Musikk Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli (endret) Jeg trodde Norge hadde et fengsel for kvinner der tok jeg feil. Det er fire rene kvinnefengsler i Norge: Bredtveit, Evje, Ravneberget og Kragerø. Har bare hørt om Bredtveit. Endret 28. juli av Musikk 0 Siter
Lady HM Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Musikk skrev (1 time siden): Jeg trodde Norge hadde et fengsel for kvinner der tok jeg feil. Det er fire rene kvinnefengsler i Norge: Bredtveit, Evje, Ravneberget og Kragerø. Har bare hørt om Bredtveit. Den er grei... 1 Siter
psykedeliker Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Jeg trodde hekser var noe som bare fantes i eventyr, men der tok jeg feil. Det bor opptil flere i nabolaget mitt og det forklarer jo litt av hvert. 2 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli (endret) psykedeliker skrev (På 28.7.2026 den 19.02): Jeg trodde hekser var noe som bare fantes i eventyr, men der tok jeg feil. Det bor opptil flere i nabolaget mitt og det forklarer jo litt av hvert. Ikke et hyggelig nabolag du har. Endret 31. juli av Musikk 0 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli Lady HM skrev (På 28.7.2026 den 18.58): Den er grei... Vi hadde trengt kun et i Norge. 0 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli Fire kvinnefengsel i Norge i dag mye synes nå jeg. 0 Siter
Glitter Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli Musikk skrev (1 time siden): Fire kvinnefengsel i Norge i dag mye synes nå jeg. Hvorfor er det mye? Det er flere mannefengsler. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli Musikk skrev (1 time siden): Ikke et hyggelig nabolag du har. Det har jeg ikke sagt noe om. Hva bygger du den konklusjonen på? 0 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli Glitter skrev (1 time siden): Hvorfor er det mye? Det er flere mannefengsler. Damer er vel ikke så kriminele. 0 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli psykedeliker skrev (57 minutter siden): Det har jeg ikke sagt noe om. Hva bygger du den konklusjonen på? Ok. Du sa noe om hekser. 0 Siter
Glitter Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli Musikk skrev (10 minutter siden): Damer er vel ikke så kriminele. Nei. Rundt 75-80% av personer som idømmes straff i Norge er menn, eller tre av fire personer. Men det er fortsatt mange kvinner som gjør kriminelle ting. Ca 3,98 kvinner per tusen innbyggere gjør kriminelle handlinger. Nå dømmes ikke alle disse kvinnene til fengsel, men det er åpenbart behov for mer enn ett kvinnefengsel. Tallene er hentet fra ChatGPT. 0 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli Glitter skrev (1 minutt siden): Nei. Rundt 75-80% av personer som idømmes straff i Norge er menn, eller tre av fire personer. Men det er fortsatt mange kvinner som gjør kriminelle ting. Ca 3,98 kvinner per tusen innbyggere gjør kriminelle handlinger. Nå dømmes ikke alle disse kvinnene til fengsel, men det er åpenbart behov for mer enn ett kvinnefengsel. Tallene er hentet fra ChatGPT. Ok. Kun gjort som i Amerika bygget et stort fengsel. 0 Siter
Glitter Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli (endret) Musikk skrev (3 minutter siden): Ok. Kun gjort som i Amerika bygget et stort fengsel. Hva mener du? De har vel mer enn ett kvinnefengsel i Amerika også..? Omtrent 100-120 rene kvinnefengsel i USA. Pluss flere lokale fengsler, men de regnes ikke som rene kvinnefengsler. Endret 31. juli av Glitter 0 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli Glitter skrev (7 minutter siden): Hva mener du? De har vel mer enn ett kvinnefengsel i Amerika også..? Omtrent 100-120 rene kvinnefengsel i USA. Pluss flere lokale fengsler, men de regnes ikke som rene kvinnefengsler. Ja, de er store for kvinner og menner. 0 Siter
laban Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli Musikk skrev (6 timer siden): Fire kvinnefengsel i Norge i dag mye synes nå jeg. Det er mangel på plasser for kvinner. Det betyr lang ventetid, soning langt fra hjemstedet og dårligere forhold enn for mannlige innsatte. https://www.nrk.no/stor-oslo/mer-kritikk-av-soningsforhold-for-kvinner-1.17880557 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli Musikk skrev (14 timer siden): Vi hadde trengt kun et i Norge. Du har utrolig mange rare meninger. Jeg trodde jeg var utenfor normen, men jeg blir stadig overrasket av dine utsagn. Dette er altså kun en observasjon. 2 Siter
Lady HM Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli Musikk skrev (16 timer siden): Vi hadde trengt kun et i Norge. Og hvorfor sier du det? 0 Siter
Martine Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli Musikk skrev (19 timer siden): Vi hadde trengt kun et i Norge. Vi trenger flere kvinnefengsler. Blant annet fordi Norge er et langt land, og mange kvinner som soner vil ha behov for å være nær familie og nettverk, spesielt de som har barn, og de som har opplevd store traumer. Kontakt med barn og pårørende er en viktig del av rehabiliteringen. 1 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli Martine skrev (1 time siden): Vi trenger flere kvinnefengsler. Blant annet fordi Norge er et langt land, og mange kvinner som soner vil ha behov for å være nær familie og nettverk, spesielt de som har barn, og de som har opplevd store traumer. Kontakt med barn og pårørende er en viktig del av rehabiliteringen. Enig med deg🙂 0 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli Lady HM skrev (4 timer siden): Og hvorfor sier du det? Eks: Oslo kunne vi hatt et stort kvinnefengsel som kvinner fra helle lande kunne sone. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.