stjernestøv Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli Bare lurer på dere som tror på psykiatri om dere har tro på Jung? Det er jo psykiatri det og eller er det bare vås? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli Tror ikke du på psykiatri altså? Anonymkode: 8b9fb...77c 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli Forfatter Skrevet 29. juli (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror ikke du på psykiatri altså? Anonymkode: 8b9fb...77c Jo. Har fått mye hjelp av psykiatrien jeg. Endret 29. juli av stjernestøv 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli I sin rette kontekst har jeg tro på Jungs tankegang. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli psykedeliker skrev (3 minutter siden): I sin rette kontekst har jeg tro på Jungs tankegang. Hva er i rett kontekst her da? Anonymkode: bac5c...2e6 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er i rett kontekst her da? Det kommer an på problemet som skal løses. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli Forfatter Skrevet 29. juli psykedeliker skrev (1 time siden): I sin rette kontekst har jeg tro på Jungs tankegang. Ja han var en klok mann. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli stjernestøv skrev (4 timer siden): Bare lurer på dere som tror på psykiatri om dere har tro på Jung? Det er jo psykiatri det og eller er det bare vås? Jung har hatt stor innflytelse på psykologi, psykoterapi, litteratur, kunst og religionsvitenskap. Samtidig er flere av hans sentrale teorier, særlig det kollektive ubevisste og arketypene, vanskelige å teste empirisk, og de er derfor ikke bredt akseptert innen moderne vitenskapelig psykologi. Anonymkode: d89b1...1b2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jung har hatt stor innflytelse på psykologi, psykoterapi, litteratur, kunst og religionsvitenskap. Samtidig er flere av hans sentrale teorier, særlig det kollektive ubevisste og arketypene, vanskelige å teste empirisk, og de er derfor ikke bredt akseptert innen moderne vitenskapelig psykologi. Anonymkode: d89b1...1b2 ChatGPT? Anonymkode: d1ede...9c6 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli Forfatter Skrevet 29. juli GT1 skrev (7 minutter siden): Hva innenfor Jungs virke er det du tror på? Det meste vil jeg si hm Men folk har så mange teorier. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli Forfatter Skrevet 29. juli GT1 skrev (40 minutter siden): Hva innenfor Jungs virke er det du tror på? Men de siste dagene har jeg vært opptatt av at det med at kroppen kommuniserer med oss via følelser og smerter f.eks, at vi kan kommunisere med kroppen og vi skal jo være glad i den og alt den gjør for oss hver dag i livet. Takknemlighet for alt kroppen gjør osv. Det er noen afimasjoner man kan si men man må mene det og. 1 Siter
GT1 Skrevet 29. juli Skrevet 29. juli stjernestøv skrev (5 minutter siden): Men de siste dagene har jeg vært opptatt av at det med at kroppen kommuniserer med oss via følelser og smerter f.eks, at vi kan kommunisere med kroppen og vi skal jo være glad i den og alt den gjør for oss hver dag i livet. Takknemlighet for alt kroppen gjør osv. Det er noen afimasjoner man kan si men man må mene det og. Jeg tror på drømmetydning, og jeg prøver å huske drømmene mine hver morgen. Det var vel Jung som sa noe om arketyper i forbindelse med dette. Og mye annet om drømmer. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. juli Forfatter Skrevet 29. juli GT1 skrev (2 minutter siden): Jeg tror på drømmetydning, og jeg prøver å huske drømmene mine hver morgen. Det var vel Jung som sa noe om arketyper i forbindelse med dette. Og mye annet om drømmer. Ja jeg og tror på det men det er dessverre lite jeg husker av drømmene mine, av og til husker jeg det og da skriver jeg det ned. Ja Jung snakker om arketyper og masse annet spennende. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. august Skrevet 2. august Hvorfor kan ikke folk skrive med egne ord hva de ønsker å diskutere fremfor å bare poster videoer og linker? Anonymkode: d1ede...9c6 1 Siter
stjernestøv Skrevet 2. august Forfatter Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor kan ikke folk skrive med egne ord hva de ønsker å diskutere fremfor å bare poster videoer og linker? Anonymkode: d1ede...9c6 Det er ikke alltid man orker å fortelle om alt man har hørt, da er det lettere å poste en video eller en link. Ser ikke noe galt med det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. august Forfatter Skrevet 8. august Jeg jobber med skyggen min som Jung kalte det, det er ikke bare bare. Finner jo så mye ut om meg selv, speiler vi oss virkelig i andre? Blir for mye for hodet mitt tror jeg, har vel ikke de egenskapene jeg ser som galt i andre? F.eks manipulasjon og tror jeg har rett i alt, jeg tenker alle har sin vei og det må jeg akseptere. Gi slipp på det jeg ikke har kontroll over osv. Jeg føler ikke den samme freden inni meg jeg hadde pga dette skyggearbeidet. 1 Siter
laban Skrevet 8. august Skrevet 8. august stjernestøv skrev (5 timer siden): Finner jo så mye ut om meg selv, speiler vi oss virkelig i andre? Blir for mye for hodet mitt tror jeg, har vel ikke de egenskapene jeg ser som galt i andre? Jung ligger langt utenfor det jeg har greie på, men jeg tror absolutt ikke teoriene hans skal forstås slik at alt vi synes er negativt hos andre, er en refleksjon av egenskaper vi selv har, men ikke vil vedkjenne oss. Det finnes faktisk personlighetstrekk og handlinger som er objektivt sett ikke er positive. Dessuten er folk veldig forskjellige: Noen foretrekker å omgås andre som likner dem selv ("like barn leker best"-teorien), andre liker godt personlighetstyper som utfyller deres egen ("motsetninger tiltrekker hverandre-teorien"). Og noen blåser i hva slags personlighetstype andre er, så lenge de har en felles, altoppslukende interesse. Det er helt normalt å bli sliten av å gruble over eget indre liv og egen personlighet. Prøv å ha det som en hobby du utøver til faste tider, og som du legger bort når hverdagen kaller. De fleste tenker og føler en hel masse i løpet av en dag, uten at det er noe galt med personligheten deres av den grunn, og uten at det trenger å omsettes i handlinger eller selvbebreidelser. 2 Siter
stjernestøv Skrevet 8. august Forfatter Skrevet 8. august laban skrev (12 minutter siden): Jung ligger langt utenfor det jeg har greie på, men jeg tror absolutt ikke teoriene hans skal forstås slik at alt vi synes er negativt hos andre, er en refleksjon av egenskaper vi selv har, men ikke vil vedkjenne oss. Det finnes faktisk personlighetstrekk og handlinger som er objektivt sett ikke er positive. Dessuten er folk veldig forskjellige: Noen foretrekker å omgås andre som likner dem selv ("like barn leker best"-teorien), andre liker godt personlighetstyper som utfyller deres egen ("motsetninger tiltrekker hverandre-teorien"). Og noen blåser i hva slags personlighetstype andre er, så lenge de har en felles, altoppslukende interesse. Det er helt normalt å bli sliten av å gruble over eget indre liv og egen personlighet. Prøv å ha det som en hobby du utøver til faste tider, og som du legger bort når hverdagen kaller. De fleste tenker og føler en hel masse i løpet av en dag, uten at det er noe galt med personligheten deres av den grunn, og uten at det trenger å omsettes i handlinger eller selvbebreidelser. Ok ja ikke godt å si men jeg har det bedre når jeg aksepterer alt som det er og de tingene som er utenfor min kontroll, men mitt eget indre er da under min kontroll? Mine tanker og følelser osv? Har en dag med ubalanse i dag føler jeg men får ha tillitt til at det er en mening med det og, alle dager er ikke like. Og leste i en bok på nynorsk "Den usynlege krafta", den ga meg rare energier i kroppen så måtte stoppe og jeg aner ikke hvorfor. Merkelig det der, gledet meg til å lese den boken men men. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.