Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trodde Norge hadde et fengsel for kvinner der tok jeg feil. Det er fire rene kvinnefengsler i Norge: Bredtveit, Evje, Ravneberget og Kragerø. Har bare hørt om Bredtveit. 

Endret av Musikk
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Musikk skrev (1 time siden):

Jeg trodde Norge hadde et fengsel for kvinner der tok jeg feil. Det er fire rene kvinnefengsler i Norge: Bredtveit, Evje, Ravneberget og Kragerø. Har bare hørt om Bredtveit. 

Den er grei...

psykedeliker
Skrevet

Jeg trodde hekser var noe som bare fantes i eventyr, men der tok jeg feil. Det bor opptil flere i nabolaget mitt og det forklarer jo litt av hvert.

Skrevet (endret)
psykedeliker skrev (På 28.7.2026 den 19.02):

Jeg trodde hekser var noe som bare fantes i eventyr, men der tok jeg feil. Det bor opptil flere i nabolaget mitt og det forklarer jo litt av hvert.

Ikke et hyggelig nabolag du har.  

Endret av Musikk
Skrevet
Lady HM skrev (På 28.7.2026 den 18.58):

Den er grei...

Vi hadde trengt kun et i Norge. 

Skrevet

Fire kvinnefengsel i Norge i dag mye synes nå jeg. 

Skrevet

Fire kvinnefengsel i Norge i dag mye synes nå jeg. 

Hvorfor er det mye? Det er flere mannefengsler. 

psykedeliker
Skrevet

Ikke et hyggelig nabolag du har.  

Det har jeg ikke sagt noe om. Hva bygger du den konklusjonen på?

Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Hvorfor er det mye? Det er flere mannefengsler. 

Damer er vel ikke så kriminele. 

Skrevet
psykedeliker skrev (57 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt noe om. Hva bygger du den konklusjonen på?

Ok. Du sa noe om hekser. 

Skrevet
Musikk skrev (10 minutter siden):

Damer er vel ikke så kriminele. 

Nei. Rundt 75-80% av personer som idømmes straff i Norge er menn, eller tre av fire personer. Men det er fortsatt mange kvinner som gjør kriminelle ting. Ca 3,98 kvinner per tusen innbyggere gjør kriminelle handlinger. Nå dømmes ikke alle disse kvinnene til fengsel, men det er åpenbart behov for mer enn ett kvinnefengsel. 

Tallene er hentet fra ChatGPT. 

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei. Rundt 75-80% av personer som idømmes straff i Norge er menn, eller tre av fire personer. Men det er fortsatt mange kvinner som gjør kriminelle ting. Ca 3,98 kvinner per tusen innbyggere gjør kriminelle handlinger. Nå dømmes ikke alle disse kvinnene til fengsel, men det er åpenbart behov for mer enn ett kvinnefengsel. 

Tallene er hentet fra ChatGPT. 

Ok. Kun gjort som i Amerika bygget et stort fengsel. 

Skrevet (endret)
Musikk skrev (3 minutter siden):

Ok. Kun gjort som i Amerika bygget et stort fengsel. 

Hva mener du? De har vel mer enn ett kvinnefengsel i Amerika også..? 

Omtrent 100-120 rene kvinnefengsel i USA. Pluss flere lokale fengsler, men de regnes ikke som rene kvinnefengsler. 

Endret av Glitter
Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Hva mener du? De har vel mer enn ett kvinnefengsel i Amerika også..? 

Omtrent 100-120 rene kvinnefengsel i USA. Pluss flere lokale fengsler, men de regnes ikke som rene kvinnefengsler. 

Ja, de er store for kvinner og menner. 

Ikkeanonymnok
Skrevet
Musikk skrev (14 timer siden):

Du har utrolig mange rare meninger. Jeg trodde jeg var utenfor normen, men jeg blir stadig overrasket av dine utsagn. Dette er altså kun en observasjon.

Skrevet
Musikk skrev (16 timer siden):

Og hvorfor sier du det?

Skrevet
Musikk skrev (19 timer siden):

Vi trenger flere kvinnefengsler. Blant annet fordi Norge er et langt land, og mange kvinner som soner vil ha behov for å være nær familie og nettverk, spesielt de som har barn, og de som har opplevd store traumer. Kontakt med barn og pårørende er en viktig del av rehabiliteringen.

Skrevet
Martine skrev (1 time siden):

Vi trenger flere kvinnefengsler. Blant annet fordi Norge er et langt land, og mange kvinner som soner vil ha behov for å være nær familie og nettverk, spesielt de som har barn, og de som har opplevd store traumer. Kontakt med barn og pårørende er en viktig del av rehabiliteringen.

Enig med deg🙂

Skrevet
Lady HM skrev (4 timer siden):

Og hvorfor sier du det?

Eks: Oslo kunne vi hatt et stort kvinnefengsel som  kvinner fra helle lande kunne sone. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...