Fru2020 Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Jeg er godt voksen, men elsker skolestart. August et for meg den ultimate ny start måneden. Vi har hatt en lang ferie, ladet batteriene. Og jeg bruker sommermånedene til å tenke over hvilke ting jeg vil endre på I livet. Ja. Jeg har nedtelling til august på mobilen min. (Til september også for da er det høst) Jeg gleder meg veldig til at jeg ikke skal ha noen forpliktelser som jeg må gjøre. Jeg gleder meg til en ro i livet. Jeg planlegger å bruke mye tid på å sette meg inn i eteriske oljer, urter og hellige drikker. Jeg skal også bruke mer tid på matta. Et stort mål er å jevnlig gå de fem minuttene ned i parken og drikke en kopp kaffe på benken. Og så vurderer jeg å starte i kor for at verden min ikke skal bli for liten, når jeg ikke har noe jeg skal utenfor hjemmet. Hva med deg? Noen tanker om høsten? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Fru2020 skrev (Akkurat nå): Jeg er godt voksen, men elsker skolestart. August et for meg den ultimate ny start måneden. Vi har hatt en lang ferie, ladet batteriene. Og jeg bruker sommermånedene til å tenke over hvilke ting jeg vil endre på I livet. Ja. Jeg har nedtelling til august på mobilen min. (Til september også for da er det høst) Jeg gleder meg veldig til at jeg ikke skal ha noen forpliktelser som jeg må gjøre. Jeg gleder meg til en ro i livet. Jeg planlegger å bruke mye tid på å sette meg inn i eteriske oljer, urter og hellige drikker. Jeg skal også bruke mer tid på matta. Et stort mål er å jevnlig gå de fem minuttene ned i parken og drikke en kopp kaffe på benken. Og så vurderer jeg å starte i kor for at verden min ikke skal bli for liten, når jeg ikke har noe jeg skal utenfor hjemmet. Hva med deg? Noen tanker om høsten? Nei. Jeg har ferie hele året. Ingen ny start her. Anonymkode: b5847...6b9 0 Siter
Fru2020 Skrevet 23. juli Forfatter Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Jeg har ferie hele året. Ingen ny start her. Anonymkode: b5847...6b9 Jeg er uføretrygdet og har ikke jobbet siden 2017. Året har likevel en variasjon i seg for meg. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Det var en veldig god følelse ja, fordi det faktisk var en start. men jeg føler livet har stoppet jo nærmere man kommer 40 åra. August har liksom bare blitt den nye starten på vinteren. Hele vintermørket ligger foran, pakket nettopp endelig ned de jævla vinter klærne, så skal de opp igjen før man vet det. 0 Siter
Havfruen Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Ingen store planer her. Har sommerferie fra jobb i 1 uke til før jeg begynner å jobbe igjen (50%). Har ingen mål i seg selv annet enn å komme igjennom dagene. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 23. juli Forfatter Skrevet 23. juli UtakknemligDiva skrev (6 minutter siden): Det var en veldig god følelse ja, fordi det faktisk var en start. men jeg føler livet har stoppet jo nærmere man kommer 40 åra. August har liksom bare blitt den nye starten på vinteren. Hele vintermørket ligger foran, pakket nettopp endelig ned de jævla vinter klærne, så skal de opp igjen før man vet det. Jeg blir 47 til høsten og livet har på ingen måte stoppet opp. Men det velger man jo litt selv. 3 Siter
Fru2020 Skrevet 23. juli Forfatter Skrevet 23. juli Havfruen skrev (Akkurat nå): Ingen store planer her. Har sommerferie fra jobb i 1 uke til før jeg begynner å jobbe igjen (50%). Har ingen mål i seg selv annet enn å komme igjennom dagene. Har du fått gjort noen gode ting for deg selv i ferien? 0 Siter
emilie321 Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Fru2020 skrev (18 minutter siden): Jeg er godt voksen, men elsker skolestart. August et for meg den ultimate ny start måneden. Vi har hatt en lang ferie, ladet batteriene. Og jeg bruker sommermånedene til å tenke over hvilke ting jeg vil endre på I livet. Ja. Jeg har nedtelling til august på mobilen min. (Til september også for da er det høst) Jeg gleder meg veldig til at jeg ikke skal ha noen forpliktelser som jeg må gjøre. Jeg gleder meg til en ro i livet. Jeg planlegger å bruke mye tid på å sette meg inn i eteriske oljer, urter og hellige drikker. Jeg skal også bruke mer tid på matta. Et stort mål er å jevnlig gå de fem minuttene ned i parken og drikke en kopp kaffe på benken. Og så vurderer jeg å starte i kor for at verden min ikke skal bli for liten, når jeg ikke har noe jeg skal utenfor hjemmet. Hva med deg? Noen tanker om høsten? Selv liker jeg høsten. Både den klare lufta og de fine fargene, men liker også at dagene blir mer normalisert... på sommeren stenger mye ned og/eller går for halv maskin. 0 Siter
Havfruen Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Fru2020 skrev (8 minutter siden): Har du fått gjort noen gode ting for deg selv i ferien? Jeg lurer på om jeg har hatt min 2. hypomani i livet. Stressende opplevelse. Ja takk, jeg har tilbrakt tid med min søster og to av niesene mine. Det har vært hyggelig. Pluss at jeg og mannen har gått noen lette fjellturer☺️ 0 Siter
Havfruen Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Fru2020 skrev (14 minutter siden): Jeg blir 47 til høsten og livet har på ingen måte stoppet opp. Men det velger man jo litt selv. Jeg er 45, men føler meg som en 80-åring😅 0 Siter
Musikk Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Ingen ny start🙂gleder meg til kulden, fine høst fargene, tidlig mørkt ute. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Da ungene fremdeles bodde hjemme var det koselig å forberede skolestart, kanskje måtte noe forandres på rommene deres, vi kjøpte noen nye klær og ikke minst nye skolesaker - det var alltid gøy! Nå går det mer i at nå er ferien over og det er lenge til neste gang man har litt fri... I jula i år (og neste år) er det jo nesten ikke ekstra fridager heller. Jeg har nedtelling av år til jeg skal gå av med afp da... Det skal bli godt! 0 Siter
laban Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli (endret) Fru2020 skrev (9 timer siden): Og så vurderer jeg å starte i kor for at verden min ikke skal bli for liten, når jeg ikke har noe jeg skal utenfor hjemmet. Det er et fint tidspunkt å starte når sommerpausen er over. Finn et kor som passer ditt ambisjonsnivå og kjør på! Fru2020 skrev (9 timer siden): Hva med deg? Jeg har tenkt å bli pensjonist i 2027. Så det blir en del forberedelser på jobb av den grunn, siden vi er veldig få som driver med det jeg gjør. Ellers har jeg ikke noe spesielt forhold til august, bortsett fra at ferien ubønnhørlig er over og at både jobb og annen hverdag venter. Endret 24. juli av laban 0 Siter
Vhanja Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Jeg også elsker skolestart. Husker august var magisk da jeg studerte på universitetet. Nytt penum, nye interessante bøker, høstvinden som blåste gjennom trærne, en kopp kaffe i universitetskafeen.... elsket det. Høsten er min favoritt-årstid, så det ser jeg alltid frem til. Nå ser jeg frem litt ekstra fordi jeg har tre uker sommerferie de tre første ukene i august. Og i begynnelsen av septemer reiser jeg og mannen min på en liten bryllupsreise til København. Utover det skal jeg bare nyte høsten. Har et lite mål om å bruke mindre tid foran PCen og lese mer bøker. Begynner å samle seg opp nå, med bøker jeg har her som jeg har lyst til å lese. 0 Siter
Sjø Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Jeg håper på at august kan bli måneden jeg hopper i det jeg lenge har ønsket og at jeg tør litt mer. Jeg har egentlig ganske mange mål jeg ønsker å nå. Men jeg har blitt enig med behandler om å begynne å jobbe med relasjonene mine. Være mer ærlig, åpen og sårbar samt tilbringe mer tid sammen. Jeg har også litt lyst til å bli mer analog (altså bruke mindre tid på mobil og tv og mer tid på fysiske ting). Så tenker lese mer bøker, gå mer tur og være mer i naturen også skrive for hånd og fotografere mer. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 24. juli Forfatter Skrevet 24. juli Havfruen skrev (19 timer siden): Jeg lurer på om jeg har hatt min 2. hypomani i livet. Stressende opplevelse. Ja takk, jeg har tilbrakt tid med min søster og to av niesene mine. Det har vært hyggelig. Pluss at jeg og mannen har gått noen lette fjellturer☺️ Hypomani kan være stressende ja. Håper at du lander greit. Havfruen skrev (19 timer siden): Jeg er 45, men føler meg som en 80-åring😅 Jeg også- ihvertfall I kroppen Musikk skrev (16 timer siden): Ingen ny start🙂gleder meg til kulden, fine høst fargene, tidlig mørkt ute. Det gleder jeg meg også til. Lillemus skrev (11 timer siden): Da ungene fremdeles bodde hjemme var det koselig å forberede skolestart, kanskje måtte noe forandres på rommene deres, vi kjøpte noen nye klær og ikke minst nye skolesaker - det var alltid gøy! Nå går det mer i at nå er ferien over og det er lenge til neste gang man har litt fri... I jula i år (og neste år) er det jo nesten ikke ekstra fridager heller. Jeg har nedtelling av år til jeg skal gå av med afp da... Det skal bli godt! Oi. Er det lite fridager. Det er jo utfordrende. Håper du har noen fridager til gode laban skrev (10 timer siden): Det er et fint tidspunkt å starte når sommerpausen er over. Finn et kor som passer ditt ambisjonsnivå og kjør på! Jeg har tenkt å bli pensjonist i 2027. Så det blir en del forberedelser på jobb av den grunn, siden vi er veldig få som driver med det jeg gjør. Ellers har jeg ikke noe spesielt forhold til august, bortsett fra at ferien ubønnhørlig er over og at både jobb og annen hverdag venter. Jeg gikk i dps sitt kor i fem år. Han som dirigerer det dirigerer et blandakor som helt tilfeldig øver i et bygg fem minutters gåtur fra oss så det blir eventuelt det. Spennende med forberedelser til pensjon. Vil tro det er veldig rart og nesten uvirkelig å forestille seg. Jeg fikk ikke noe forberedelsestid da jeg gikk ut av arbeidslivet så jeg har brukt flere år på å venne meg til tanken. Vhanja skrev (9 timer siden): Jeg også elsker skolestart. Husker august var magisk da jeg studerte på universitetet. Nytt penum, nye interessante bøker, høstvinden som blåste gjennom trærne, en kopp kaffe i universitetskafeen.... elsket det. Høsten er min favoritt-årstid, så det ser jeg alltid frem til. Nå ser jeg frem litt ekstra fordi jeg har tre uker sommerferie de tre første ukene i august. Og i begynnelsen av septemer reiser jeg og mannen min på en liten bryllupsreise til København. Utover det skal jeg bare nyte høsten. Har et lite mål om å bruke mindre tid foran PCen og lese mer bøker. Begynner å samle seg opp nå, med bøker jeg har her som jeg har lyst til å lese. Jeg studerte sammenhengende fra 2001 til 2011 og fra 2014- 2017 så følelsen av skolestart som student sitter i meg. Studerte bare fullt i fire år, men spenningen rundt ny plan og første gåtur gjennom campus er like gøy om man er deltidsstudent. Jeg har prøvd to studier etter jeg ble syk, men må innse at jeg er så pass svekket mentalt at jeg ikke klarer det. Mer bøker står på min plan også. Har som plan å lese 50 bøker i 2026 og har bare lest 20 (startet ved påske) så det er full fart fremover Sjø skrev (1 time siden): Jeg håper på at august kan bli måneden jeg hopper i det jeg lenge har ønsket og at jeg tør litt mer. Jeg har egentlig ganske mange mål jeg ønsker å nå. Men jeg har blitt enig med behandler om å begynne å jobbe med relasjonene mine. Være mer ærlig, åpen og sårbar samt tilbringe mer tid sammen. Jeg har også litt lyst til å bli mer analog (altså bruke mindre tid på mobil og tv og mer tid på fysiske ting). Så tenker lese mer bøker, gå mer tur og være mer i naturen også skrive for hånd og fotografere mer. Jeg tror det er lurt å ikke fokusere på alt for mye på en gang. Relasjoner er jo veldig viktige så det høres ut som en fin start. Analog verden er en god plan. 3 Siter
Vhanja Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Fru2020 skrev (1 time siden): Jeg studerte sammenhengende fra 2001 til 2011 og fra 2014- 2017 så følelsen av skolestart som student sitter i meg. Studerte bare fullt i fire år, men spenningen rundt ny plan og første gåtur gjennom campus er like gøy om man er deltidsstudent. Jeg har prøvd to studier etter jeg ble syk, men må innse at jeg er så pass svekket mentalt at jeg ikke klarer det. Jeg har lenge tenkt at hvis jeg er kognitivt klar når jeg blir pensjonist så vil jeg bli student. Bare ta fag her og der, bli med på forelesninger og bare nyte lærdommen uten noe press om å bestå noen eksamener. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 24. juli Forfatter Skrevet 24. juli Vhanja skrev (35 minutter siden): Jeg har lenge tenkt at hvis jeg er kognitivt klar når jeg blir pensjonist så vil jeg bli student. Bare ta fag her og der, bli med på forelesninger og bare nyte lærdommen uten noe press om å bestå noen eksamener. Det har jeg også tenkt. Har tenkt det om tiden som ufør også, men desverre viste det seg at jeg er så kognitivt svekket at det ikke lot seg gjøre. Det var veldig trist å oppdage og svært overraskende. Jeg trodde liksom ikke jeg var så svekket. Men jeg håper å jobbe meg tilbake igjen. Satser på at seponeringen av medisiner vil gjøre litt. Så skal jeg I høst jobbe med å tilegne meg kunnskap på et nytt område og planen er å formulere denne kunnskapen skriftlig for meg selv. Bare for å trene opp muskelen. 0 Siter
Vhanja Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Fru2020 skrev (13 minutter siden): Det har jeg også tenkt. Har tenkt det om tiden som ufør også, men desverre viste det seg at jeg er så kognitivt svekket at det ikke lot seg gjøre. Det var veldig trist å oppdage og svært overraskende. Jeg trodde liksom ikke jeg var så svekket. Men jeg håper å jobbe meg tilbake igjen. Satser på at seponeringen av medisiner vil gjøre litt. Så skal jeg I høst jobbe med å tilegne meg kunnskap på et nytt område og planen er å formulere denne kunnskapen skriftlig for meg selv. Bare for å trene opp muskelen. Skjønner deg veldig godt. Et steg om gangen. 0 Siter
påskelilje Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Anbefaler kor! Det er så givende 🎶🥰🎶 August for meg betyr full fart med jobb igjen (begynner på mandag) etter 4 ukers ferie. Kunne gjerne hatt fire til 🤩 Jeg bor heldigvis så nærme mitt ferieparadis at jeg kan forlenge sommeren ved å bo her bo fortsatt, også mens jeg jobber. I stedet for 15 min kjøring til og fra jobb, blir det 25, men det er jo helt overkommelig! Jeg er så uendelig glad i sommeren og vil den skal vare leeenge! Men når først høsten kommer, er det fint det og. Det blir stille I huset i august, når yngstedattera reiser tilbake til studiestedet sitt etter 2,5 mnd her hjemme med sommerjobb. Litt godt det og, tror jeg! I september skal jeg på to helgeturer; en med to venninner og en med mine foreldre. Det blir fint! Så august blir altså tilbake til normalen, før det blir litt turer og reising på høsten. Fint det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.