Gå til innhold

Hvorfor er _konfrontasjon som terapeutisk metode_ så undervurdert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (20 minutter siden):

Vi diskuterer ikke sannhet her, men fakta. Det er to forskjellige ting.

Ikke så alene som du tror! Men vi hører ikke så mye om de som bruker metoden, fordi problemene faktisk blir løst og da er det ikke noe mer å snakke om. Det vi hører om er alle problene som vedvarer fordi de bare flyttes rundt istedenfor å løses.

Å være i kontinuerlig trass er noe helt annet enn det tråden handler om.

Det er mange som setter hardt mot hardt og gir seg ikke. De ender opp i konflikt med de fleste. De skal vinne på alle fronter.
De holder på i årevis. Og driver de fleste mennesker fra seg. Problemene blir ikke løst.

Verden er full og land og ledere som setter hardt mot hardt. Tilslutt ender de opp med og bli avsatt eller tvunget inn i forhandlinger.

Anonymkode: d9967...3eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

At folk får leve livene sine som de vil. 

Så det er ikke galt i å stjele, eller begå overgrep mot barn?

Anonymkode: c8efc...1ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det er ikke galt i å stjele, eller begå overgrep mot barn?

Det får være opp til deg å vurdere, jeg kan ikke si hva som er hva. Jeg vil ikke gå inn i en diskusjon om det da det tapper meg, må beskytte meg selv :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er mange som setter hardt mot hardt og gir seg ikke. De ender opp i konflikt med de fleste. De skal vinne på alle fronter.
De holder på i årevis. Og driver de fleste mennesker fra seg. Problemene blir ikke løst.

Verden er full og land og ledere som setter hardt mot hardt. Tilslutt ender de opp med og bli avsatt eller tvunget inn i forhandlinger.

Hva vil du frem til her ift. det tråden handler om?

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke gå inn i en diskusjon om det da det tapper meg, må beskytte meg selv :) 

Din konfliktskyhet er vi godt kjent med, ja.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Din konfliktskyhet er vi godt kjent med, ja.

Fair det :) Vil ikke la meg tappe lenger, jeg vil ha fred inni meg. 

Skrevet

Fair det :) Vil ikke la meg tappe lenger, jeg vil ha fred inni meg. 

Ok, du har ihvertfall svart på hovedspørsmålet.

Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Ok, du har ihvertfall svart på hovedspørsmålet.

Flott. 

Skrevet
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Det får være opp til deg å vurdere, jeg kan ikke si hva som er hva. Jeg vil ikke gå inn i en diskusjon om det da det tapper meg, må beskytte meg selv :) 

Det var et veldig enkelt spørsmål som ethvert anstendig individ lett burde kunne svare på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var et veldig enkelt spørsmål som ethvert anstendig individ lett burde kunne svare på.

Du kan jo se hva Delores Cannon sier om det, masse på youtube. jeg kommer ikke til å gå inn i det....

Skrevet

Du kan jo se hva Delores Cannon sier om det, masse på youtube. jeg kommer ikke til å gå inn i det....

Hva sier hun om det? (Jeg har ikke tid til å se igjennom alle videoene)=.

Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Nå synes jeg du kan fortsette her isteden: 

Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Nå synes jeg du kan fortsette her isteden: 

Skal ikke fortsette med noe som helst.

Skrevet
psykedeliker skrev (31 minutter siden):

Hva vil du frem til her ift. det tråden handler om?

Trodde tråden handlet om og sette hardt mot hardt. Og da skal den andre part gi seg og alle problemene være løst.

Men jeg tar høyde for at jeg har misforstått alt sammen. 
Ønsker deg en fin dag, med eller uten manus.

Anonymkode: d9967...3eb

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trodde tråden handlet om og sette hardt mot hardt.

Jeg ser at jeg kunne vært tydeligere. Den handler om å sette hardt mot hardt som (en del av) terapeutisk metode, under premisset om at fjerrner man årsaken til en psykisk lidelse, vil lidelsen forsvinne av seg selv. Det er en måte å ta tilbake det man har blitt fratatt, og dermed korrigere en kunstig skapt ubalanse. Det er også å ta samfunnsansvar, fordi man sørger for at den/de enkeltindividene som har skapt ubalansen i utgangspunktet ikke lengre bare kan finne seg et nytt offer og fortsette som før.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ønsker deg en fin dag, med eller uten manus.

Jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, begge deler! Ha en fin dag du også!

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...