Vendi Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli UtakknemligDiva skrev (9 minutter siden): og det så jeg først etterpå. Fint hvis du er fornøyd med livet ditt. Det er det folk egentlig burde vært. Men jeg synes det er alt for mye lidelse og elendighet. Jeg tør ikke helt å føle på lykke, fordi jeg føler det er naivt. Jeg skal ikke si hva du skal føle, jeg har ikke problemer med at du og andre er lykkelige. Men jeg synes det er en veldig skjev fordeling. Noen skal miste familien sin i krig. Foreldre mister barna sine. Om det er av krig, sykdom eller naturkatastrofer. Så bor vi her i norge, hvor det nesten ikke er sånne veldig farlige katastrofer. Vi har mer mat enn vi klarer å spise opp. Ting på denne kloden er så misslykket. Lurer du ikke på hva slags planet det her egentlig er? jeg tror ganske mange vil si at de aldri ville blitt født om de viste hva som skjer over alt her. Vi her er en minoritet på kloden, og vi har et naivt syn på livet. Ja, det er dessverre forferdelig mye lidelse og elendighet rundt om. Men faktisk også mye glede og fine ting å være takknemlig for. Selv i slummen finnes det ekte glede. Synes det er litt drøyt å ønske at jorda skal bli borte/gå til helvete. Jorda er tross alt hjemmet mitt og milliarder av andre sitt hvor vi lever og bor og prøver å få det best mulig utifra de forutsetninger vi har. Synes det er rart at du vil utslette alle mennesker. For det er sånn jeg tolker deg når du sier du ønsker at jordkloden skal bli oppslukt av et sort hull, osv. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 22. juli Forfatter Skrevet 22. juli (endret) Vendi skrev (15 minutter siden): Ja, det er dessverre forferdelig mye lidelse og elendighet rundt om. Men faktisk også mye glede og fine ting å være takknemlig for. Selv i slummen finnes det ekte glede. Synes det er litt drøyt å ønske at jorda skal bli borte/gå til helvete. Jorda er tross alt hjemmet mitt og milliarder av andre sitt hvor vi lever og bor og prøver å få det best mulig utifra de forutsetninger vi har. Synes det er rart at du vil utslette alle mennesker. For det er sånn jeg tolker deg når du sier du ønsker at jordkloden skal bli oppslukt av et sort hull, osv. Det handler ikke om mennesker. Det er hele kloden. Måten alt er skapt. Du velger selv hvordan du tolker ting. ville jeg utslettet spesifikt mennesker kunne jeg like gjerne bedt om enda mer krig. Eller en slags bombe så alt levende døde. Tror du jeg hater hvert individ jeg ser? Vi har ikke lov å være lykkelige. For plutselig får du en sykdom, en naturkatastrofe snur helt opned på tilværelsen og ting er skjevt fordelt. Så er det kriger da, som eksisterer fordi det ikke fantes nok problemer fra før. Jeg synes likevel vi som art forsyner oss alt for grådig av naturen. Og med alle jobbene som overtas av ai og div teknologi så trengs vi mindre. Likevel blir vi flere. Så nå lever mange bare til overs. Vi er alt for drevet av eget ego. Vi tenker ikke over nytten, eller hva vi fører videre. Og hva tror vi at vi er? Er vi den viktigste arten på kloden? jeg tror vi bare lever i en illusjon om at vi er så viktige. Fordi biologien utstyrte oss med et ego, og dette egoet lurer oss. Vi tar plass over alt. Så om jeg så skulle føle meg viktig, så har jeg en slags påminnelse om at egoet bare lurer meg. Jeg er jo bare et resultat av biologi. Så at folk klarer å finne en mening med livet sitt skjønner jeg ikke. Tiden gjør jo bare går, og det meste av tiden går til jobb. Og hva står vi på så hardt for? penger. Noen få heldige er rike og lever av andres dumhet. Dumheten er altså at vi tror på penger. Vi styres av penger. Vi kan ikke gjøre alt, fordi pengene setter begrensningene. Det er bra for mange, vært plagsomt om alle kunne gjøre alt. Men tenker du ikke over at det er en dumhet over dette? Min unge slipper å bli født, jeg ønsker ikke at noen skal arve min depresjon. Endret 22. juli av UtakknemligDiva 0 Siter
Martine Skrevet 22. juli Skrevet 22. juli UtakknemligDiva skrev (1 time siden): det er krig i Gaza. men dette i Drammen skal være grunn til at jeg må ta pause fra det dårlige humøret? hvorfor teller det så mye mer enn katastrofene i resten av verden? Egentlig synes jeg solen kan slukke, bli et svart hull og sluke denne jævla jordkloden. Her er det bare død og lidelse som gjelder likevel. Noen små glimt med lykke er det, men det blir somregel drept igjen av at denne planeten bare er denne planeten. Til helvete med denne planeten. Jeg har ikke skrevet at brannen i Drammen teller så mye mer enn katastrofer i resten av verden. Jeg kunne godt nevnt Gaza for den saks skyld, men poenget mitt ville vært det samme. Grunnen til at jeg dro inn brannen er fordi det er så nærme og akkurat har skjedd, Og så kjenner jeg noen som bor i området som ble berørt. Jeg ville bare få frem at det handler om å se forbi sin egen nese og innse at det du blir så forbannet bare er en bagatell i den store sammenhengen. Du er tross alt veldig heldig. Det siste du skrev blir bare for dumt, da det bor 8,3 milliarder mennesker på denne planeten. Jeg har vansker med å tro at du virkelig ønsker livet av alle de menneskene fordi du selv er så misfornøyd. 1 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli UtakknemligDiva skrev (6 timer siden): Jeg synes likevel vi som art forsyner oss alt for grådig av naturen. Og med alle jobbene som overtas av ai og div teknologi så trengs vi mindre. Likevel blir vi flere. Så nå lever mange bare til overs. Vi er alt for drevet av eget ego. Vi tenker ikke over nytten, eller hva vi fører videre. Og hva tror vi at vi er? Dette er jeg faktisk helt enig i og har tenkt over flere ganger selv, men det er også en helt annen diskusjon som ikke har noe med været å gjøre ref. hovedposten din. 0 Siter
Grendel Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli (endret) I Trollheimen har det variert fra 7 grader til rundt 20. Mest rundt 10-12 grader. Litt regn. Litt sol. Jeg synes egentlig det fungerer bra både til tur og til å gjøre ting ute. Jeg har vært en tur til Østlandet også. Det er en syden-opplevelse nå. Akkurat som syden så er 30 grader og 20+ i vannet deilig, men det holder med noen dager. Endret 23. juli av Grendel 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. juli Forfatter Skrevet 23. juli Martine skrev (11 timer siden): Jeg har ikke skrevet at brannen i Drammen teller så mye mer enn katastrofer i resten av verden. Jeg kunne godt nevnt Gaza for den saks skyld, men poenget mitt ville vært det samme. Grunnen til at jeg dro inn brannen er fordi det er så nærme og akkurat har skjedd, Og så kjenner jeg noen som bor i området som ble berørt. Jeg ville bare få frem at det handler om å se forbi sin egen nese og innse at det du blir så forbannet bare er en bagatell i den store sammenhengen. Du er tross alt veldig heldig. Det siste du skrev blir bare for dumt, da det bor 8,3 milliarder mennesker på denne planeten. Jeg har vansker med å tro at du virkelig ønsker livet av alle de menneskene fordi du selv er så misfornøyd. har aldri skrevet at jeg ønsker lover av alle mennesker. jeg bare er lei denne tilværelsen på denne planeten. 0 Siter
ISW Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli UtakknemligDiva skrev (28 minutter siden): har aldri skrevet at jeg ønsker lover av alle mennesker. jeg bare er lei denne tilværelsen på denne planeten. Jeg er litt bekymret for deg for tiden, det virker som du har det ganske vondt og du virker deprimert. Var det en god ide å slutte med AD? Kan du snakke med noen om hvordan du kan få hjelp til å få det litt bedre? 2 Siter
psykedeliker Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli (endret) UtakknemligDiva skrev (12 timer siden): Min unge slipper å bli født, jeg ønsker ikke at noen skal arve min depresjon. Vondt I Viljen™ er ikke arvelig. Depresjonen din skaper du selv med alle projiseringene dine. Min sommer er forøvrig ikke slutt, og her er det bra vær. Endret 23. juli av psykedeliker 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. juli Forfatter Skrevet 23. juli ISW skrev (7 timer siden): Jeg er litt bekymret for deg for tiden, det virker som du har det ganske vondt og du virker deprimert. Var det en god ide å slutte med AD? Kan du snakke med noen om hvordan du kan få hjelp til å få det litt bedre? Men jeg er mer interessert i årsaken til depresjonen. Jeg klarer ikke helt å tro på denne medisinen. Hvor lenge skal jeg måtte stå på den? Hva er det som er feil med meg jeg er deprimert? Jeg mener måten jeg er satt sammen på, hele nervesystemet, er bygget feil. En maskin som er feilbygd må enten bygges om, ellers blir de byttet ut til bedre versjoner. Dessverre er ikke teknologien der enda at vi kan ta ut de dårlige delene av kroppen vår og bare sette inn noe bedre. Jeg hater nervesystemet mitt. Og så er det en hjerne som vipper lett mot det depressive, og det er også misslykket. Hva feiler den? Å begynne på en pille, endrer ikke faktum at jeg er født med det nervesystemet jeg har. Men jeg vil ikke ha det. Men det er jo umulig å bytte ut sin egen kropp… 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. juli Forfatter Skrevet 23. juli (endret) og alt man har lyst ødelegger kloden. stadig er det mas om klimaet, reising er selvfølgelig en versting, reising med fly altså, som er det jeg liker best. Jeg er sur fordi jeg ikke fant en kjæreste i utlandet. Missunner folk som har noe som drar de til utlandet. Jeg har en far, men han var ubrukelig fra dag 1. Så er jeg sånn vanlig rotte i gata, kjedelig månedslønn, skal mest sannsynlig ha lån mesteparten av livet, Fordi jeg ikke har klart bedre. Og når jeg har jobbet så mye at jeg har måttet klare meg med 3 timers sønn over lengre tid, så ble jeg sliten, og forbannet på kroppen min for at jeg måtte bruke tid på å gi den hvile. Jeg er snart middelaldrende. Så jeg gruer meg til hver bursdag. Jeg synes ikke jeg har klart noe som helst, og likevel er jeg så sliten og utmattet. Jeg er sint på meg selv for å være sliten. Hele jævla familien bor også et sted jeg ikke vil bo. Jeg er innflytter til byen. Jeg ser for meg hvordan jeg hadde vært om jeg var annerledes. Og jeg er sur fordi jeg bare endte opp i norge igjen. Hvorfor finner jeg aldri der jeg hører hjemme? Er sikkert der jeg vokste opp, kjenner jeg mitt kjedelig liv rett. Vi flyttet heller aldri til andre steder slik som mange der. Hvorfor er jeg den eneste i familien som bare vil bort hele tiden? Så er folk en del økonomisk begrenset da. Det er også en angst i meg. Er du sleip nok og smart nok går det meste, men noen er uheldige og blir tildelt sånne søppel egenskaper som gjør at de ikke kommer seg frem. Samvittighet og ordinær intelligens. Se på alle som bare er ute og reiser, virker som de bare ikke trenger å tenke på noe. Så er det vi som løper i rottehjulet, må velge det eller det, tenk så lite intelligent, som er stoppet av noen tall på konto. Endret 23. juli av UtakknemligDiva 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli UtakknemligDiva skrev (5 minutter siden): Jeg er sur fordi jeg ikke fant en kjæreste i utlandet. Missunner folk som har noe som drar de til utlandet. Jeg har en far, men han var ubrukelig fra dag 1. Så er jeg sånn vanlig rotte i gata, kjedelig månedslønn, skal mest sannsynlig ha lån mesteparten av livet, Fordi jeg ikke har klart bedre. De aller aller fleste har det sånn. UtakknemligDiva skrev (5 minutter siden): Og når jeg har jobbet så mye at jeg har måttet klare meg med 3 timers sønn over lengre tid, så ble jeg sliten, og forbannet på kroppen min for at jeg måtte bruke tid på å gi den hvile. Ingen klarer seg med 3 timers søvn over tid. Anonymkode: 02d7f...a35 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. juli Forfatter Skrevet 23. juli (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De aller aller fleste har det sånn. Det er jo det som er problemet. Det er derfor det kalles gjennomsnittlig. Gjenkomsnittlige er spillbrikkene, som er høyere utviklede har det gøy med. Løper sitt rotte race så man knapt klarer å nyte livet. Det eneste riktige vi kan gjøre er å redusere forventningene til livet. Fordi du blir jo skuffet om du satser mer. Spare spare spare, også av ferie pengene, og litt ekstra til den jævla alderdommen som også har en plass i livet. Alle annonser som kommer opp i feedene, om bankene som kan gi deg så og så bra tilbud, alle bare prøver å finne det beste, mens de blir lurt inn i en avtale. Jo mindre du lever, jo bedre er det, Du må helst velge mellom å leve mens du er ung, eller som gammel. Skal du eie? du bør du ikke unne deg særlig annet. Skal du leve livet? da kan du ikke eie noe. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ingen klarer seg med 3 timers søvn over tid. Anonymkode: 02d7f...a35 Misslykket natur Endret 23. juli av UtakknemligDiva 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. juli Forfatter Skrevet 23. juli Jeg prøver stadig å forandre også hvordan jeg beveger meg, for jeg tror jeg fikk høre at jeg var keitete når jeg var yngre, enda en ting som lå naturlig i meg som jeg ikke ville ha: og er fremdeles redd for at det er synbart, så jeg må hele tiden være bevist på kroppen så den ikke beveger seg feil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.