Gå til innhold

sommeren er slutt, og hvorfor har ikke norge noe bra vær?

Anbefalte innlegg

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (9 minutter siden):

og det så jeg først etterpå. 

Fint hvis du er fornøyd med livet ditt. Det er det folk egentlig burde vært. Men jeg synes det er alt for mye lidelse og elendighet. Jeg tør ikke helt å føle på lykke, fordi jeg føler det er naivt. Jeg skal ikke si hva du skal føle, jeg har ikke problemer med at du og andre er lykkelige. Men jeg synes det er en veldig skjev fordeling. Noen skal miste familien sin i krig. Foreldre mister barna sine. Om det er av krig, sykdom eller naturkatastrofer. Så bor vi her i norge, hvor det nesten ikke er sånne veldig farlige katastrofer. Vi har mer mat enn vi klarer å spise opp. 

Ting på denne kloden er så misslykket. Lurer du ikke på hva slags planet det her egentlig er? jeg tror ganske mange vil si at de aldri ville blitt født om de viste hva som skjer over alt her. Vi her er en minoritet på kloden, og vi har et naivt syn på livet. 

Ja, det er dessverre forferdelig mye lidelse og elendighet rundt om. Men faktisk også mye glede og fine ting å være takknemlig for. Selv i slummen finnes det ekte glede. Synes det er litt drøyt å ønske at jorda skal bli borte/gå til helvete. Jorda er tross alt hjemmet mitt og milliarder av andre sitt hvor vi lever og bor og prøver å få det best mulig utifra de forutsetninger vi har. Synes det er rart at du vil utslette alle mennesker. For det er sånn jeg tolker deg når du sier du ønsker at jordkloden skal bli oppslukt av et sort hull, osv. 

Videoannonse
Annonse
UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
Vendi skrev (15 minutter siden):

Ja, det er dessverre forferdelig mye lidelse og elendighet rundt om. Men faktisk også mye glede og fine ting å være takknemlig for. Selv i slummen finnes det ekte glede. Synes det er litt drøyt å ønske at jorda skal bli borte/gå til helvete. Jorda er tross alt hjemmet mitt og milliarder av andre sitt hvor vi lever og bor og prøver å få det best mulig utifra de forutsetninger vi har. Synes det er rart at du vil utslette alle mennesker. For det er sånn jeg tolker deg når du sier du ønsker at jordkloden skal bli oppslukt av et sort hull, osv. 

Det handler ikke om mennesker. Det er hele kloden. Måten alt er skapt. 

Du velger selv hvordan du tolker ting. ville jeg utslettet spesifikt mennesker kunne jeg like gjerne bedt om enda mer krig. Eller en slags bombe så alt levende døde. 

Tror du jeg hater hvert individ jeg ser? 

Vi har ikke lov å være lykkelige. For plutselig får du en sykdom, en naturkatastrofe snur helt opned på tilværelsen og ting er skjevt fordelt. Så er det kriger da, som eksisterer fordi det ikke fantes nok problemer fra før.

Jeg synes likevel vi som art forsyner oss alt for grådig av naturen. Og med alle jobbene som overtas av ai og div teknologi så trengs vi mindre. Likevel blir vi flere. Så nå lever mange bare til overs. Vi er alt for drevet av eget ego. Vi tenker ikke over nytten, eller hva vi fører videre. Og hva tror vi at vi er? Er vi den viktigste arten på kloden? jeg tror vi bare lever i en illusjon om at vi er så viktige. Fordi biologien utstyrte oss med et ego, og dette egoet lurer oss. Vi tar plass over alt. Så om jeg så skulle føle meg viktig, så har jeg en slags påminnelse om at egoet bare lurer meg. Jeg er jo bare et resultat av biologi. Så at folk klarer å finne en mening med livet sitt skjønner jeg ikke. Tiden gjør jo bare går, og det meste av tiden går til jobb. 

Og hva står vi på så hardt for? penger. Noen få heldige er rike og lever av andres dumhet. Dumheten er altså at vi tror på penger. Vi styres av penger. Vi kan ikke gjøre alt, fordi pengene setter begrensningene. Det er bra for mange, vært plagsomt om alle kunne gjøre alt. Men tenker du ikke over at det er en dumhet over dette? 

Min unge slipper å bli født, jeg ønsker ikke at noen skal arve min depresjon. 

Endret av UtakknemligDiva
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

det er krig i Gaza. men dette i Drammen skal være grunn til at jeg må ta pause fra det dårlige humøret? hvorfor teller det så mye mer enn katastrofene i resten av verden? 

Egentlig synes jeg solen kan slukke, bli et svart hull og sluke denne jævla jordkloden. Her er det bare død og lidelse som gjelder likevel. Noen små glimt med lykke er det, men det blir somregel drept igjen av at denne planeten bare er denne planeten. Til helvete med denne planeten.

Jeg har ikke skrevet at brannen i Drammen teller så mye mer enn katastrofer i resten av verden. Jeg kunne godt nevnt Gaza for den saks skyld, men poenget mitt ville vært det samme. Grunnen til at jeg dro inn brannen er fordi det er så nærme og akkurat har skjedd, Og så kjenner jeg noen som bor i området som ble berørt. Jeg ville bare få frem at det handler om å se forbi sin egen nese og innse at det du blir så forbannet bare er en bagatell i den store sammenhengen. Du er tross alt veldig heldig. 

Det siste du skrev blir bare for dumt, da det bor 8,3 milliarder mennesker på denne planeten. Jeg har vansker med å tro at du virkelig ønsker livet av alle de menneskene fordi du selv er så misfornøyd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...