen oppstått???

Anonymkode: ae846...848

Antar at du med "vi" mener kloden samlet

Branner kan ofte starte pga menneskelig adferd som elbil batteri som selvantenner, det påvirkes da ikke av klimaet, men klimaet påvirker hva som skjer etter at brannen har startet, vil den spre seg til 1 hus eller 100 eller 10000 f.eks, klimaet påvirker det veldig. Se Palisades brannen(e) i USA f.eks. Startet brannen pga klimaet, potensielt ikke, men det som skjedde etterpå ble selvsagt påvirket av klimaet (tørt varmt og vind) og slikt klima ser en hyppigere i verden pga klimaendringene

Dersom det ikke var tydelig, en kan aldri si at 1 brann, eller 1 flom, var pga menneskeskapte klimaendringer, det vi kan si er at vår aktivitet, øker hyppigheten av disse værtypene betydelig, som gir økt risiko for ting vi ikke liker. Det er derfor vi har dedikert økonomien vår kollektivt i EU til å bekjempe global oppvarming, dessverre har vi feilet av årsaker jeg nevnte, vi er mer opptatt av å fremstå som at vi bekjemper kliamendringene enn vi er på å faktisk bekjempe dem som har gjort at co2 utslippene har doblet seg siden vi begynte aktivt å redusere dem. Den globale oppvarmingen gir mer og mer branner og mer og mer flom, som har store kostnader både menneskelig og økonomiskt, det er derfor jeg blir utrolig frustrert over å se feilslått politikk for å løse problemet, som faktisk øker problemet istedenfor.

Slike tragiske hendelser, skulle jeg ønske ble brukt til refleksjon i samfunnet, at en ikke bare sier tragisk og fortsetter som før, men sier tragisk og burde vi gjøre ting annerledes? Fungerer dagens plan, etter planen? Det er ikke noe en observerer ofte i Norge, og jeg forstår at tankegangen til nordmenn handler mer om følelser enn fakta, og det føles nok godt med diplom fra FN om hvor mye vi reduserte co2 utslippene, og greit nok, bra at det føles bra for dere, men nå har jeg luftet tankene og forttalt hva som egentlig foregår, og hvordan det vil lede til mer brann og mer flom, hva dere nordmenn gjør med det er opp til dere.

Anonymkode: 50652...d8d

Skrevet
psykedeliker skrev (6 timer siden):

Dra tilbake til mentalsykehuset og diskutér dette med behandlerne dine, du.

Vi skriver ikke slik til andre folk som du gjør. 

psykedeliker
Skrevet (endret)
Musikk skrev (33 minutter siden):

Vi skriver ikke slik til andre folk som du gjør. 

Riktig, men noen må gjøre jobben.

Endret av psykedeliker
Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Riktig, men noen må gjøre jobben.

Ja, slik var det med meg og Emely diskusjonen kjenner meg mye igjen. 

psykedeliker
Skrevet
Musikk skrev (1 minutt siden):

Ja, slik var det med meg og Emely diskusjonen kjenner meg mye igjen. 

Hva sa behandleren din om den saken?

Skrevet (endret)
psykedeliker skrev (5 timer siden):

Hva sa behandleren din om den saken?

Jeg har ingen behandler🙂jeg mente jeg måtte bli streng og svare folk strengt. Som du gjorde til anonym bruker. 

Endret av Musikk
Skrevet

Jeg tenker akkurat denne brannen handler mye mer om byggeskikk og hageplanter enn klimaendringer. Jeg tenker det er enklere i praksis å gjøre noe med også, men for all del.

Skrevet
Grendel skrev (3 timer siden):

Jeg tenker akkurat denne brannen handler mye mer om byggeskikk og hageplanter enn klimaendringer. Jeg tenker det er enklere i praksis å gjøre noe med også, men for all del.

Enig. 

Og angående brannskille mellom boligene: Det er kanskje begrenset hvor stor effekt det vil ha når brannen ikke kommer innenfra, men utenfra, og den attpåtil er så kraftig og det blåser og husene står i en skråning. 

Svært mange rekkehus har tujahekker som skjerming mellom uteplassene. Tuja brenner svært lett, og brannen kan derfor spre seg fra hus til hus via hekken, og ikke «innenfra». 

Og så har de fleste nå for tiden en gasstank stående på verandaen, og eksplosjonene fra disse bidrar til ytterligere spredning. 

Dette kommer i tillegg til byggeskikk/-regler fra dazumahl, både mht brannsikring, tetthet mellom boligrekkene. 

Uansett er det sjokkerende og trist at det kan bli en så stor brann i vår tid. Bra ingen menneskeliv gikk tapt. Håper de klarer å finne igjen alle bortkomne katter. 

Skrevet

Sjokkerende også at ca 10 hus var uforsikret. Tenk å kanskje sitte igjen med milliongjeld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...