Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
frosken skrev (10 timer siden):

Hei, jeg har ikke så mange råd å komme med, - men synes det er bra at du innser tendensen du har til overbehandling. Du virker å ha veldig lav toleranse for alle mulige symptomer - og er kanskje for LITE bekymret med tanke på negative virkninger av medikamenter:-) Kan hende du bør snakke med fastlegen om dette og oppfordre henne til å gi deg motstand når du ønsker å prøve medikamenter for ting som med fordel kan ignoreres. 

Hei,

Nå skal det vel sies at jeg ikke bruker veldig mye medisin for psyken. Bruker 100 mg Zoloft og 2 mg Fluanxol, og jeg tenker det er OK. I det øvrige bruker jeg 20 mg Lipitor (som fastlegen satte meg på) og en lav dose betablokker (som pleide å være høy, men som jeg har redusert, ref. ovenfor). Uten betablokker får jeg veldig mye hjerterytmeforstyrrelser, så det er nok hensiktsmessig å bruke. Brukte slankesprøyte før, men den er seponert. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vhanja skrev (1 time siden):

Jeg har gått til legen (dvs kardiologisk poliklinikk) og fått stadfestet flimmer og ble svært overrasket. Da jeg hadde flimmer tidligere var det særdeles merkbart og noe som påvirket hverdagen min kraftig. Men denne gang følte jeg meg helt fin og kjente ingenting.

Sykepleier sa at akkurat den type flimmer jeg hadde nå, var det vanlig at man ikke kjente så mye til. (Og neste gang jeg målte EKG så var den borte).

Jeg blir ikke helt klok på dette, for når det gjelder flimmer, så finnes det bare to typer flimmer. Atrieflimmer (som på folkemunne kalles hjerteflimmer) og ventrikkelflimmer (da er man død, kalles på folkemunne for hjertestans). Min teori har vært at du har hatt en eller annen hjerterytmeforstyrrelse som behandler på folkemunne har kalt for flimmer (f.eks. atrieflutter eller en annen rytmeforstyrrelse fra forkamrene). For atrieflimmer er atrieflimmer, det finnes ikke ulike former av det.

Skrevet
ISW skrev (Akkurat nå):

Jeg blir ikke helt klok på dette, for når det gjelder flimmer, så finnes det bare to typer flimmer. Atrieflimmer (som på folkemunne kalles hjerteflimmer) og ventrikkelflimmer (da er man død, kalles på folkemunne for hjertestans). Min teori har vært at du har hatt en eller annen hjerterytmeforstyrrelse som behandler på folkemunne har kalt for flimmer (f.eks. atrieflutter eller en annen rytmeforstyrrelse fra forkamrene). For atrieflimmer er atrieflimmer, det finnes ikke ulike former av det.

De sa det var en flimmer som gikk så fort at det var vanlig at man ikke merket det. 

Skrevet
ISW skrev (6 minutter siden):

Hei,

Nå skal det vel sies at jeg ikke bruker veldig mye medisin for psyken. Bruker 100 mg Zoloft og 2 mg Fluanxol, og jeg tenker det er OK. I det øvrige bruker jeg 20 mg Lipitor (som fastlegen satte meg på) og en lav dose betablokker (som pleide å være høy, men som jeg har redusert, ref. ovenfor). Uten betablokker får jeg veldig mye hjerterytmeforstyrrelser, så det er nok hensiktsmessig å bruke. Brukte slankesprøyte før, men den er seponert. 

Jeg baserte ikke det jeg skrev på nåværende situasjon, jeg tenkte noen år tilbake i tid.

Bra at du utfordrer tesen om at "dersom man har begynt på slankesprøter, så må man fortsette resten av livet". Har det gått greit å seponere, dvs. klarer du å holde vekten stabil? 

Skrevet
ISW skrev (12 minutter siden):

Hei,

Enig med deg. Du trenger ikke bekymre deg for bivirkninger av dette. 

Skrevet
frosken skrev (9 minutter siden):

Jeg baserte ikke det jeg skrev på nåværende situasjon, jeg tenkte noen år tilbake i tid.

Bra at du utfordrer tesen om at "dersom man har begynt på slankesprøter, så må man fortsette resten av livet". Har det gått greit å seponere, dvs. klarer du å holde vekten stabil? 

Takk,

Det går greit. Jeg hadde forventet mer sultfølelse egentlig, og jeg forventer jo en viss vektoppgang en periode, så jeg driver litt skadebegrensende tiltak med å trene ganske mye nå etter ferien, og prøve å ha et sunt kosthold. Jeg har gått litt opp i vekt, men det er vanskelig å vite hva som er hva, for i løpet av sommerferien, med mye god mat, godt drikke og is, så går jeg alltid opp 2-3 kg i vekt. Har holdt meg nokså stabil etter ferien, men jeg tror nok jeg får litt "motvind" gjennom at forbrenningen min er litt lavere nå, det merker jeg jo på hvilepulsen (som nevnt over) som var nede i 40 etter jeg seponerte.

Skrevet
ISW skrev (1 minutt siden):

Takk,

Det går greit. Jeg hadde forventet mer sultfølelse egentlig, og jeg forventer jo en viss vektoppgang en periode, så jeg driver litt skadebegrensende tiltak med å trene ganske mye nå etter ferien, og prøve å ha et sunt kosthold. Jeg har gått litt opp i vekt, men det er vanskelig å vite hva som er hva, for i løpet av sommerferien, med mye god mat, godt drikke og is, så går jeg alltid opp 2-3 kg i vekt. Har holdt meg nokså stabil etter ferien, men jeg tror nok jeg får litt "motvind" gjennom at forbrenningen min er litt lavere nå, det merker jeg jo på hvilepulsen (som nevnt over) som var nede i 40 etter jeg seponerte.

Det viktigste tiltaket du kan gjøre er å lære deg å stole på at du er mett, så du unngår overspising. Og bruk god tid på måltidene, så du rekker å kjenne smaken og ikke spiser mer pga at du vil ha mer av det som er godt. 

Anonymkode: 4ca7b...d35

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...