Gå til innhold

Hva er ditt hovedproblem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mener konkret problem, ikke hva slags diagnoser du har. Mitt er at jeg har så store problemer i sosiale settinger og smalltalk og danne relasjoner.

Anonymkode: 9e76f...6fe

Videoannonse
Annonse
Havfruen
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mener konkret problem, ikke hva slags diagnoser du har. Mitt er at jeg har så store problemer i sosiale settinger og smalltalk og danne relasjoner.

Lav selvfølelse og undertrykte følelser.

Skrevet

Anhedoni kanskje. Strever med å akseptere følelser og handlinger som ikke har med produktivitet eller hensyn til andre å gjøre. Så hjelper det ikke på at alt som kjennes ut som selvstraff oppleves som moralsk riktig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er en problemstiling det er mulig å jobbe med. Konkret og målbar. 

AnonymBruker
Skrevet

Hovedproblemet er at jeg ikke har noen verdi og er ikke elskbar.

Anonymkode: 5459f...7d9

FjellOgDalar
Skrevet

Lange ferier eller uforutsigbarhet mht. noe å gjøre på er det jeg synes er vanskeligst. Men det har ikke slått beina under meg - noe det ville gjort før. 

Skrevet

Å få gjort husarbeid, inkl matlaging 😭 På delt andreplass kommer dusjing og at jeg føler meg dårlig fysisk. Har det fint psykisk 🥳

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (8 timer siden):

Dette er en problemstiling det er mulig å jobbe med. Konkret og målbar. 

Er det egentlig så konkret og målbart? Men hvis jeg hadde heller skrevet mitt problem er at jeg har så store sosiale vansker at nå har jeg ingen vennskap så ville det vært konkret for da kunne man sagt at når jeg får bedre ferdigheter i det sosiale og større selvtillit da ville jeg klart å fått meg en venn. Så man kan måle det da når jeg har klart å fått vennskap.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det egentlig så konkret og målbart?

Ja, dette skulle vi klart å måle.

psykedeliker
Skrevet

Jeg har i utgangspunktet ingen problemer, det er noen andre som mener at jeg har et problem.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Jeg har i utgangspunktet ingen problemer, det er noen andre som mener at jeg har et problem.

Har et problem, eller er et problem?

Anonymkode: 06e4a...fa7

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et problem, eller er et problem?

Det er ikke så nøye, jeg spiller bare den rollen jeg er tildelt.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (5 timer siden):

Det er ikke så nøye, jeg spiller bare den rollen jeg er tildelt.

Er det ikke fryktelig utmattende å spille en rolle hele tiden?

Anonymkode: fa210...7ae

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det ikke fryktelig utmattende å spille en rolle hele tiden?

Nei, jeg får jo betalt.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg får jo betalt.

Av staten?

Anonymkode: fa210...7ae

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Av staten?

Riktig!

Worrisome_plenty
Skrevet

Altoppslukende angst, apati og passivitet.

Skrevet

Jeg har ikke et problem, det er andre folk som er problemet hehe. Men på alvor så er mitt største problem om dagen at jeg tåler meget lite psykisk og fysisk stress/belastning og da er det vanskelig å forholde seg til andre mennesker. Å belaste kroppen fysisk i tillegg gjør at jeg kan bli slått ut og om jeg ikke hviler ender jeg ironisk nok med å sove mindre å mindre. Antar det er nervesystemet som er føkd.

Skrevet

Jeg vil si at mitt hovedproblem er en hyperårvåkenhet ovenfor fysiske såvel som psykiske symptomer. Gjennom det stresser jeg meg en del opp over symptomer som objektivt sett er ganske uskyldige (f.eks. hjertebank, brystubehag, angsttilløp, emosjonell nummenhet, negative følelser) - og får et behov for å "overbehandle" symptomene.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (På 27.7.2026 den 0.47):

Skyld på andre det lønner seg alltid.

Anonymkode: 24782...294

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...