Gå til innhold

40 år med dette? Jeg skjønner ikke hvordan folk orker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å holde ut i arbeidslivet helt til pensjonsalderen. Bare tanken gjør meg utslitt. Stå opp klokka seks hver eneste morgen, stresse for å rekke kollektivtransporten, håpe at bussen eller toget faktisk er i rute, presse seg inn blant stressa mennesker og rekke jobb til åtte. Så åtte timer på jobb, før man drar hjem helt tom for energi. Og dagen etter? Nøyaktig det samme. Om og om igjen, år etter år, i flere tiår.

Jeg klarer oppriktig ikke å forstå hvordan dette har blitt sett på som en normal måte å leve på. Hvordan i helvete har menneskeheten akseptert at så store deler av livet skal gå med til en endeløs rutine som tapper folk for tid og krefter?

Anonymkode: e300b...5fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å holde ut i arbeidslivet helt til pensjonsalderen. Bare tanken gjør meg utslitt. Stå opp klokka seks hver eneste morgen, stresse for å rekke kollektivtransporten, håpe at bussen eller toget faktisk er i rute, presse seg inn blant stressa mennesker og rekke jobb til åtte. Så åtte timer på jobb, før man drar hjem helt tom for energi. Og dagen etter? Nøyaktig det samme. Om og om igjen, år etter år, i flere tiår.

Jeg klarer oppriktig ikke å forstå hvordan dette har blitt sett på som en normal måte å leve på. Hvordan i helvete har menneskeheten akseptert at så store deler av livet skal gå med til en endeløs rutine som tapper folk for tid og krefter?

Det beste er vel å finne noe man brenner for og liker å holde på med, da blir det jo lettere. 

Skrevet
psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Hva tror du selv?

Jeg skønner hvorfor så mange blir uføre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skønner hvorfor så mange blir uføre.

Det er det mange ulike grunner til, så hvis du kjenner til dem alle har du jo svært gode forutsetninger til å gjøre kloke livsvalg når det gjelder jobb og karriere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...